رنگ ایران ساخت به مقاومت سازه ها در برابر حریق کمک کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مریم صباغ زاده عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که رنگ منبسط شونده ضدحریق در قسمت های مختلف به کار می رود، گفت: رنگ منبسط شونده ضدحریق یک پوشش اکریلیک محلول در آب است که برای محافظت سازه های فولادی در برابر آتش سلولزی استفاده می شود.

رنگ ایران ساخت به مقاومت سازه ها در برابر حریق کمک کرد

وی اضافه نمود: رنگ منبسط شونده ضدحریق می تواند به عنوان یک لایه پوششی میانی یا نهایی در محیط های بسته مستقیما روی سازه فولادی استفاده شود. به طور خاص، به عنوان یک سیستم حفاظت در برابر آتش واکنش پذیر برای سازه های فلزی طراحی شده است.

به گفته صباغ زاده، رنگ منبسط شونده ضدحریق برای محافظت تا 180 دقیقه از تیرهای برشی، ستون ها و حفره ها کاربرد دارد. در حالی که نمونه های مشابه تا دو ساعت در مقابل آتش دوام می آورند.

وی ادامه داد: در هنگام استفاده از رنگ منبسط شونده ضدحریق، سطح مورد نظر باید خشک و عاری از هرگونه گرد و غبار، روغن، گریس، شیره و سایر مواد باشد. بهتر است قبل از استفاده، از سنباده زنی سبک با مواد ساینده مناسب استفاده و سطح از هر گونه مواد پاک شود.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اضافه نمود: استفاده از رنگ ضدحریق برای محیط های داخلی و مکان هایی که استفاده از محصولات پایه حلالی به واسطه محدودیت های محیطی امکان پذیر نیست کارآمدی بالایی دارند. رنگ ضدحریق به هنگام قرار گرفتن در معرض آتش پف کرده و یک ساختار فوم فشرده به ضخامت تقریبی 2 سانتیمتر روی سطح ایجاد می کند.

به گفته وی، این رنگ، علاوه بر این که از خود گازهای سمی و بودار متصاعد نمی کند، بعنوان یک لایه عایق عمل می کند و مانع از انتقال حرارت به سطح فولاد می شود.

وی با بیان اینکه پوشش ضد حریق برای سطوح چوبی و گالوانیزه نیز قابل استفاده است و عمل کند سوزی چوب و جلوگیری از خاکستر شدن آن را انجام می دهد، گفت: سازه فلزی با محیط بزرگتر در مقایسه با سازه ای که دارای محیط کوچک تری است حرارت بیشتری دریافت می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1879

به "رنگ ایران ساخت به مقاومت سازه ها در برابر حریق کمک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ ایران ساخت به مقاومت سازه ها در برابر حریق کمک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید