کرملین: سفر لاوروف به واشنگتن نشانه کاهش بحران های دوجانبه نیست

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کرملین می گوید حتی سفر وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا هم نتوانست از عمق بحران موجود بین دو کشور بکاهد.

کرملین: سفر لاوروف به واشنگتن نشانه کاهش بحران های دوجانبه نیست

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا نشان دهنده کاهش بحران های موجود میان دو کشور نیست.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف گفت: روابط دوجانبه ما در چنان بحران عمیقی واقع شده است که حتی ملاقات مهم وزنه سنگینی مانند لاوروف نمی تواند موج را برگردانده و اوضاع را درست کند. معتقدم که این چیزی است که رخ داده است.

پسکوف اضافه کرد این سفر که در آستانه نشست صلح اوکراین در پاریس انجام شد، این فرصت را به روسیه داد که بر مواضع مسکو در مسائل مهم تأکید کند. وی ادامه داد در این سفر تقریباً هیچ اتفاقی برای به فال نیک دریافت رخ نداد.

لاوروف روز سه شنبه به آمریکا سفر کرد و با استقبال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور روبرو شد.

لاوروف و ترامپ 19 آذر بدون حضور رسانه ها در کاخ سفید با یکدیگر ملاقات کردند و این اولین سفر رسمی وی به واشنگتن از سال 2017 تاکنون محسوب می شد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای بیان کرد، ترامپ از مسکو خواسته تا از سیاست های واشنگتن در قبال برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی حمایت کند. اما لاوروف بعد از گفت وگو با پامپئو، بار دیگر تأکید کرد که مسکو معتقد است باید هرآنچه می توان، برای حفظ توافق هسته ای با ایران انجام داد.

وی با بیان اینکه روسیه از افزایش تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار نگران است، گفت مسکو از کوشش ها برای اطمینان از آزادی و امنیت تردد در این منطقه حمایت می نماید و طرحی نیز برای شروع گفت وگو در جهت رسیدن به امنیت جمعی در این منطقه ارائه نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 557

به "کرملین: سفر لاوروف به واشنگتن نشانه کاهش بحران های دوجانبه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: سفر لاوروف به واشنگتن نشانه کاهش بحران های دوجانبه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید