انتظار عرضه آیفون 5G تا قبل از 2020 نداشته باشید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، امروز گزارشی در وبسایت بلومبرگ منتشر شده که اطلاعاتی درباره زمان عرضه اولین آیفون با پشتیبانی از نسل جدید ارتباطات یعنی 5G را تعیین می نماید. طبق این اطلاعات، تا قبل از سال 2020 اپل هیچ آیفونی با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه نخواهد کرد. پیش تر در خبرها داشتیم که اپل احتمالا در سال 2020 آیفونی با پشتیبانی از 5G عرضه کند اما امروز تایید شد که تا پیش از 2020 نیز آیفون 5G نخواهیم دید. این در شرایطی است که شرکت های اندرویدی و اپراتورها در کوشش هستند تا اولین گوشی های پشتیبانی نماینده از شبکه 5G را در سال 2019 عرضه نمایند.

انتظار عرضه آیفون 5G تا قبل از 2020 نداشته باشید

بلومبرگ به نقل از منابع مختلف گزارش داده که به احتمال قوی، شرکت اینتل، مودم های 5G برای آیفون های سال 2020 را تامین خواهد نمود. این موضوع از آن جایی که اخیرا اپل با کوالکام به مشکل بر خورده، چندان هم دور از انتظار نیست. از طرف دیگر اپل با سامسونگ و هواوی نیز میانه خوبی ندارد و نمی تواند چیپست مودم 5G را برای آیفون به وسیله این دو شرکت تامین کند. جدا از این، اپل، سامسونگ و هواوی در بازار گوشی های رقیب همدیگر نیز هستند در صورتی که چنین رقابتی بین شرکت های کوالکام، اینتل و اپل وجود ندارد. بنابراین تنها گزینه باقی مانده برای اپل اینتل خواهد بود تا ساخت چیپست های 5G آیفون 2020 را به این شرکت بسپارد.

قبل از ظهور پدیده 5G نیز اپل ثابت نموده بود که در پذیرفتن تکنولوژی جدید در این زمینه، کمی نمایدتر از بقیه عمل می نماید. در زمان عرضه اینترنت 4G نیز اپل دیر اقدام به ساخت آیفونی با پشتیبانی از 4G کرد که البته در نهایت این به سود اپل تمام شد چراکه 4G در ابتدا مسائل مختلفی داشت. در آن موقع در شرایطی که همه شرکت ها استفاده از 4G LTE را در دستور کار خود قرار داده بودند و در این راه عمر باتری گوشی های خود را هم فدا کردند، اپل صبر کرد تا این تکنولوژی کمی بالغ تر شده و بعد آن را در آیفون 5 قرار داد. البته نمی توان گفت مثل زمان عرضه اینترنت 4G کاربران شکیبا خواهند بود تا اپل از این تکنولوژی در سال 2020 استفاده کند اما هرچه باشد، گویا اپل تصمیمش را گرفته و بعید می دانیم در این راه با مسئله ای هم روبرو باشد. یک چیزی که آیفون در سال های اخیر ثابت نموده، این است که کاربران آیفون لزوما به دنبال آخرین و بهترین تکنولوژی ها نیستند و آیفون را به عنوان پکیج کاملی که هست، خریداری می نمایند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 41

به "انتظار عرضه آیفون 5G تا قبل از 2020 نداشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار عرضه آیفون 5G تا قبل از 2020 نداشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید