سرویس vpn گوگل به این علت در ایران در دسترس نیست!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، گجت نیوز نوشت: سرویس VPN گوگل پس از عرضه بر روی اندروید و iOS، برای ویندوز و مک نیز ارائه شده است. سوال اینجاست که آیا این سرویس با I P ایران نیز قابل دسترسی است؟

سرویس vpn گوگل به این علت در ایران در دسترس نیست!

سرویس VPN گوگل (که در اواخر سال 2020 راه اندازی شد) اکنون برای کاربران ویندوز و macOS در دسترس است. شرکت گوگل برنامه های اختصاصی را برای سیستم عامل های مایکروسافت و اپل راه اندازی نموده است که به مشترکین Google One اجازه می دهد از VPN در رایانه های شخصی خود استفاده نمایند.

با خرید اشتراک سرویس گوگل وان، شما می توانید از فضای ابری بیشتری در سرورهای ایمن و پایدار گوگل استفاده کنید. گوگل وان چندین برنامه برای اشتراک به شما معرفی می نماید که می توانید با توجه به احتیاج خود، آن را تهیه کنید.

سرویس VPN گوگل تفاوت اندکی با سایر ارائه دهندگان شبکه خصوصی، مانند NordVPN یا دسترسی به اینترنت خصوصی (PIA) دارد.

نسخه ویندوز سرویس VPN گوگل نیز همچون نسخه اندروید و iOS، محدودیت هایی دارد که باعث می گردد تنها کاربران کشورهای خاصی بتوانند از آن استفاده نمایند. کاربرانی که IP کشور آن ها تحت پشتیبانی سرویس VPN گوگل قرار ندارد، امکان استفاده از این سرویس را نخواهند داشت.

سایر سرویس های VPN به شما این امکان را می دهند که آدرس IP و ترافیک را پنهان نموده و به محتوای دلخواه دسترسی پیدا کنید؛ اما این ویژگی برای کاربران Google One در دسترس نیست.

نکته قابل ذکر دیگر این است که سرویس VPN گوگل برای همه مشترکین Google One در دسترس نیست. تنها کسانی که در طرح 2 ترابایتی اشتراک خریده اند می توانند به شبکه خصوصی گوگل دسترسی داشته باشند.

مشترک شدن در این سرویس 10 دلار در ماه هزینه دارد و اشتراک گذاری آن با پنج فرد دیگر نیز امکان پذیر است. هیچ فرقی نمی نماید افرادی که قصد اشتراک گذاری سرویس را با آن ها دارید از دستگاه های اندرویدی بهره مند هستند یا گوشی های آیفون، شما می توانید VPN Google One را با هر دستگاه و سیستم عاملی به اشتراک بگذارید.

برای خرید اشتراک می توانید به وب سایت رسمی گوگل مراجعه کنید.

بنابراین، یکی از دلایلی که مشترکان برای استفاده از خدمات سرویس VPN گوگل ماهانه اشتراک می خرند، استفاده از محتوای دارای محدودیت جغرافیایی و دسترسی به وب سایت های متنوع از کشورهای مختلف است.

طبق ادعای گوگل، برنامه های Google One Premium در آینده از مزایا و ویژگی های امنیتی بیشتری برخوردار خواهند شد.

گوگل بعلاوه با سرویس VPN خود برنامه هایی را برای تلفن همراه و رایانه شخصی ارائه می نماید، اما نکته اینجاست که سرویس VPN گوگل در ویندوز فاقد پشتیبانی 32 بیتی و ARM است.

این موضوع باعث شده است افرادی که از رایانه های شخصی با ویندوز 10 یا آخرین سرفیس پرو 9 با پردازنده SQ3 استفاده می نمایند، شانسی برای استفاده از این سرویس گوگل نداشته باشند (کاربرانی که مک های مبتنی بر سیلیکون اپل دارند، می توانند بدون مشکل از این برنامه استفاده نمایند).

سرویس VPN گوگل Google One پس از عرضه اولیه در سال 2020، کشورهای مختلفی را تحت پشتیبانی خود قرار داده است. این کشورها عبارت اند از: اتریش، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، نروژ، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، تایوان، بریتانیا، و ایالات متحده.

همانطور که مشاهده می کنید، نام ایران در بین این کشورها دیده نمی گردد و کاربران با IP ایران، امکان استفاده از این سرویس را ندارند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2057

به "سرویس vpn گوگل به این علت در ایران در دسترس نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس vpn گوگل به این علت در ایران در دسترس نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید