راهنمای سفر به کره جنوبی ، ردپای امپراتوری در مدرنیته

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کره جنوبی کشوری کوچک در شرق آسیا است که برخلاف مساحتش از محبوبیت زیادی بین گردشگران در سراسر جهان برخوردار است. اگر یک بار عکس هایی از طبیعت تماشایی کره را دیده باشید یا از تاریخ عجیب و غنی آن چیزهایی به گوشتان خورده باشد تا برای رفتن به این کشور وسوسه شوید. ویژگی های مدرن و موسیقی و صنعت سینمای کره هم از دیگر محرک ها برای سفر به این کشور متفاوت هستند.

راهنمای سفر به کره جنوبی ، ردپای امپراتوری در مدرنیته

برای تجربه یک سفر خاطره انگیز و بی نقص، به یک راهنمای سفر به کره جنوبی احتیاج دارید تا اطلاعاتی کامل را درباره این کشور در اختیارتان قرار دهد. در این بخش از مجله توریستی خبرنگاران، کوشش نموده ایم تا این راهنما را تهیه و در مورد شرایط سفر به کره جنوبی صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به این مقصد مجذوب نماینده را دارید، تا سرانجام مطلب همراه ما باشید.

کره جنوبی کجاست؟

کره جنوبی همیشه یکی از مقاصد توریستی مرموز و مجذوب نماینده برای مردم دنیا بوده و تا سال ها این کشور را با رشد سریع اقتصاد و تکنولوژی می شناختند. اما در سال های اخیر، این کشور به واسطه فراوریات فرهنگی به ویژه در زمینه موسیقی و سینما، جایگاه متفاوتی در دنیا پیدا نموده است. کره جنوبی در شرق آسیا و در بخش جنوبی شبه جزیره کره قرار گرفته است.

مرکز کره، شهر سئول، واقع در شمال غربی این کشور است. کره جنوبی از نظر مالی، یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا به شمار میرود و در سال های اخیر در زمینه های مختلفی مانند صنعت الکترونیک، خودروسازی و فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته؛ به همین علت، به یکی از کشورهای پیشروی دنیا بدل شده است. البته این ها تمام مجذوب نمایندهیت های کره نیستند!

این کشور از نظر فرهنگی هم بسیار غنی است و تاریخ و تمدنی کهن و سرشار از شگفتی دارد؛ از همین رو، جاذبه های توریستی، کاخ های باستانی و معابد بودایی متعددی را می توان در این کشور دید. ضمن اینکه کره جنوبی با موقعیت جغرافیایی ویژه و داشتن منظره ها طبیعی زیبا، به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی طبیعی در آسیا نیز تبدیل شده است. در واقع در این کشور تاریخ، طبیعت، فرهنگ و تکنولوژی دست در دست هم داده اند تا سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا را برای تماشا کره جنوبی وسوسه نمایند.

اطلاعات ضروری برای سفر به کره جنوبی

قبل از هر چیز در راهنمای سفر به کره جنوبی، باید به سراغ اطلاعات ضروری این کشور برویم. بعضی از مهم ترین اطلاعاتی که باید پیش از ورود به کره بدانید، به این توضیح هستند.

  • واحد پول: وون (یک دلار آمریکا برابر 1367 وون است.)
  • زبان رسمی: کره ای
  • کد کشور: 82
  • شماره های اضطراری: 119 (اورژانس و آتش نشانی) 112 (پلیس)
  • زمان محلی در کره جنوبی: GMT+9

برترین فصل سفر به کره جنوبی چه زمانی است؟

کره جنوبی از کشورهایی است که چهارفصلی زیبا و تماشای دارد. در هر فصلی که به این کشور سفر کنید، زیبایی هایی برای ارائه وجود خواهند داشت و شما را تحت تاثیر قرار می دهند. البته به باور بسیاری، برترین زمان برای سفر به این کشور، اواخر بهار و تابستان است. در این فصل ها، آب و هوای کره گرمای مطبوعی دارد و می توانید از سواحل زیبا و طبیعت کم نظیر این کشور بیشترین استفاده را ببرید. ولی نباید از پاییز هزار رنگ و خیره نماینده کره هم گذشت و این فصل هم می تواند آداب میزبانی را به خوبی به جا آورد. زمستان های کره با بارش برف همراه هستند؛ ولی این فصل هم زمان مناسبی برای ورزش ها و جشنواره های زمستانی در این کشور است.

شرایط اخذ ویزای کره جنوبی چه هستند؟

از مهم ترین اطلاعاتی که قبل از هر سفر خارجی باید کسب کنید، روند و مسیر دریافت ویزای آن کشور است. ورود به کشور کره جنوبی نیز مانند بسیاری از کشورها، برای توریستان ایرانی احتیاج به تهیه ویزا دارد و به وسیله سفارت این کشور در تهران صادر می شود. این ویزا برای 3 ماه معتبر و قابل استفاده است. در این بخش از راهنمای سفر به کره جنوبی، به سراغ مدارک لازم برای تهیه ویزا رفته و مدارک مورد احتیاج را در ادامه آورده ایم:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کره جنوبی؛
  • ارائه پاسپورت معتبر دارای دو صفحه خالی؛
  • 2 قطعه عکس مطابق با استانداردهای عکس پاسپورت؛
  • کپی رنگی تمام ویزاهای اخذ شده قبلی؛
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب؛
  • گواهی تمکن مالی کافی برای مدت اقامت شما در کره جنوبی (برای هر نفر 50 میلیون تومان احتیاج است)؛
  • ارائه مدارک اقامت در کره جنوبی مانند رزرو هتل؛
  • بیمه مسافرتی؛
  • بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما؛
  • پرداخت هزینه ویزای کره جنوبی (بر اساس نوع سفر توریستی بین 50 تا 180 دلار).

خرید سیم کارت در کره جنوبی چگونه است؟

در سفر به کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرو در تکنولوژی و ارتباطات، قطعا هیچ مسئله ای برای تهیه سیم کارت و ارتباط با سایر نقاط دنیا وجود نخواهد داشت. شما بعد از ورود به این کشور، می توانید سیم کارت را از فروشگاه های فروش سیم کارت، غرفه های سیار و حتی سوپرمارکت ها به راحتی تهیه کنید. قیمت این سیم کارت ها بسته به امکانات و شرکت ارائه دهنده آن ها فرق دارد. برای مثال، قیمت یک سیم کارت ده روزه با اینترنت نامحدود 26 دلار است.

با روش های سفر به کره جنوبی آشنا شوید

نکته دیگری که در راهنمای سفر به کره جنوبی باید به آن اشاره کنیم، راه های سفر به این کشور است. برای این سفر وسوسه برانگیز، تنها، راه و مسیر هوایی پیش روی شما است. پروازهای تهران-سئول تقریبا هر روز در این مسیر فعال هستند و مسافران را بین این دو شهر جابه جا می نمایند. در حال حاضر، پرواز بدون توقف در مسیر تهران-سئول وجود ندارد و پروازهای این مسیر با توقف در دبی یا یکی از شهرهای ترکیه به مسیرشان ادامه می دهند. از همین رو، زمان این پرواز هم بین 16 تا 32 ساعت و بسته به زمان توقف ها به طول می انجامد.

راه دسترسی از فرودگاه سئول به مرکز شهر چگونه است؟

اگر از تهران به سئول پرواز کنید، در فرودگاه بین المللی اینچئون (Incheon International Airport) یا فرودگاه گیمپو (Gimpo International Airport) فرود می آیید. هر دوی این فرودگاه ها در بیرون شهر سئول و در نزدیکی آن قرار دارند. در ادامه، مسیرهای دسترسی هر یک از این فرودگاه ها را به مرکز شهر سئول آنالیز می کنیم.

دسترسی به مرکز سئول از فرودگاه گیمپو

فرودگاه گیمپو در 16 کیلومتری شهر سئول قرار گرفته است و برای تردد از این فرودگاه به مرکز شهر، چندین راه دارید. شما بسته به زمان و بودجه مدنظرتان، می توانید از یکی از این راه ها بهره ببرید.

  • خطوط راه آهن فرودگاه (AREX): با پرداخت یک تا سه دلار و در 23 دقیقه به مرکز شهر می رسید.
  • تاکسی : با پرداخت 26 دلار و در مدت 20 دقیقه به مرکز سئول می رسید.
  • اتوبوس: با استفاده از خط 704 اتوبوس رانی سئول در مدت یک ساعت می توانید خودتان را به مرکز شهر برسانید.

دسترسی به مرکز سئول از فرودگاه اینچئون

فاصله این فرودگاه از سئول 38 کیلومتر است و بیشتر پروازهای تهران در این فرودگاه فرود می آیند. برای رفتن به مرکز شهر از این فرودگاه، 3 راه دارید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • خطوط راه آهن فرودگاه (AREX): با پرداخت 5 تا 10 دلار، می توانید در مدتی حدود یک ساعت خودتان را به مرکز سئول برسانید.
  • اتوبوس: خط 6701 با پرداخت 5 تا 15 دلار و در مدت 80 دقیقه شما را به مرکز شهر سئول می رساند.
  • تاکسی: با پرداخت حدود 30 دلار می توانید در 40 دقیقه به مرکز شهر سئول برسید.

هزینه های سفر به کره جنوبی چه هستند؟

نمی توان راهنمای سفر به کره جنوبی را ارائه داد و حرفی از هزینه های سفر نزد! هزینه ها و بودجه سفر، یکی از مهم ترین و معین نماینده ترین عوامل در هنگام سفر هستند و بدون دانستن تخمین درستی از آن ها، نمی توان برای سفر برنامه ریزی کرد. هزینه های بلیط، اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل بخش بزرگی از بودجه سفر شما را تشکیل می دهند که در ادامه، کوشش می کنیم تا به شما دید خوبی از این مبالغ در سفر به کره جنوبی بدهیم.

هزینه خرید بلیط هواپیمای تهران-سئول

هزینه بلیط هواپیما تا حد بسیار زیادی به نوع و کلاس پرواز، زمان سفر، مستقیم یا غیر مستقیم بودن پرواز و شرکت هواپیمایی که انتخاب می کنید، بستگی دارد و قیمت ثابتی برای آن نمی توان در نظر گرفت. بااین وجود، در این حد می توان گفت که بیشتر پروازهای مسیر تهران-سئول، غیر مستقیم هستند و قیمت آن ها حدودا بین 28 تا 45 میلیون تومان است.

هزینه اقامت در کره جنوبی

در قدم بعدی از راهنمای سفر به کره جنوبی، باید به سراغ هزینه اقامت برویم. هزینه های اقامت هم در هر مقصدی به نوع و سبک سفر بستگی دارند که کره جنوبی هم از این قاعده مستثنی نیست. در کره جنوبی با مجموعه متنوعی از محل های اقامت روبرو هستید؛ می توانید یک تخت در یک هاستل مالی رزرو کنید یا در هتل های لوکس و پنج ستاره اقامت داشته باشید. ضمن اینکه در بعضی از شهرهای کره جنوبی، می توانید با رزرو مهمان خانه های قدیمی و سنتی کره ای، نوع متفاوتی از اقامت را تجربه کنید. به طور کلی، هزینه اقامت در کره در کمترین حالت، به ازای هر شب حدودا 45 دلار و در بیشترین حالت هم حدود 150 دلار است.

هزینه خورد و خوراک در کره جنوبی

هزینه های خورد و خوراک هم با توجه به بودجه سفر و عادات غذایی هر فرد، در رده متفاوتی از قیمت ها قرار می گیرند. قاعدتا هزینه استفاده از غذاهای خیابانی و رستوران های محلی بی نام ونشان به مراتب مقرون به صرفه تر از رستوران های توریستی و لوکس خواهد بود. ولی هزینه غذای یک روز در شهرهای کره جنوبی، به طور میانگین حدود 40 دلار تخمین زده می شود. برای اینکه مبنای مقایسه را داشته باشید هم بگوییم که قیمت یک ساندویچ مک دونالد در سئول، حدود 7 دلار است. این را هم در نظر داشته باشید که کره از کشورهایی است که انعام در آن ها رایج است و بین 5 تا 15 درصد هم معمولا به عنوان انعام پرداخت می شود.

هزینه های حمل و نقل در کره جنوبی

کره جنوبی و شهر سئول از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار است و بسیاری از احتیاجهای رفت و آمد شما در طول سفر به خوبی رفع می شوند. متروی سئول بیشتر نقاط شهر را پوشش می دهد و با پرداخت 2 دلار، شما را به مقصد می رساند. ضمن اینکه در سئول، سیستم اتوبوس رانی هم به خوبی فعالیت می نماید و هزینه بلیط آن تنها یک دلار است. تاکسی های آنلاین و آفلاین هم که مثل سایر شهرها، گزینه های در دسترسی هستند؛ هرچند تردد با آن ها در مقایسه با مترو و اتوبوس گران تر خواهد بود.

با توجه به اینکه جاذبه های تماشای کره جنوبی در شهرهای مختلف پخش شده اند، در سفر به کره جنوبی به حمل و نقل بین شهری هم احتیاج پیدا می کنید، ولی باید بدانید که قطارهای بین شهری هم از کیفیت و سرعت خوبی برخوردارند و برترین گزینه برای حمل و نقل بین شهرهای بزرگ هستند. برای مثال بلیط قطار سئول تا بوسان از 34 دلار آغاز می شود.

با برترین هتل های کره جنوبی آشنا شوید

در کره جنوبی، برای اقامت گزینه های متنوع و متفاوتی دارید؛ از هتل های بزرگ و پنج ستاره در دل شهرها گرفته تا هتل های لوکس در جزایر و ساحل های زیبای این کشور. هاستل ها و مهمان خانه ها هم که به عنوان راه های مالی اقامت در دسترس هستند و می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. در ادامه، تعدادی از برترین و محبوب ترین محل های اقامت را نام می بریم که در سفرتان به کره جنوبی، می توانید آن ها را رزرو کنید و از اقامت در آن ها لذت ببرید.

  • هتل سیگنیل سئول (Signiel Seoul)؛
  • هتل گرند اینترکانتیننتال سئول (Grand InterContinental Seoul Parnas, an IHG Hotel)؛
  • هتل فور سیزن سئول (Four Seasons Hotel Seoul)؛
  • هتل پرناس جیجو (Parnas Hotel Jeju)؛
  • هتل ویندال گرند بوسان (Wyndham Grand Busan).

جاهای تماشای کره جنوبی را بشناسید

در این بخش از راهنمای سفر به کره جنوبی، به سراغ جاذبه های توریستی و جاهای تماشای این کشور رفته ایم. کشور کره جنوبی با وجود تاریخ پربار و داشتن طبیعتی چشم نواز، تماشای های متنوع و متعددی دارد. در ادامه، به چند مورد از مهم ترین این جاذبه ها اشاره می کنیم.

برج سئول | Seoul Tower

سئول به عنوان یک مرکز زیبا و مدرن، اولین جایی است که احتمالا در سفر به کره جنوبی آن را می بینید و برج سئول دقیقا جایی است که به شما امکان می دهد تا بیشتر و از زاویه بهتری این شهر را بشناسید. این برج یک برج مخابراتی با ارتفاع 328 متر است که روی ارتفاع واقع شده و یک منظره 360 درجه و بی نظیر بر شهر پیشرفته سئول دارد.

دروازه گوانگوامون | Gwanghwamun Gate

دروازه گوانگوامون یک بنای تاریخی و یادبودی برجسته در شهر سئول، مرکز کره جنوبی است. این دروازه در گذشته یکی از دروازه های اصلی ورودی به کاخ گیونگ بوک گئونگ، بزرگ ترین قصر سلسله چوسان بوده است و نمادی از تاریخ و فرهنگ غنی کره به شمار می رود. قدمت این کاخ به قرن پانزدهم میلادی بازمی شود و از مهم ترین ویژگی های آن، ترکیب چوب و سنگ در معماری و سازه زیبایش است.

قصر چانگ دیوک گونگ | Changdeokgung Palace

این قصر، معروف ترین و تماشایی ترین قصر سئول است که به سلسله چوسان تعلق داشته و به مدت حدود 270 سال، محل اقامت این خانواده سلطنتی بوده است. قصر چانگ دیوک گونگ برای اولین بار در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد؛ البته بعدها و در طی رخدادهای سیاسی و تاریخی مختلف، بارها تخریب شده است. چیزی که در حال حاضر از این قصر برای بازدید وجود دارد، در دهه 1990 میلادی ساخته شده و بسیاری از المان های تاریخی در آن به درستی بازسازی شده اند. معماری ویژه، موزه ملی، موزه مردم شناسی و باغ وسیع و زیبای قصر، مجموعه تاریخی و تفریحی بی نظیری را برای بازدید توریستان به وجود آورده است.

گیونگجو | Gyeongju

شهر ساحلی گیونگجو یا سورابل، یکی از مهم ترین شهرهای تماشای کره جنوبی است. این شهر مرکز حکومت خاندان شیلا بوده و بسیاری از آثار تماشای و تاریخی کره در آن قرار گرفته است. با سفر به شهر گیونگجو، می توان از آثاری چون معبد بودایی بولگوکسا (Bulguksa)، عمارت بومن (Bomun Pavilion) و برکه آناپجی (Anapji pond) تماشا کرد که سابقه تاریخی بعضی از آن ها به قرن پنج و شش میلادی مربوط است.

روستای هانوک باک چان | Bukchon Hanok Village

اگر به کره جنوبی سفری داشتید، حتما سراغ هانوک ها را بگیرید و سری به یکی از آن ها بزنید. هانوک ها در واقع روستاهایی هستند که شکل سنتی و قدیمی شان حفظ شده و این روزها به یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی کره جنوبی تبدیل شده اند. معروف ترین این روستاها، هانوک باک چان در سئول است که توریستان در آن، می توانند معماری و سبک زندگی مردم کره در قرن چهاردهم میلادی را از نزدیک لمس نمایند و با آن آشنا شوند.

جزیره ججو | Jeju Island

در این بخش از راهنمای سفر به کره جنوبی، به سراغ جزیره بهشتی ججو رفته ایم. اگر به طبیعت گردی، موج سواری و کوهنوردی علاقه دارید، یکی از برترین جاهای تماشای کره در انتظار شماست تا خاطره ای بی نظیر و متفاوت برای شما بسازد. جزیره جیجو که در فهرست هفت شگفتی طبیعی دنیا قرار گرفته است، با طبیعت زیبا و تماشایی خود، یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی کره جنوبی است.

سفر به این جزیره رویایی، گستره متنوعی از تفریحات آبی و طبیعت گردی را پیش روی شما می گذارد. در این جزیره، می توانید به بلندترین کوه کره، یعنی کوه هالاسان (Mt Hallasan) بروید و منظره جزیره را از ارتفاع ببینید یا از غار مان جان گول (Manjanggul cave)، یکی از شگفتی های طبیعی منطقه تماشا کنید.

شهر بوسان | Busan

بوسان دومین شهر بزرگ کره است و به عنوان یکی از بنادر بسیار مهم این کشور شناخته می شود. این شهر به جز اهمیت خاص جغرافیایی و مالی اش، از جاذبه های توریستی متنوعی هم برخوردار است. با سفر به بوسان، می توانید از روستای فرهنگی گمچان (Gamcheon Culture Village) و خانه های رنگی و کوچه پس کوچه های پر از کافه آن تماشا کنید.

بعلاوه می توانید به ساحل هاندائه (Haeundae Beach) سری بزنید و از منظره ساحلی آن با شن های سفید لذت ببرید. اگر هم هوادار تفریحات دریایی، ماساژ یا حوضچه های لوکس آب معدنی باشید، در بوسان برترین نمونه ها را پیدا می کنید. این را هم باید بدانید که گشت های شهری مخصوص توریستان در این شهر، بسیار فعالند و به راحتی می توانید آن ها را رزرو کنید.

شهر جئونجو | Jeonju

تمام تماشای های کره در شهرهای بزرگ و کلانشهرهای آن قرار ندارند. برای تماشا یکی از مهم ترین خواستگاه های تاریخی و فرهنگی این کشور، بد نیست سری هم به شهر نسبتا کوچک جئونجو بزنید. خانه ها و مهمان خانه های سنتی با بافت بومی و قدیمی شان در این شهر، منتظرتان هستند تا شکل واقعی کره را به شما نشان دهند؛ اما مهم ترین مشخصه جئونجو، غذاهای محلی و خیابانی آن است. با سفر به این شهر، می توانید بدون واسطه با فرهنگ غذایی مردم کره جنوبی آشنا شوید.

معبد هائینسا | Haeinsa Temple museum

در شمال شرقی سئول، می توانید یکی از قدیمی ترین و مشهورترین معابد کره جنوبی را ببینید. این معبد که هائینسا نام دارد، در قرن چهارم میلادی ساخته شده و یکی از مراکز مذهبی و تاریخی کره جنوبی محسوب می شود. البته به موقعیت جغرافیایی و طبیعت زیبای اطراف این معبد هم باید اشاره کنیم. با تماشا معبد، در کنار لذت بردن از فضای معنوی و معماری باشکوه آن، می توانید خودتان را به تماشا منظرههای سرسبز و زیبای اطراف معبد هم میهمان کنید.

کاخ گیونگ بوک گانگ | Gyeongbokgung Palace

کاخ گیونگ بوک گانگ بزرگ ترین و مشهورترین کاخ از مجموعه پنج کاخ بزرگ سلسله چوسان در کره جنوبی است. این کاخ که در واقع نمادی از شکوه و عظمت این سلسله و یادآور تاریخ و فرهنگ غنی کره است، در سئول قرار گرفته است و یکی از مهم ترین جاهای تماشای کره جنوبی این شهر به شمار میرود. سالانه میلیون ها توریست برای تماشا معماری بی نظیر، باغ ها و فضای سبز مجموعه و موزه های موجود در این کاخ، به بازدید از آن می روند.

جزیره نامی | Nami Island

جزیره نامی در نزدیکی شهر سئول قرار گرفته است و از زیباترین تماشای های طبیعی کره جنوبی است. این جزیره که شکلی شبیه به هلال ماه دارد، به علت منظره ها طبیعی خیره نماینده، جنگل های انبوه و فضای آرامش بخش خود از معروفیت زیادی در سراسر دنیا برخوردار شده است. امکان انجام تفریحاتی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و قایق سواری در کنار منظره بهشتی و چهارفصل این جزیره، آن را به مقصد توریستی محبوبی تبدیل نموده است.

پارک ملی سئوراکسان | Seoraksan National Park

حتما تا به اینجا، دیده اید که طبیعت کره جنوبی یکی از مهم ترین مجذوب نمایندهیت های توریستی این کشور است و از همین رو، پار ک های ملی متنوعی هم در سراسر این کشور می توان دید. یکی از مهم ترین این پارک های ملی، سئوراکسان در 190 کیلومتری شهر سئول است. کوهنوردی، پیاده روی، نشستن در کنار جویبارها و رودهای خروشان منطقه و تماشای منظرههای زیبای پارک، تنها بخشی از لذت هایی است که با بازدید این پارک می توانید آن ها را تجربه کنید.

با برترین غذاهای کره جنوبی آشنا شوید

شناختن فرهنگ غذایی کره جنوبی، یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های سفر به این کشور است و نمی توان در راهنمای سفر به کره جنوبی به آن اشاره ای نکرد. غذاهای کره ای به طعم ویژه، استفاده از مواد غذایی تازه و شیوه طبخ متفاوتشان معروف هستند و در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردارند؛ ضمن اینکه رنگ و لعاب و ظاهرشان هم اشتهای هر بیننده ای را باز می نماید. در ادامه، تعدادی از مهم ترین غذاهای این کشور را برمی شماریم.

  • کیمچی (Kimchi): کیمچی احتمالا مهم ترین غذای کره ای است و در فرهنگ غذایی مردم این کشور جایگاه ویژه ای دارد. این غذا در واقع یک غذای تخمیر شده تند و ترش است که از کلم، کاهو و سایر سبزیجات تهیه می شود. معروفیت این غذا به سبب عطر و طعم متفاوتش، در دنیا بسیار زیاد شده و از غذاهای محبوب شرقی محسوب می شود.
  • جاپچائه (Japchae): نودل از غذاهای محبوب و پرهوادار در بسیاری از کشورهاست؛ ولی قطعا نودلی که در کره و با شیوه خاص این منطقه طبخ می شود، طعم متفاوت و ویژه ای دارد. جاپچائه هم نوعی نودل است؛ البته با سیب زمینی سرخ شده، سبزیجات، گوشت گاو و ادویه های مخصوص مخلوط می شود و ترکیبی خوش آب ورنگ و مجذوب نماینده به وجود می آورد.
  • بیبیمباپ (Bibimbap): حتی برنج هم در کره و به وسیله آشپر های کره ای، شکل مجذوب نماینده تر و متفاوتی به خود می گیرد. بیبیمباپ یک غذای برنجی است که با سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و سس گوجوچانگ که نوعی سس قرمز است، ترکیب و با ادویه های محبوب کره ای طعم دار می شود.

البته غذاهای کره ای همینجا تمام نمی شوند و یک فهرست بلندبالا را تشکیل می دهند. ما در ادامه، تعدادی دیگر از آن ها را نام می بریم:

  • بولگوگی (Bulgogi)؛
  • توکبوکی (Tteokbokki)؛
  • هوتوک (Hoetteok)؛
  • سون دوبو جیگائه (Soondubu Jjigae)؛
  • سئولئونگ تانگ (Seolleongtang)؛
  • سمگیوپسال (Samgyeopsal)؛
  • هائمول پجون (Haemul Pajeon).

سوغات کره جنوبی | ره آوردهایی خاص و به یادماندنی

اگر از آن دسته توریستانی هستید که سفر برای تان، بدون خرید سوغات تکمیل نمی شود، کره جنوبی احتمالا از مقاصد مجذوب نماینده برای شماست. در این کشور، شما با مجموعه متنوعی از سوغات در سبک ها و دسته های مختلف روبرو هستید و بسته به بودجه، علاقه و تمایلتان می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. بعضی از معروف ترین سوغات این کشور را در ادامه راهنمای سفر به کره جنوبی نام می بریم:

  • ظروف سبز سلادون (ظروفی سفالی و لعابی با تکنیک فراوری مخصوص کره)؛
  • هانجی (محصولاتی که با کاغذ هانجی و از جنس پوست درخت توت فراوری می شوند)؛
  • لباس سنتی هانبوک (لباس سنتی مردم کره)؛
  • چای مخصوص کره؛
  • فلوت بامبو؛
  • قاشق و چاپستیک؛
  • لباس و لوازم جانبی مرتبط با گروه های موسیقی KPOP.

فستیوال های کره جنوبی | فرصت آشنایی با سنت هایی کهن

سنت ها و رسم و رسوم در میان مردم کره، اهمیت پررنگی دارند و بسیاری از مردم همچنان به رسوم قدیمی خودشان پایبند هستند. از همین رو، سالانه فستیوال هایی در این کشور برگزار می شوند تا سنت های کهن فرهنگی و غنی کره را زنده نگه دارند. بسیاری از این فستیوال ها در این سال ها رنگ و بویی توریستی هم به خود گرفته اند. هر ساله توریستان زیادی برای آشنایی با این فرهنگ پربار و شرکت در این فستیوال ها به کره سفر می نمایند. راهنمای سفر به کره جنوبی بدون اشاره به این فستیوال ها ناقص است؛ پس در ادامه، کوشش نموده ایم تا شما را با مهم ترین این جشنواره ها آشنا کنیم.

  • فستیوال فانوس جینجو: فستیوال فانوس از قدیمی ترین جشن های مردم کره است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی برمی شود. در این مراسم، هزاران فانوس درخشان و زیبا و با شکل های متفاوت بر فراز رود نام (Nam) در جینجو (Jinju) رژه می روند و منظره ای بی مانند و فراموش نشدنی را خلق می نمایند. این رویداد برای اولین بار با یاد سربازان حاضر در جنگ میان کره و ژاپن برگزار گردید و برای مردم کره اهمیت خاصی دارد.
  • فستیوال آتش در جیجو: در روزهای اواخر فوریه یا اوایل مارس، جزیره جیجو میزبان یک فستیوال باشکوه آتش بازی است و میلیون ها نفر برای تماشا آن به این نقطه سفر می نمایند. فستیوال آتش اولین بار برای گرامیداشت سلامتی و شکرگزاری برگزار گردید و به جای مانده ای از یک رسم باستانی کره ای است.
  • فستیوال گل بوریونگ: شاید تصاویر مجذوب نماینده فستیوال گل را دیده باشید. این فستیوال مفرح هر سال با حضور میلیونی مردم و مسافران در شهر بوریونگ (Boryeong) برگزار می شود. پایکوبی، کشتی گرفتن و غلت زدن در گل، آتش بازی، سرسره های گلی و برگزاری کنسرت های پاپ کره ای، تنها بخشی از اتفاقات هیجان انگیزی هستند که در این فستیوال رخ می دهند.
  • فستیوال آتش بازی بوسان: هر ساله در ماه اکتبر، شهر بوسان میزبان یکی از زیباترین فستیوال های آتش بازی دنیاست. این فستیوال سالانه یک میلیون توریست را به سواحل گوانگالی (Gwangalli) بوسان می کشاند تا شاهد یکی از بزرگ ترین مراسم پایکوبی و آتش بازی دنیا باشند. مانند سایر جشنواره های کره جنوبی، موسیقی کره ای در این فستیوال هم نقش پررنگی دارد و ترکیبی مفرح و هیجان انگیز را برای شرکت نمایندگان می سازد.
  • فستیوال کیمچی: در کشوری با فرهنگ غذایی غنی، برگزاری یک فستیوال سالانه مرتبط با غذا، چندان دور از فکر نیست. هر سال در شهر گوانجو جشنواره ای با موضوع کیمچی (kimchi) برگزار می شود و بسیاری از غلاقه مندان به غذا و شکم گردی را به این شهر می کشاند. این فستیوال مانند بازار بزرگی است که در آن، کیمچی با مقیاس زیاد ارائه می شود؛ ضمن اینکه برنامه هایی جانبی مانند مسابقه تهیه کیمچی و گالری هنری هم در آن برپا می شوند.

سفر به کره جنوبی؛ سرزمین تلاقی سنت و مدرنیته

کره جنوبی کشوری است که بسیاری آن را به تکنولوژی می شناسند، بسیاری به نودل و غذاهای متفاوت و شمار زیادی به تاریخ و طبیعتش. بسیاری از جوان تر ها هم این کشور را با موسیقی و صنعت و سینمای آن می شناسند. در هر حال، مسلم است که این کشور برای بسیاری از توریستان یک مقصد توریستی بی نظیر و مجذوب نماینده است و آن ها را با هر سلیقه و علاقه ای راضی می نماید.

در این مطلب از مجله توریستی، به سراغ کشور کره جنوبی رفتیم و سعی کردیم تا راهنمای سفر به کره جنوبی را به شکلی کامل و جامع ارائه دهیم. امیدواریم مطالب مفید و کاملی در اختیارتان قرار داده باشیم و به یاری این مطلب، سفری خاطره انگیز و بی نقص به کره جنوبی داشته باشید. می توانید بلیط هواپیما، ویزا و هتل را جداگانه بگیرید یا با رزرو تور کره جنوبی راهی این کشور زیبا شوید.

برای شما کدام بخش از سفر کره مجذوب نماینده تر است؟ در بخش نظرات منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

سوالات متداول درباره سفر به کره جنوبی

آیا برای سفر به کره جنوبی به ویزا احتیاج است؟

بله، شهروندان ایرانی برای سفر به کره جنوبی به ویزا احتیاج دارند و این ویزا به وسیله کنسولگری کره در تهران صادر می شود.

مرکز کره جنوبی کدام شهر است؟

مرکز کره جنوبی شهر سئول است و بوسان و گوانجو از شهرهای مهم این کشور هستند.

سفر هوایی بین تهران و سئول چند ساعت طول می کشد؟

از آنجایی که پرواز مستقیمی میان تهران و سئول برقرار نیست، بسته به توقف بین مسیر، این سفر بین 16 تا 32 ساعت زمان می برد.

از کجا تور کره جنوبی بخریم؟

برای تماشا و رزرو مقرون به صرفه ترین تور کره جنوبی، کافی ست تا به سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران سر بزنید.

در سفر به کره جنوبی، به چه مبلغی احتیاج است؟

به طور میانه برای هر نفر، روزانه حدود 130 دلار جهت هتل، غذا و رفت و آمد مناسب است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2208

به "راهنمای سفر به کره جنوبی ، ردپای امپراتوری در مدرنیته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کره جنوبی ، ردپای امپراتوری در مدرنیته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید