شرایط عجیب اما واقعی یک پارک در باشت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد پارک بنگرو در شهر باشت از شرایط و حال مناسب و خوشی برای استفاده بچه ها و خانواده ها برخوردار نیست که مسئولان شهری باید جوابگوی شرایط موجود این پارک باشند.

شرایط عجیب اما واقعی یک پارک در باشت

نا ایمن و غیراستاندارد بودن وسایل بازی در پارک بنگرو نگرانی است که خانواده ها سعی می نمایند با اختصاص دادن بخشی از اوقات فراغت بچه ها شان به انجام بازی در فضاهای روباز این پارک، ساعاتی شاداب و فرح بخش را برای آنها فراهم نماینداما متاسفانه این پارک مناسب و در شان نیست.

به گزارش خبرنگاران، نداشتن روشنایی، موانع جهت، نداشتن سطل زباله مناسب، نداشتن زیبایی و شادابی، خرابی معابر، لبه های تیز و برنده، نامناسب بودن وسایل و کف پوش زمین بازی بچه ها، نامناسب بودن نیمکت ها و جایگاه ها، مناسب نبودن فضای سبز، نبود ملاحظات ایمنی در سیستم های برقی و بعلاوه نبود امکانات مناسب بهداشتی، عمده ترین خطرها و مشکلاتی هستند که در این پارک وجود دارد و ممکن است هر لحظه شاهد حوادث ناگواری را متوجه بچه ها و حتی بزرگسالان کند.

علی از شهروندان باشتی در این زمینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: کودک حدود دو ساله ام را روی موتورسیکلت گذاشته و به پارک بنگرو واقع در محله بنگرو آورده ام اما هم تاب ندارد و هم سرسره شکسته و برای بازی بچه ها مناسب نیست.

با توجه به حجم جمعیتی که روزهای آخر هفته برای گذران اوقات فراغت به پارک شهر می آیند، این پارک باید در کنار مجهز بودن به وسایل سرگرمی بچه ها از روشنایی مناسب هم برخوردار باشد که نبود روشنایی مناسب، موجب ایجاد ناامنی شده است.

شهروندی دیگر می گوید: وسایل بازی به میزان کافی و مناسب در این پارک وجود ندارد و شکسته شده اند و محل بازی بچه ها کف پوش ندارد و همین امر موجب می گردد به بچه ها در حین بازی آسیب وارد گردد.

وی با بیان اینکه این پارک حتی نگهبان هم ندارد، اضافه کرد: چرا مدیریت شهری باشت جوابگوی شرایط نامطلوب این پارک نیست؟ از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم برای این شرایط چاره اندیشی نمایند مگر زیباسازی و رسیدگی به این پارک چقدر هزینه دارد؟ به خوشی و شادابی مردم و بچه ها نمی ارزد.

یک خانم اهل باشت بیان نمود: پارک محله ای، محله بنگرو در شهر باشت پس از 20 سال بدون زیباسازی و فضای سبز به حال خود رها شده است و اصلا توجهی به این پارک نمی گردد بطوریکه علف آن را گرفته و به حدود یک متر رسیده اند.

لطف الله موسوی، شهردار باشت در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران توضیح داد: رسیدگی و زیباسازی پارک بنگرو وظیفه شهرداری است، اما دستگاه چمن زنی شهرداری خراب بود و نیروهای شهرداری هم به کرونا مبتلا شده بودند این پارک با این شرایط روبرو شد.

وی اضافه کرد: این طوری که مردم می گویند نیست تنها باید چمن پارک اصلاح می شد که بعلت تاخیر علف پارک بالا آمده و رشد نموده است.

موسوی با بیان اینکه این پارک فاقد سرویس بهداشتی است، پس از بازدید از پارک برای ساخت سرویس بهداشتی اقدام خواهیم کرد، اظهارکرد: روشنایی این پارک با اداره برق است که بخاطر شرایط کرونایی خاموش نموده است. وسایل بازی این پارک به زودی تعویض و وسایل تازه نصب خواهد شد.

شهردار باشت در مورد نگهبان نداشتن پارک بنگرو گفت: یک نگهبان بصورت مقطعی فعالیت داشت که ان شا الله نگهبان برای این پارک در نظر گرفته می گردد.

موسوی بیان نمود: در صورتی که زمین به شهرداری داده گردد یک پارک بزرگتری در محله بنگرو می سازیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1681

به "شرایط عجیب اما واقعی یک پارک در باشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط عجیب اما واقعی یک پارک در باشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید