گوترش به تحریم ظریف واکنش نشان داد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به تحریم آمریکا علیه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت خواستار خویشتنداری حداکثری همه طرف هاست.

گوترش به تحریم ظریف واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر خویشتنداری طرف ها را خواستار شد.

وی که در یک نشست خبری صحبت می کرد، در پاسخ به سؤالی در این مورد، به بیان این جمله بسنده کرد که زمانی که از خویشتنداری حداکثری صحبت می کنم، منظورم خویشتنداری در تمام سطوح است.

دولت آمریکا بامداد امروز در اقدامی خلاف قانون و عرف بین المللی، نام ظریف را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد. این اقدام با انتقاد اتحادیه اروپا، روسیه، چین و بسیاری از کنندگان کنگره آمریکا روبرو شده است.

گوترش در بخش دیگری از صحبت هایش، در مورد تنش های اخیر در منطقه خلیج فارس، گفت: از همه طرف های مربوط به در منطقه خلیج [فارس] می خواهم خویشتنداری نشان داده و از هر اقدامی که اوضاع را ملتهب تر کند، خودداری کنند.

وی اضافه کرد: آخرین چیزی که جهان نیاز دارد، یک درگیری بزرگ در خلیج [فارس] است که تبعات فاجعه باری بر امنیت و اقتصاد جهان خواهد داشت.

دولت آمریکا در هفته های گذشته با اقداماتی نظیر اعمال ممنوعیت کامل بر خرید نفت از ایران، اعزام چند هزار نیروی نظامی و استقرار چند بمب افکن و ناو هواپیمابر در منطقه، به تنش در خلیج فارس دامن زده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 183

به "گوترش به تحریم ظریف واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش به تحریم ظریف واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید