ملی پوش والیبال نشسته بانوان: نقره جاکارتا به شدت دلچسب بود

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: اندونزی در چهار سال آینده یکی از رقبای اصلی ایران خواهدشد و سرعت پیشرفت این تیم عالی است.

ملی پوش والیبال نشسته بانوان: نقره جاکارتا به شدت دلچسب بود

ندا پنجه باشی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اصالتاً نیشابوری هستم. بعضی سال ها هفته ای سه روز برای تمرین از نیشابور به مشهد می آمدم. لیسانس حقوق دارم، زمانی که در سبزوار دانشجو بودم نیز هفته ای سه بار ازآن جا به مشهد می آمدم و شرایطم واقعاً سخت بود. گاهی اوقات فشار به قدری زیاد می شد که کم می آوردم و حتی تصمیم گرفتم ورزش را کنار بگذارم اما حمایت و انگیزه های پدر و مادرم باعث می شد که به راهم ادامه بدهم.

وی در مورد رویکرد جامعه نسبت به ورزش معلولان توضیح داد: قبل از این که بخواهم وارد ورزش شوم نگاه، رفتار و برخورد مردم برایم به شدت مهم بود اما از وقتی وارد ورزش شدم، متوجه شدم نسبت به سایر مردم هیچ کمبودی ندارم و نگاه مردم دیگر برایم مهم نیست. خدا را شکر می کنم که با وجود معلولیت می توانم خودم تمام کارهایم را انجام بدهم و زندگی روزمره ام را داشته باشم. پیش از آغاز ورزش تا این اندازه اعتماد به نفس و شور و هیجان نداشتم اما از زمانی که ورزش را آغاز کردم انگیزه ام نسبت به همه مسائل بیشتر شد و خواسته ها و توقعم از خودم بالا رفت و نسبت به دیگران هیچ کمبودی احساس نمی کنم.

بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان در مورد بهترین مربی دوران ورزشی خود اعلام کرد: اولین مربی من، صدیقی بود که در شهرستان با او کار می کردم. تمام مربیانم به یک اندازه برای من کوشش کردند و نمی توانم عنوان بهترین را به یک نفر نسبت دهم. جانداری، سلیمانی، رضایی و دهنوی که اولین مربی من در مشهد بودند، همه در این پیروزیت من سهم بزرگی داشتند.

پنجه باشی عنوان نمود: اولین مدال من به مسابقات آسیا اقیانوسیه در چین برمی گردد که پیروز به کسب مدال برنز شدیم. در مسابقات برون مرزی 2 مدال کسب نموده ام که یکی برنزآسیا اقیانوسیه چین و یکی هم مدال نقره جاکارتا است اما در مسابقات داخلی 4 مدال به دست آورده ام.

وی در مورد شرایط بازیکنان در جهت رسیدن به سکوی دوم آسیایی جاکارتا گفت: همه چیز عالی بود و مشکل خاصی وجود نداشت. همه در حد توان از ما حمایت کردند و همه چیز فراهم بود، مخصوصاً حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین بسیار خوب بود. اعزام به مسابقات جهانی هلند پیش از بازی های آسیایی جاکارتا باعث شد بچه ها پیشرفت زیادی نمایند و آماده تر شوند. حضور در مسابقات هلند، حکم یک اردو را برای ما داشت و بسیار خوب بود.

بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان ادامه داد: دوره اولی بود که در مسابقات پارآسیایی شرکت می کردم. تجربه زیادی کسب کردم و همه چیز عالی بود. رقیبان بسیار قدرتمند بودند، اندونزی با وجود اینکه سال اولی بود که در این رقابت ها شرکت می کرد ما را به چالش کشید، بعضی مواقع کم می آوردیم اما واقعاً توانستیم با پشتکار بچه ها آن ها را شکست دهیم. در کل مسابقات جاکارتا بسیار خوب بود.

پنجه باشی گفت: رقبای اصلی و دیرینه ما چین و ژاپن هستند. نسبت به اندونزی چنین تصوری نداشتیم زیرا اولین دوره ای بود که در این مسابقات شرکت می کرد. می توان گفت اندونزی در چهار سال آینده به یکی از رقبای اصلی ایران تبدیل خواهد شد. کسب مقام دوم را پیش بینی نموده بودیم، اما باز هم نیاز به کوشش داشتیم تا بتوانیم ژاپن را شکست دهیم.

پنجه باشی در مورد وضعیت زیر ساخت های استان برای قهرمانان عنوان نمود: با وجود هادی رضایی در شهر مشهد، خدا را شکر همه چیز خوب است.

بازیکن تیم ملی والیبال نشسته اظهار کرد: تاثیر گذارترین فرد در زندگی من پدرم و بعد از ایشان همسرم هستند. اگر همسرم حمایتش از من را ادامه دهد، ورزش را تا روی سکوی پارالمپیک ادامه خواهم داد.

پنجه باشی گفت: بهترین خاطره ورزشی من مسابقات پاراآسیایی جاکارتا بود که اولین و بهترین تجربه ام بود.

وی توضیح داد: چهار سال است که ازدواج نموده ام و دو سال است که خانه دار هستم. باتوجه به این که متاهل هستم شرایطم با دیگران تفاوت دارد زیرا باید زندگی شخصی و ورزشی را درکنار هم داشته باشم. نبود وسیله نقلیه ای که بخواهم از آن استفاده کنم یا نداشتن خانه شخصی مسائل من هستند و به همین دلیل دغدغه آن ها را دارم، ان شاء الله که در آینده رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 72

به "ملی پوش والیبال نشسته بانوان: نقره جاکارتا به شدت دلچسب بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش والیبال نشسته بانوان: نقره جاکارتا به شدت دلچسب بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید