سفر به رم ایتالیا قبل از سفر بهتر است این موارد را بدانید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دانستی های قبل از سفر به رم ایتالیا منبع : کارناوال

سفر به رم ایتالیا قبل از سفر بهتر است این موارد را بدانید

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

رم پایتخت کشور تاریخی و باستانی ایتالیا است که همواره در فهرست زیباترین شهرهای باستانی دنیا قرار می گیرد. و وسیع ترین شهرداری ایتالیا است .

رم دارای آثار هنری، کاخ، پارک، کلیسا، باغ، معبد، ویلا، میادین و تئاتر است که هر یک داستان پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و به روزگار امروز رسیده است. تاریخ و مسیحیت در اروپا از این شهر ریشه گرفته است.

اگر شما جز کسانی هستین که به دنبال آثار باستانی و تاریخی این شهر میتواند بهترین شهر برای شما باشد چون در هر نقطه ای از رم یک آثار هنری و تاریخی وجود دارد . پس بهتر از قبل از سفر به رم به این موارد توجه کنید

مقالات بیشتر درباره سفر به رم ایتالیا :

1- تهیه بلیت همراه با جایزه

وقتی به کشور دیگری سفر می کنیم، یکی از اصلی ترین موضوعاتی که با آن روبرو می شویم، رفت و آمد در شهر است. اگر بخواهیم کمی ماجراجویی کنیم و صد البته از هزینه های سفر بکاهیم، باید به سراغ حمل و نقل عمومی شهر برویم؛ اما استفاده از سیستم حمل و نقل یک کشور و شهر دیگر، خود چالش عظیمی است…

در سفر به رم بهتر است برای رفتن به جاذبه ها و دیدنی های شهر از حمل و نقل عمومی بهره ببرید؛ اما یک نکته را از قلم نیاندازید. در رم تهیه بلیت از داخل ایستگاه های مترو و اتوبوس ممکن نیست و راننده ها هم پول نقد نمی پذیرند. پیشنهاد می کنیم قبل از آن که سوار مترو و اتوبوس شوید، از کیوسک های روزنامه فروشی یا سوپر مارکت ها بلیت تهیه کنید؛ چون اغلب مواقع فروشنده های مستقر در این مکان ها، جوایزی را به گردشگران می دهند؛ مثلا با خرید یک بلیت اعتباری، یک سیم کارت رایگان هم می گیرید.

2- حمل و نقل رایگان

در شهر رم بچه ها زیر 10 سال می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از مترو استفاده نمایند. پس اگر با فرزندان خردسالتان رهسپار این شهر هستید، حتما از مترو برای رفت و آمد بهره ببرید تا میزان زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی نموده باشید.

3- در هزینه ها صرفه جویی کنید

نزدیک ترین فرودگاه به مرکز شهر رم لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci-Fiumicino Airport) نام دارد که تقریبا در 30 کیلومتری خارج شهر واقع شده است. شما برای رسیدن به محل اقامتتان از فرودگاه می توانید تورهای گردشگری را به مبلغ 14 تا 16 دلار (حدود 56 تا 72 هزار تومان) تهیه نمایید که بیشتر جهانگرد ها هم همین کار را انجام می دهند. اما راه بهتری هم وجود دارد، اتوبوس هایی که مردمان محلی از آن استفاده می نمایند هم در فرودگاه مستقر هستند که تقریبا با نصف این هزینه شما را به مقصد می رسانند؛ اما شاید مجبور شوید از وسایل نقلیه دیگری چون مترو هم در میانه راه بهره ببرید.

تاکسی سوار شدن در رم گران تمام می گردد؛ اما برای تاکسی های فرودگاه نرخ خاصی مشخص شده است که حدودا چیزی معادل 48 یورو (240 هزار تومان) خواهد بود. رنگ تاکسی ها در رم سفید است؛ پس مراقب تاکسی های تقلبی و افراد سودجو هم باشید و در صورت استفاده از آن ها از ابتدا هزینه رفت و آمدتان را طی کنید و حتما پول نقد همراه داشته باشی

4- آب معدنی معضل عظیم جهانگرد ها

از قلم نیاندازید که همواره و همه جا آب معدنی همراه داشته باشید؛ زیرا محلیان و بخصوص دستفروشان، بطری های آب معدنی را به قیمت های گزافی به گردشگران می فروشند. مثلا آب معدنی های کوچک را به قیمت 1.5 الی 2 یورو (7.5 تا 10 هزار تومان) در اختیارتان قرار می دهند، در صورتی که می توانید از سوپرمارکت ها با قیمت حدودا 19 سنتِ یورو (حدود هزار تومان) یک بطری آب معدنی 1.5 لیتری بخرید.

جالب اینجاست که در سراسر شهر رم آب سردکن های متعددی قرار داده اند که می توانید بدون صرف هیچ هزینه ای ظرف آبتان را پر نموده و بی دردسر در طول جهت از آن بهره ببرید.

5- گل نخرید

در اطراف جاذبه های مهم شهر حتما با دستفروشانی که گل می فروشند، رو به رو خواهید شد. به هیچ عنوان از آن ها خرید نکنید، قاطعانه نه گفته و به راهتان ادامه دهید؛ حتی به بچه ها فقیر و کوچک هم نه بگویید. اگر با یکی از آن ها صحبت کنید، گروه عظیمی از بچه ها به سوی شما آمده و همه جیبتان را خالی می نمایند و تا انتهای گردشتان شما را کلافه خواهند کرد.

6- هزینه های عجیب شهر رم

اگر برای اولین بار به سوی رم می روید باید نکته مهمی را بدانید؛ رستوران های این شهر به ازای استفاده شما از میز، هزینه دریافت می نمایند، به این معنا که اگر قصد نشستن پشت میزی را دارید باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید وگرنه مجبورید سرپا غذا بخورید. این هزینه هم کم نیست و در مناطق گردشگری محبوب شهر به چیزی حدود 1.5 یورو (7 هزار و پانصد تومان) به ازای هر نفر نیز می رسد. پس حتما پیش از استفاده از میزها هزینه آن ها را بپرسید.

نکته دیگر درباره رستوران ها، این که هزینه نان نیز اغلب جدا حساب می گردد؛ پس پیش از سفارش نان، قیمتش را جویا شوید.

7- هوشیار باشید

اگر عادت به رستوران گردی دارید، در رم باید حسابی هوشیار باشید و فاکتورهای غذا و خوراکی هایتان را با دقت بخوانید. این موضوع که اشتباها هزینه ها را کم و زیاد حساب نمایند در این شهر زیاد دیده می گردد و تقریبا امری عادی به حساب می آید. دلیل اصلی این مسائل را تعداد زیاد مراجعان می دانند.

بیشترِ رستوران های رم غذاهای با کیفیتی را ارائه می دهند؛ پس توصیه می کنیم که غذاخوری های کوچک و خلوت تر را انتخاب کنید تا وعده غذایی بهتری را نوش جان نمایید. به طور کلی در حساب و کتاب هایتان باید نهایت دقت نظر را به کار بگیرید و در رستوران ها درباره هر سفارش و خدماتی که دریافت می کنید خوب پرس و جو نموده تا در آخر دچار پشیمانی نشوید.

8- انعام دادن

انعام دادن در کشورهای اروپایی امری ضروری نیست؛ اما انجام این کار نشان دهنده احترام است. در آمریکا باید حدود 5 الی 10 درصد از کل هزینه خدماتی که دریافت می کنید را به عنوان انعام بپردازید؛ اما در کشورهای اروپایی 5 درصد نیز انعام خوبی به حساب می آید. اگر مانند آمریکایی ها رفتار کنید، در رم مثل فردی پولدار و بخشنده خواهید بود.

9- انتخاب اقامتگاه مناسب

در رم انواع اقامتگاه ها نظیر هتل، خوابگاه، مسافرخانه و… وجود دارد؛ اما برای انتخاب بهترین ها باید کمی دقت به خرج بدهید. مسلما اگر از مرکز شهر دورتر باشید هتل ها هم ارزان تر هستند؛ ولی اگر هتل های خارج شهر را نمی پسندید، با کمی جستجو و برنامه ریزی در مرکز شهر هم اقامتگاه های خوبی خواهید یافت.

در انتخاب بهترین هتل و اقامتگاه یک نکته را در نظر بگیرید؛ شاید مسئولین هتل برای جذب شما به دسترسی هتلشان به دیدنی های شهر تکیه نمایند و بخواهند با این مزیت، شما را مجاب نمایند تا هتل آن ها را انتخاب کنید؛ اما یادتان هست که گفتیم در رم بیش از 900 بنای تاریخی وجود دارد؛ پس هتلتان هر جای شهر که باشد، حتما چندین دیدنی در اطراف آن واقع شده است. پس به مسئولین هتل اهمیت ندهید و به جیبتان نگاه کنید…

همین که محل اقامتتان به وسایل نقلیه عمومی دسترسی خوبی داشته باشد، کافی خواهد بود.

10- هزینه سرویس بهداشتی

اگر اولین بار است که به کشورهای اروپایی می روید حتما توجه داشته باشید که برای استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی باید پول نقد پرداخت کنید. در رم هزینه این مکان ها 1 یورو (حدود 5 هزار تومان) است.

اگر زیاد از دستشویی استفاده می کنید یا فرزند کوچکی همراه دارید از سرویس های بهداشتی رستوران های زنجیره ای، مانند مک دونالد بهره ببرید که هیچ هزینه ای ندارند.

منبع : کارناوال

امیدواریم که مقاله سفر به رم ایتالیا مورد پسند شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد اگر سوالی درباره سفر به رم ایتالیا دارید می توانید از بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در ارتباط بگذارید

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 872

به "سفر به رم ایتالیا قبل از سفر بهتر است این موارد را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به رم ایتالیا قبل از سفر بهتر است این موارد را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید