22 واحد تولیدی تیرچه هنوز استاندارد نشده اند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به زلزله خیز بودن استان تهران و لزوم استفاده از دستگاه های جوش نقطه ای به جای جوش ذوبی، گفت که از 82 واحد تیرچه در استان تهران هنوز 22 واحد تولیدی تیرچه نتوانسته اند خود را با الزامات استانداردهای مربوطه مطابقت دهند.

22 واحد تولیدی تیرچه هنوز استاندارد نشده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، چندی پیش تعدادی از تولیدکنندگان تیرچه در استان تهران معترض بودند که سازمان ملی استاندارد ایران آنها را مجبور کرده تا از دستگاه های جوش نقطه ای به جای جوش ذوبی استفاده کنند. تولیدکنندگان تیرچه معتقدند که این الزام استاندارد مغایر با استانداردهای جهانی بوده و هزینه زیادی را بر آنان تحمیل می کند.

در این رابطه وحید مرندی مقدم - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران - با حضور در برنامه پایش، با اشاره به زلزله خیز بودن استان تهران و قرار دریافت بخش عمده ای از ساخت و سازها بر روی گسل ها تأکید کرد که تمامی الزامات استاندارد برای حفظ جان و ایمنی مردم است.

وی با بیان اینکه تمامی استانداردها در کمیته هایی متشکل از اساتید، صاحب نظران و کارشناسان ذیربط تهیه و تدوین می شود، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران مجری استانداردهای تدوین شده است.

مرندی مقدم با بیان اینکه استاندارد تیرچه برگرفته از استاندارد EN10080 اروپا و در سال 1392 تدوین شده است، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران از زمان تدوین، دو سال به تولیدکنندگان تیرچه زمان داد تا خود را با الزامات و شرایط این استاندارد مطابقت دهند که این موضوع مورد تأیید سازمان نظام مهندسی و دیگر نهادهای ذیربط قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود 82 واحد تیرچه در استان تهران، اعلام کرد: 60 واحد تولیدی تیرچه خود را با الزامات استانداردهای مربوطه مطابقت داده و پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافتد اما 22 واحد طبق آمار ثبت شده هنوز نتوانسته اند خود را با این شرایط تطبیق دهند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تیرچه یکی از مهمترین لوازم سازه ای است، شرح داد: با توجه به سال رونق تولید و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران از تولیدکنندگان در حال تدوین بخشنامه ای هستیم تا در فرصت زمانی حدود 6 تا 8 ماهه تولیدکنندگان بتوانند خود را با استانداردها و شرایط آن مطابقت دهند. البته در این مدت نیز تولیدات آنها تحت کنترل قرار خواهد گرفت تا ساختمان ها با رعایت اصول ایمنی و استاندارد بنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 114

به "22 واحد تولیدی تیرچه هنوز استاندارد نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 واحد تولیدی تیرچه هنوز استاندارد نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید