گزارش سایت آمریکایی از تغییر رفتار آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از تنش های اخیر ، برخورد ایرانی ها با توریست های آمریکایی چگونه است؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تورگردانان بین المللی به رغم عقبگردها، نسبت به رشد درازمدت گردشگری در ایران امیدوار و خوشبین هستند که در سال های اخیر کوشش هایش را برای جذب گردشگر بین المللی با هدف جلب 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 تشدید نموده است.

گزارش سایت آمریکایی از تغییر رفتار آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از تنش های اخیر ، برخورد ایرانی ها با توریست های آمریکایی چگونه است؟

خبرنگاران: تارنمای گردشگری اسکیفت که دفتر مرکزی آن در نیویورک است نوشت: به رغم این واقعیت که بعضی از گردشگران آمریکایی با مقصد ایران با اوجگیری ستیز میان دولت ترامپ و ایران، در برنامه هایشان برای دیدار از این کشور تجدیدنظر می نمایند، اما تورگردانان بین المللی، این کشور را با وجود تشدید فعالیت های نظامی در منطقه خلیج فارس، مقصدی امن و میهماندوست حتی برای شهروندان ایالات متحده می دانند.

با افزایش تنش در روابط ایالات متحده و ایران که حتی به تهدید جنگ نیز کشیده شده است، شرکت های مسافرتی و گردشگری می گویند که تقاضای آمریکاییان برای خرید تورهای ایران که در سالیان گذشته روند صعودی یافته بود، در حال کاهش است و حتی بعضی برنامه هایشان را برای دیدارهای آینده لغو نموده اند. هر چند به نظر می رسد تقاضای گردشگران نقاط دیگر دنیا برای دیدار از ایران در حال افزایش است.

به گفته جنت مور مالک شرکت دیستنت هورایزنز که از 20 سال پیش تورهای برنامه ریزی شده به ایران ارائه می دهد؛ از ما همواره درباره امور سیاسی و امنیت ایران پرسیده می گردد که به نظر می رسد این بار جدی تر از پیش است. مشتریان نگران رجزخوانی ها و خط و نشان کشیدن های (دونالد) ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) و (جان) بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا هستند. مردم نمی خواهند به جایی بروند که در آن فعالیت های نظامی وجود دارد.

رابین پولاک رئیس شرکت جرنی اینترنشنال که از سال 2015 تورهای گردشگری ایران را عرضه می نماید، نیز گفته است که در چند ماه گذشته شاهد کاهش شدید شمار مشتریانش بوده که عمدتاً آمریکایی هستند.

به گفته کیم مک کیب مدیر روابط عمومی جی ادونچرز؛ ذخیره و خرید جا در میان آمریکاییان در امسال به میزان 14 درصد برای دیدار از ایران کاهش یافته، اما میزان رزرو جا برای دیدارنمایندگان دیگر کشورهای دنیا از ایران به همین اندازه بالا رفته است.

این تارنما در ادامه با طرح این پرسش که آیا دیدار آمریکاییان از ایران امن است، می نویسد: پاسخ رسمی دولت آمریکا به این پرسش منفی است، زیرا وزارت امور خارجه آمریکا از سال 1979 به شهروندان این کشور به علت خطر ربوده شدن، دستگیر شدن و بازداشت، در باره سفر به ایران هشدار داده است.

اما تورگردانان در تماس با تارنمای اسکیفت به شدت با این تصور دولت آمریکا از ایران مخالفت نموده و می گویند: جمهوری اسلامی ایران اثبات نموده که مقصد مسافرتی امن و به میزان قابل توجهی میهمان نوازی برای همگان به ویژه آمریکاییان است. به نظر گردانندگان تورهای بین المللی، بزرگ ترین مانع در راستا گردشگری در ایران، تصور گسترده در باره ناامنی این کشور و احتمال روبه رو شدن گردشگران بیگانه با احساسات غیردوستانه است.

به گفته گری؛ ایران اغلب به صورت کشوری وانمود می گردد که از میهمانان و گردشگران استقبال نمی نماید، اما واقعیت کاملاً برعکس است و ایرانیان مردمی خون گرم، میهمان نواز و مشتاق به نشان دادن کشورشان به بیگانگان هستند و بازخورد دریافتی از گردشگرانی که به ایران سفر می نمایند، اثبات نماینده این واقعیت است.

پولاک اضافه نمود: روند طولانی مدت صدور ویزا ایران برای آمریکاییان که هویت درخواست نمایندگان ویزا را آنالیز می نماید و مستلزم مدارکی درباره خریدن تور معتبر برای دیدار از ایران است، به تضمین یک تجربه امن در این کشور یاری می نماید.

وی اضافه نمود: هنگامی که صلاحیت گردشگران برای ورود به ایران اثبات می گردد، با گرمی استقبال می شوند و ما هیچ گاه با مسئله ای یا حتی بی اعتنایی روبرو نبوده ایم. مردم ایران درباره محیط فرهنگی گردشگران که برای آنان ممنوع است، بسیار کنجکاو هستند و درک می نمایند که دیدارنمایندگان آمریکایی، نماینده آمریکایی نیستند که دولت ایران به آنان می نمایاند.

تورگردانان بین المللی به رغم عقبگردها، نسبت به رشد درازمدت گردشگری در ایران امیدوار و خوشبین هستند که در سال های اخیر کوشش هایش را برای جذب گردشگر بین المللی با هدف جلب 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 تشدید نموده است. با اینکه شهروندان آمریکا، کانادا و بریتانیا باید پیش از ورود به ایران درخواست ویزا نمایند، اما این کشور به صورت مداوم شمار کشورهایی را که شهروندانشان می توانند در هنگام ورود به ایران ویزا دریافت نمایند و شامل بسیاری از کشورهای اروپایی و خاورمیانه نیز می گردد، افزایش داده است.

پولاک بر اساس آنچه ایرنا گزارش نموده است می گوید: ایران به رشد گردشگری بسیار متعهد است و به نظر من ظرفیت بالقوه زیادی (برای جلب دنیاگرد) حتی از ایالات متحده وجود دارد البته به شرطی که روابط متشنج میان 2 کشور به کلی از راستا خود خارج نگردد. به طور کلی ما تمایل و علاقه بیشتری به گردشگری در مکان های کمتر شناخته شده می بینیم و ایران کاملاً برای این منظور مناسب است.

منبع: چمدان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 257

به "گزارش سایت آمریکایی از تغییر رفتار آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از تنش های اخیر ، برخورد ایرانی ها با توریست های آمریکایی چگونه است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "گزارش سایت آمریکایی از تغییر رفتار آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از تنش های اخیر ، برخورد ایرانی ها با توریست های آمریکایی چگونه است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سایت آمریکایی از تغییر رفتار آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از تنش های اخیر ، برخورد ایرانی ها با توریست های آمریکایی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید