زنگ همدلی و همراهی ادیان نواخته گردد، افراطی گری محکوم است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، گریگور چیفتچیان عصر شنبه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهارمین همایش بین المللی مصاحبه و مناظرات رضوی توضیح داد: نهادینه شدن فرهنگ صلح به جای فرهنگ جنگ تیتر و محور اصلی مصاحبه در بین ادیان های توحیدی است.

زنگ همدلی و همراهی ادیان نواخته گردد، افراطی گری محکوم است

وی با اشاره به ضرورت پایه ریزی فرهنگ و باورهای متاثر از ارزش های اخلاقی، افزود: فرهنگ به عنوان اساس و زیربنای توسعه هر جامعه ای معرفی شده که بر اساس باورهای مذهبی ملت ها شکل می گیرد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان ادامه داد: در شرایطی که خداوند بزرگ به تمامی انسان ها دستگیری از همدیگر، صلح و احترام را سفارش کرده؛ به وسیله مکاتب غیرالهی افزایش منازعات اقتصادی و منطقه ای و نواخته شدن بر شیپور جنگ تبلیغ می گردد.

چیفتچیان یادآور شد: وظیفه ادیان در وهله اول، احترام به طبیعت و محیط زیست بوده و قبل از آنکه دولت ها و موسسات مختلف برای صیانت و حفاظت از این میراث ارزشمند پا پیش گذارند، وظیفه علما و اندیشمندان دینی و مذهبی بوده که با احساس مسئولیت در این خصوص ورود تاثیرگذاری را برای احترام به طبیعت داشته باشند.

وی افزود: حفظ ارزش های انسانی از دیگر وظایف اصلی بوده که در ادیان توحیدی مورد تاکید قرار می گیرد و از بین بردن نفاق و اختلاف بین مذاهب و چشم پوشی از منافع شخصی در مقابله با مصلحت های انسانی و اخلاقی از فواید نهادینه شدن آن خواهد بود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان اتحاد تمام ادیان برای از بین ظلم و ستم و احقاق حقوق مظلومین را از وظایف مهم باورهای اصیل دینی دانست و افزود: چنانچه مهر، محبت و گذشت در بین ادیان دنیا شمول گردد، آرامش لذت بخشی در دنیا حاکم شده و چنین تعامل مسالمت آمیزی از بین برنده هرگونه جنگ و خونریزی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 31

به "زنگ همدلی و همراهی ادیان نواخته گردد، افراطی گری محکوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ همدلی و همراهی ادیان نواخته گردد، افراطی گری محکوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید