لغزندگی زمین موجب آسیب دیدگی 4 همدانی شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/همدان مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: در بازه زمانی دوم تا پنجم بهمن ماه چهار نفر در سطح استان همدان دچار آسیب دیدگی ناشی از لیزخوردگی شدند.

لغزندگی زمین موجب آسیب دیدگی 4 همدانی شد

عباس اولیاسمیع در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در بازه زمانی دوم تا پنجم بهمن ماه تنها چهار نفر دچار آسیب دیدگی شدند که از این میان دو نفر امروز و دو نفر در روزهای گذشته به علت لیزخوردگی آسیب دیدند و با فوریت های اورژانس تماس حاصل کردند که البته آسیب دیدگی ها شامل ضرب دیدگی یا شکستگی جزئی ساعد، لگن یا پاها بوده است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته نیز به علت بارش برف، کاهش دید رانندگان و لغزنده بودن راستا حدود 70 ماشین در طی 12 ساعت دچار واژگونی شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه آمارهای ناشی از حوادث فردی تا به امروز خوب بوده که نشانگر احتیاط بیشتر مردم و کاهش این نوع آسیب ها بوده است، اظهار کرد: متولیان امر و دستگاه های آموزشی باید توصیه های پیشگیرانه و آموزشهای مورد نیاز مردم را از طریق رسانه های ملی، خبرگزاری ها و فضای مجازی به جد پیگیری کنند.

اولیاسمیع با اشاره به اینکه مردم باید در فصل سرما با توجه به لغزنده بودن معابر و برودت هوا توصیه های ایمنی را برای حفظ سلامتی خود به درستی انجام دهند، خاطر نشان کرد: در فصل سرما عابران به ویژه افراد کم توان به خصوص بچه ها و سالمندان جز در شرایط ضروری از تردد در معابر و خیابان ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس و کفش مناسب مهمترین عامل جلوگیری از لیزخوردن افراد است و همچنین از عجله یا ترس هنگام راه رفتن خودداری کنند چرا که استرس و عجله باعث زمین خوردن فرد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان بیان نمود: در شرایطی که فرد دچار لیزخوردن شد سعی کند بدن خود را به گونه ای بچرخاند که سمت قسمت های عضلانی شخص با زمین برخورد کند چرا که این قسمت های بدن مانند بازو حالت فنری و نسبت به بقیه اندام های بدن مقاومت بیشتری دارند که می تواند فشار را در بدن پخش کند.

اولیاسمیع اظهار کرد: هنگامی که فرد در این شرایط به زمین می خورد بهتر است اطرافیان پس از انجام بررسی های اولیه او را حرکت دهند و ابتدا با توجه اینکه اندام های فرد دچار شکستی نشده و فرد هوشیار است او را به جای امن تر و گرم تری هدایت کند.

وی اضافه کرد: هنگامی که فرد دچارآسیب جدی شده باشد ترجیحا مصدوم را تا رسیدن نیروهای اورژانس بی حرکت نگه دارند و از طرفی به هرشکل ممکن مصدوم را گرم کنند تا او به صورت مستقیم با سرما و یخ در ارتباط نباشد چرا که سرما و یخ در کنار عارضه اولیه شرایط را برای مصدوم بدتر می سازد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان اضافه کرد: درباره وسایل نقلیه و ماشین های سواری با توجه به اینکه خیابان در شرایط عادی قرار ندارند باید با کمترین سرعت حرکت کنند و حتما تجهیزاتی مانند یخ شکن و لاستیک مناسب به همراه خود داشته باشند، از دریافت ترمزهای نا به جا نیز خودداری کرده و ماشین هایی که مجهز به سیستم بخارگیر هستند حتما قبل از حرکت آن را فعال کنند.

اولیاسمیع حفظ سرعت کم در این شرایط را باعث جلوگیری ازبسیاری از خطرها و حوادث دانست و اظهار کرد: از طرفی دیگر رانندگان باید در شرایط بارش و سرما دید کاملی در حین رانندگی داشته باشند و حتما با گذاشتن وقت کافی نسبت به پاکسازی کامل شیشه های خودروهای خود اقدام کنند چراکه عامل دید در جلوگیری یا به وقوع پیوستن حوادث نقش مهمی را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه ورزش مهیج و خطرناک تیوب سواری را به هیچ وجه حتی در مکان هایی که باید این ورزش مهیا شده باشند انجام آن را توصیه نمی کنم، اضافه کرد: این ورزش به علت سرعت زیاد و فاصله کوتاه آن ممکن است دچار آسیب دیدگی هایی چون شکستگی لگن، ساعد و حتی قطع نخاع و در نهایت مرگ شخص شود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان اظهار کرد: در ورزش تیوب سواری فرد هیچ گونه هدایت یا کنترلی بر روی آن ندارد، بسیار ناایمن است و ممکن است فرد با برخورد با یک بوته یا سنگ دچار آسیب دیدگی های بزرگ شود و پرتاپ شدن از روی تیوب می تواند استخوان های فرد را خرد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 690

به "لغزندگی زمین موجب آسیب دیدگی 4 همدانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغزندگی زمین موجب آسیب دیدگی 4 همدانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید