گزارشی از شبهات پزشکی در مرگ علی انصاریان! خبرنگاران

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مرگ علی انصاریان بعد از مهرداد میناوند در حالی که در حین درمان آن ها هم انتقاد های زیادی به رفتار پزشکان معالج آن ها وارد می شد، با شبهات پزشکی همراه بوده است.

گزارشی از شبهات پزشکی در مرگ علی انصاریان! خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مرگ علی انصاریان بعد از مهرداد میناوند در حالی که در حین درمان آن ها هم انتقاد های زیادی به رفتار پزشکان معالج آن ها وارد می شد، با شبهات پزشکی همراه بوده است. شبهاتی که در همان لحظه مرگ علی انصاریان باعث درگیری هایی در بیمارستان شد و این سؤال بزرگ را عنوان کرد که آیا خانواده انصاریان نسبت به این شبهات واکنشی نشان خواهند داد یا نه؟

درباره آنچه در بیمارستان گذشته و ابهاماتی که درباره خطای پزشکی در فرایند درمان انصاریان و میناوند مطرح است، مسائل مختلفی در فضای مجازی مطرح شده است که هیچ یک از آن ها البته نقل قول مستند و مدرکی برای اثبات این موضوع ندارند.

تنها نقل قول های جسته گریخته ای در این زمینه دیده می شود که نمی توان به سادگی از کنارشان رد شد. مهدی امیرآبادی، همبازی سابق علی انصاریان در مصاحبه ای گفته: سه شنبه 14 بهمن بود که برای دیدنش به بیمارستان رفتم و حالش خوب بود. مرا هم از پشت شیشه دید و برایم دست تکان داد (بغض گلوی مهدی امیرآبادی را در این لحظه از صحبت هایش می فشرد). با او بای بای کردم و با دست به خدا اشاره کرد و سقف را نشان داد که یعنی خدا را شکر خوبم و برمی گردم! اما فردای همان روز بود که وقتی خبر فوتش را شنیدم همه خاطراتش یکجا بر سرم آوار شد.

خیلی از کسانی که روز درگذشت علی انصاریان در بیمارستان فرهیختگان حضور داشته اند می گویند که بعد از فوت او، خانواده انصاریان گفته بودند بدون اجازه آن ها دستگاه تنفسی از بدن علی خارج شده است که البته این موضوع شاید یک تشخیص پزشکی باشد و برای انجام آن نیازی به کسب اجازه از خانواده بیمار نباشد، اما ابهامات ماجرا تنها به این موارد خلاصه نمی شود.

دفاعیات دکتر هاشمیان، پزشک معالج علی انصاریان و مهرداد میناوند در لایو اینستاگرامی اش، اما بیش از پیش از وجود اختلاف نظر هایی بین او و دیگر پزشکان یا حتی وزارت بهداشت خبر می دهد. جست وجویی بیشتر در صفحه اینستاگرام او نشان می دهد که از مدتی پیش برای استفاده از دارویی در جریان درمان بیماران کرونایی با دیگر پزشکان و حتی وزارت بهداشت اختلاف نظر هایی داشته است. او از مدت ها پیش مدعی بود که روش درمانی تازه ای برای بیماران کرونایی دارد و آنچه بیش از هر مورد دیگری قابل بحث است اینکه آیا او روش درمانی تازه خود را روی مهرداد میناوند و علی انصاریان امتحان کرده است؟ آیا این دو نفر به نوعی مورد آزمایش روش درمانی این پزشک قرار گرفته بودند؟

اعتماد نداشتن به دکتر هاشمیان، اما از مدتی پیش از مرگ مهرداد میناوند آغاز شد. زمانی که او و دستیارش در اتاق بیمار مقابل دوربین ها ایستادند و شرح حال دادند. یا زمانی که او همزمان با وخامت حال میناوند، در صفحه اینستاگرامش از رقیب پرسپولیس می خواست که به خاطر بیمار بدحال پرسپولیسی اش به پرسپولیس گل نزند! مصاحبه های مکرر او با مطبوعات و صدا و سیما، هیچ زمانی برای پیگیری فرایند درمان باقی نگذاشته بود و گذشته از این رفتار او در بازگو کردن اطلاعات شخصی بیمارانش، متناقض با شئونات پزشکی بود.

او همچنان دست از نمایش جلب توجهی که به راه انداخته برنمی دارد و معتقد است هجمه علیه او و بی تفاوتی وزارت بهداشت نسبت به این هجمه خود گویای این است که دست های پشت پرده می خواهند او را مقصر جلوه دهند!

این در حالی است که ادعای روش های درمانی متفاوتی که سه تن از پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری برای درمان بیماران کرونایی در پیش گرفته اند، بار ها از سوی بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می کنند، تأیید شده است. دکتر هاشمیان هم همیشه برای روش درمانی ویژه خود و دارویی که در صفحه اینستاگرامش هم معرفی کرده، با دیگر پزشکان دچار اختلاف نظر بوده است و آنچه باید معین شود این است که آیا برای میناوند و انصاریان، او از همین روش درمانی ویژه و تأیید نشده استفاده کرده است؟ آیا خانواده انصاریان این موضوع را پیگیری می کنند؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1428

به "گزارشی از شبهات پزشکی در مرگ علی انصاریان! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از شبهات پزشکی در مرگ علی انصاریان! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید