دلایل قانع کننده برای آغاز پیاده روی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، چرا باید راه رفتن را آغاز کنید؟ یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت بدن، ذهن و روح خود انجام دهید، 30 تا 60 دقیقه پیاده روی در روز است.

دلایل قانع کننده برای آغاز پیاده روی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر از ایرنا، در اینجا دلایل این موضوع را بخوانید.

1- زندگی طولانی تری خواهید داشت

مطالعه مرکز قلب هونولولو از 8هزار مرد نشان داده است که تنها 3 کیلومتر پیاده روی در روز خطر مرگ را تقریباً نصف می نماید. پیاده روی بر کاهش خطر سرطان نیز تاثیرگذار است. اگر پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، شانس زندگی طولانی تر و سالم تری را افزایش می بخشید.

2- پیاده روی به جلوگیری از افزایش وزن یاری می نماید

اگر روزانه فقط 2هزار قدم دیگر به فعالیت های عادی خود اضافه کنید، ممکن است هرگز اضافه وزن پیدا نکنید. تحقیقات دکتر جیمز هیل از مرکز تغذیه انسان در مرکز علوم بهداشت دانشگاه کلرادو نشان می دهد، افرادی که پیاده روی روزانه را جدی می گیرند بسیار کمتر از دیگران دچار افزایش وزن می شوند.

3- می توانید از وزن خود کم کنید

ورزش هایی مانند پیاده روی، بخش مهمی از هر برنامه کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن هنوز باید چقدر بخورید که تماشا کنید اما پیاده روی به شما یاری می نماید عضله هایی لاغر و سالم بسازید، چربی ها را از دست بدهید و سوخت و ساز بدن را بالا بکشید. حفظ برنامه پیاده روی یا سایر برنامه های ورزشی موجب کاهش موفقیت آمیز وزن در طولانی مدت می گردد.

4- پیاده روی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که پیاده روی و ورزش خطر ابتلا به سرطان سینه و روده عظیم را کاهش می دهد. پیاده روی برای افراد دچار بیماری سرطان که تحت معالجه هستند نیز مفید است و احتمال بهبودی و بقا را بهبود می بخشد.

5- پیاده روی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد

ضروری است خون خود را حرکت دهید! بیماری های قلبی و سکته مغزی از جمله قاتلان برتر زنان و مردان در دنیای امروز است. با 30 دقیقه تا یک ساعت پیاده روی در روز می توانید خطر ابتلا به هر دو را به نصف کاهش دهید.

6- پیاده روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

به عنوان حداقل احتیاج روزانه شما به سلامتی و به منظور جلوگیری از دیابت نوع 2، روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید. یک مطالعه توسط دانشکده کارشناسی ارشد بهداشت عمومی، دانشگاه پیتسبورگ نشان داده است که 30 دقیقه پیاده روی در روز خطرات دیابت برای افراد با اضافه وزن و همچنین مردان و زنان بدون اضافه وزن را کاهش می دهد. پیاده روی همچنین به حفظ تعادل قند خون در مبتلایان به دیابت یاری می نماید.

7- قدم زدن قدرت مغز شما را تقویت می نماید

در مطالعه ای که از سوی شورای ملی پیری در خصوص افراد بالای 60 سال اجرا شده، اعلام شده است که 45 دقیقه پیاده روی در روز، مهارت های فکری افراد بالای 60 سال را افزایش می دهد. این آزمایش از مدت زمان 15 دقیقه شروع شد و د طول دوره، به سرعت و زمان افزوده شد. نتیجه این بود که همان افراد بعد از اجرای این برنامه پیاده روی، از نظر روحی سرحال تر بودند.

8- پیاده روی باعث بهبود روحیه و کاهش استرس می گردد

پیاده روی و در کل ورزش، منجر به رهاسازی اندروفین ها، مسکن های طبیعی بدن می گردد. بیشتر افرادی که ورزش روزانه را در برنامه خود دارند متوجه بهبود روحیه خود به دلیل ترشح داروهای شادی آور بدن می شوند. مطالعه ای که در سال 1999 در مجله Annals of Behaviour Medicine منتشر شد، نشان داد که دانشجویان دانشگاهی که به طور مرتب ورزش می نمایند، استرس کمتری را نسبت به کسانی که اصلا ورزش نمی نمایند یا کسانی که با بی حوصلگی ورزش می نمایند، تجربه می نمایند.

9- راه رفتن می تواند از اختلالات جنسی جلوگیری کند

3 کیلومتر پیاده روی روزانه از سوی مردان، خطر ابتلا به اختلالات جنسی را کاهش می دهد. تاثیر ورزش بر این مسئله به ویژه در میانسالی بیشتر نمایان می گردد. یک آنالیز در سال 2018، 40 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط تا زیاد برای چهار روز در هفته را به مردان در کنترل این موضوع توصیه می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 995

به "دلایل قانع کننده برای آغاز پیاده روی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل قانع کننده برای آغاز پیاده روی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید