در تمجید از احمد نوراللهی: مرد میدان های بزرگ

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، نوراللهی از روزی که برگشت، چهار گل برای این پرسپولیس زد و هر چهار گلش هم مشخص کننده بود. از گلی که به الجزیره و در دربی زد بگیرید تا برسید به همین بازی آخر با سپاهان که قرمزها را به فینال رساند.

در تمجید از احمد نوراللهی: مرد میدان های بزرگ

نوراللهی، مرد میدان های بزرگ

احمد نوراللهی همانی است که بعد از آن دربی 4 - 2 طرفداران برایش هشتگ زدند. هافبک انرژیکی که با گلزنی در دربی برگشت سال جاری هم پرسپولیس را به سوی جام قهرمانی لیگ برتر هل داد و البته تیم برانکو فینال جام حذفی را هم به او و گل معین کننده اش مدیون است. در بازی چهارشنبه شب نقش دنیا نوراللهی بیش از هر بازیکنی شوت زد، همه نبردهای تن به تن را از بازیکنان مقابلش برد و به بازی پرسپولیس هم ریتم داد. نوراللهی از روزی که به پرسپولیس برگشت، چهار گل برای این این تیم زد و اتفاقا هر چهار گلش هم معین کننده بوده است. از گل هایی که به الجزیره و در دربی زد بگیرید تا برسید به همین بازی آخر با سپاهان که قرمزها را به فینال جام حذفی رساند.

آن روزی که طرفداران پرسپولیس فضای مجازی را با هشتگ همه چیز از شوت احمد آغاز شد آذ ین بستند، نوراللهی نه به اندازه امروز باتجربه بود و نه حتی اینقدر تاثیرگذار. امروزی که تازه می فهمیم برانکو چرا این قدر به بازگشت شماره هشت و حضورش در همه بازی های پرسپولیس اصرار می ورزد.

از احمد نوراللهی حرف می زنیم. هافبک انرژیکی که با گلش در دربی، پرسپولیس را به سوی جام قهرمانی لیگ برتر هل داد و تیم برانکو فینال جام حذفی را هم به او و گل معین کننده اش مدیون است. در بازی چهارشنبه شب نقش دنیا نوراللهی بیش از هر بازیکنی شوت زد، همه نبردهای تن به تن را از بازیکنان مقابلش برد و به بازی پرسپولیس هم ریتم داد. او نه مثل شجاع پرخاش گر است و نه به اندازه کامیابی نیا خطا می نماید. در عوض، کاملاً در اختیار تیم است که این را می توانیم از گل های سرنوشت سازی که در یک سال اخیر به ثمر رسانده، دریابیم.

نوراللهی از روزی که به پرسپولیس برگشت، چهار گل برای این این تیم زد و هر چهار گلش هم معین کننده بود. از گلی که به الجزیره و در دربی زد بگیرید تا برسید به همین بازی آخر با سپاهان که قرمزها را به فینال رساند.

گل اول نوراللهی تیم برانکو را انداخت در جهت فینال لیگ قهرمانان. پرسپولیس بازی رفت را در خانه الجزیره سه بر دو به باخته بود و برای صعود، باید این تیم را در استادیوم آزادی شکست می داد. بازی که به دقیقه 63 رسید، احمد نوراللهی با یک شوت سرکش از پشت محوطه جریمه، دروازه خصیف را فروریخت. البته که قرمزها در دقیقه 70 گل کساوی را خوردند اما سیدجلال حسینی با گلی که در دقیقه 90 به ثمر رساند، در واقع کار نوراللهی را تکمیل کرد.

گل دوم احمد نوراللهی نخستین گل او در لیگ هجدهم بود. او اگر چه یکی از بهترین های پرسپولیس در این فصل بود و حتی با تیم ملی به جام ملت های آسیا رفت اما تا هفته بیست و دوم لیگ برتر نه گل زده و نه پاس گلی داده بود. تا اینکه درست یک هفته مانده به دربی هر دو طلسم فصلش را شکست. احمد در بازی با سپیدرود هم پاس گل داد و هم گل زد تا پرسپولیس علاوه بر حفظ اختلاف امتیازی خود با استقلال، برای دربی هم روحیه بگیرد.

گل سومش را او در همین دربی زد. روی یک کرنر، احمد نوراللهی از راه رسید و با ضربه سری تماشایی دروازه استقلال را باز کرد. پرسپولیس با این یک گل علاوه بر پیروزی در مسابقه به اصطلاح شش امتیازی، رقیبش را هم به حاشیه برد تا شانس قهرمانی خودش پررنگ تر گردد. سومین گل نوراللهی، سکوی پرش پرسپولیس به سمت رویای دوگانه اش بود. بعد از 120 دقیقه بدون گل، باز هم این احمد نوراللهی بود که از راه رسید و سرنوشت مسابقه را عوض کرد.

او در همین بازی بارها دروازه سپاهان را با شوت هایش تهدید نموده بود اما این بار ضربه ای که از پشت محوطه جریمه روانه دروازه کرد، با اشتباه مدافع حریف همراه شد و پرسپولیس را به یک قدمی رویای دوگانه اش رساند. رویای دو جام قهرمانی در یک فصل، آنهم بعد از بیست سال.

11 - یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 148

به "در تمجید از احمد نوراللهی: مرد میدان های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تمجید از احمد نوراللهی: مرد میدان های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید