چشمه و آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، چشمه و آلاچاتی دو شهر زیبا در ترکیه هستند. اگر دوست دارید از آلودگی شهرهای بزرگ و سروصدای آن دور شوید، حتماً به آلاچاتی بروید. خانه های قدیمی سنگی، صبحانه های خوش طعم در حیاط های زیبای پر شده از گل کاغذی و قدم زدن در کوچه پس کوچه های باریک شهر، همگی دلایلی هستند که آلاچاتی را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنید. اگر دوست دارید بیشتر درباره این شهر زیبا بدانید ما را در این مقاله خبرنگاران همراهی کنید.

چشمه و آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ

شهر چشمه و آلاچاتی کجا هستند؟

چشمه و آلاچاتی بسیار به هم نزدیک هستند. در واقع آلاچاتی ورودی شبه جزیره چشمه است. شهر کوچک و دوست داشتنی آلاچاتی خود در 75 کیلومتری غرب ازمیر قرار گرفته و پس از رسیدن به آن با فاصله کمی می توانید خود را به منطقه ساحلی چشمه برسانید. فاصله آلاچاتی تا چشمه در حدود 10 کیلومتر و فاصله آن تا ساحل گسترده ایلیجا در شمال 2 کیلومتر است و بعلاوه در جنوب شهر نیز خلیج آلاچاتی قرار گرفته که از نقاط زیبای ترکیه به شمار میرود.

شهر آلاچاتی از منطقه های است که یک یا دو شب ماندن برای تماشا زیبایی هایش کافی نیست. اما بسیاری از گردشگران پس از سفر به ازمیر یک روز را در این شهر سپری می نمایند. شاید بخواهید با تماشا چشم انداز ها زیبای و مکان های تماشای شهر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، این مقصد زیبا را در سفر بعدی خود به ترکیه، انتخاب کنید.

چطور به آلاچاتی ترکیه برویم؟

شما میتوانید با خرید تور ازمیر یا رزرو آنلاین پرواز ازمیر و هتل ازمیر از خبرنگاران با مناسب ترین قیمت به این شهر زیبا سفر کنید.

تاریخچه آلاچاتی و شهر چشمه

چشمه و آلاچاتی تاریخی غنی دارند. شهر آلاچاتی در قرن هفدهم یک شهر یونانی بود. آنها خانه هایی از سنگ طبیعی با درهای رنگارنگ و پنجره های طاقچه ای ساختند. حتی امروزه، این خانه­ ها در مرکز شهر قدیمی دیده می شوند و علت اصلی بازدید گردشگران به شمار می آیند.

هر چند که جمعیت یونانی آلاچاتی در سال 1914 مجبور به ترک منطقه شدند. در سال 1923 نیز پس از امضای معاهده تبادل جمعیت یونان و ترکیه، یونانیان ارتدوکس به جای مانده نیز گریختند. مسلمانان مهاجر در این شهر ساکن شدند و آلاچاتی از یک شهر مسیحی یونانی به شهر مسلمان ترک تبدیل شد. هنوز هم می توانید در مسیرهای پر پیچ و خم باریک شهر قدم بزنید و تاریخ مجذوب کننده آلاچاتی را ببینید. این شهر در سال 2005 به عنوان یک مکان حفاظت شده تاریخی اعلام شد و خانه های سنگی سنتی یونانی همچنان حفظ شده اند.

نحوه سفر به آلاچاتی

اگر قصد سفر به شهرهای چشمه و آلاچاتی ترکیه را دارید، می توانید به چند روش این کار را انجام دهید. تقریباً از هر شهر ترکیه می توانید خودتان را به چشمه و آلاچاتی برسانید. در ابتدا به روش های سفر هوایی یا سفر زمینی از ایران به شهرهای ازمیر یا استانبول بروید و از آنجا به سمت شهرهای چشمه و آلاچاتی حرکت کنید که در ادامه هر یک را آنالیز خواهیم کرد.

برترین زمان برای بازدید از آلاچاتی

برترین زمان برای سفر به چشمه و آلاچاتی در بهار (ماه های مارس تا می) و تابستان (ژوئن تا سپتامبر) است، البته اگر با گرمای آفتاب مشکل نداشته باشید.

بهار هوا خوب و نسبتاً خشک است. برترین زمان برای آن که در شهر قدیمی قدم بزنید و نگران تابش خورشید نباشید. ژوئن تا سپتامبر خشک ترین ماه های سال هستند. دما بالا می رود و آب و هوا برای ساحل و سرگرمیات آبی عالی است. باید اشاره کنیم این زمان آلاچاتی بسیار شلوغ است. قیمت ها بالا می روند و به سختی می توان اقامتگاهی ارزان و راحت پیدا کرد.

زمستان زمان خوبی برای بازدید از آلاچاتی نیست. باران های زمستان در تمام فصل می بارد که محیط را سرد و مرطوب می نماید و نه می توانید در شهر قدم بزنید و نه از آب های آبی فیروزه ای دریای اژه لذت ببرید.

راه های زمینی سفر به آلاچاتی

زمانی که به روش زمینی سفر می کنید با مسائل زیادی را در نظر داشته باشید. اگر با خودروی شخصی هستید احتمالاً به مدارک زیادی احتیاج دارید و دردسرهایی به همراه دارد با این حال اگر مصمم هستید با خودرو شخصی سفر کنید فاصله تهران تا آلاچاتی حدود 2788 کیلومتر است. روش بهتر، استفاده از اتوبوس خواهد بود و هم می توانید از چشم انداز ها اطراف تماشا کنید و هم خستگی رانندگی را تجربه نخواهید کرد. اتوبوس ها در یکی از سه مرز مشترک بین ایران و ترکیه خارج و به سمت ازمیر یا استانبول حرکت خواهند کرد.

سفر زمینی از ازمیر به چشمه و آلاچتی

رانندگی از ازمیر به آلاچاتی در حدود 45 دقیقه طول می کشد. ارزان ترین روش سفر از ازمیر تا چشمه و آلاچاتی با اتوبوس های هاوش است. اتوبوس های هاوش در فرودگاه حضور دارند و از ازمیر به سمت چشمه حرکت می نمایند. از طریق این اتوبوس ها با هزینه کمتری در حدود 1 تا 2 ساعت به آلاچاتی خواهید رسید.

حالت بعدی، انتخاب تاکسی است. هزینه آن بیشتر خواهد بود. ازمیر تا چشمه و آلاچاتی 48 دقیقه زمان می برد. به جز تاکسی روش دیگر، اجاره ماشین است. اگر برای مدت زمان طولانی قصد دارید در ترکیه سفر کنید، اجاره یک ماشین ممکن است گزینه بدی نباشد اما باید بودجه کافی همراه داشته باشید. اگر خودتان رانندگی کنید در حدود 45 دقیقه از ازمیر به آلاچاتی خواهید رسید.

از استانبول به چشمه و آلاچاتی

راه های مختلفی برای رفتن از استانبول به آلاچاتی وجود دارد. سریع ترین راه سفر هوایی از استانبول به ازمیر است. سپس با اتوبوس های شاتل از فرودگاه به سمت آلاچاتی حرکت کنید. فاصله استانبول تا آلاچاتی 566 کیلومتر مربع است. روش دیگر رفتن به ایستگاه اتوبوس استانبول اسنلر (Esenler) است که به سمت چشمه و آلاچاتی حرکت می نماید. این سفر تقریباً 9 ساعت و 5 دقیقه زمان می برد که به علت طولانی بودن مسافت شاید گزینه خوبی نباشد، به خصوص اگر برای مدت محدودی در ترکیه قصد اقامت داشته باشید.

روش هوایی سفر به آلاچاتی ترکیه

یکی از روش های سفر به ترکیه برای بازدید از چشمه و آلاچاتی، سفر هوایی است. این راه آسان ترین و سریع ترین روش برای سفر به ترکیه خواهد بود. به راحتی بلیط سفر به ازمیر یا استانبول را از مجموعه خبرنگاران تهیه نموده، از پروازهای مستقیم تهران به ازمیر بهره ببرید و به شهر گردشگری دوست داشتنی آلاچاتی برسید. متاسفانه، یا بهتر است بگویم خوشبختانه فرودگاهی نزدیک آلاچاتی وجود ندارد، در نتیجه از سروصدا به دور هستید و می توانید در این شهر زیبا آرامش به دست آورید. نزدیک ترین فرودگاه عدنان مندرس در شهر ازمیر است و پس از آن به یکی از روش های زمینی که در بخش قبل اشاره کردیم، این امکان فراهم می گردد که خود را به آلاچاتی برسانید.

برترین اقامتگاه های چشمه و آلاچاتی

آلاچاتی جای دوست داشتنی و زیبایی است. مملو از هتل های کوچک و شیک که میزبان گردشگران هستند. در میان آنها، هتل تازه گایا آلاچاتی (GAIA ALAÇATI) دنج و راحت است. طراحی هتل شیک و همراه با رنگ های گرم است که شما را به درون دعوت می نماید. یکی از برترین ویژگی های این هتل، حیاط داخلی است که رستوران هتل در آن قرار گرفته است و غذاها و نوشیدنی های دل انگیز را از این رستوران می توانید، تهیه کنید. این هتل در یک خیابان فرعی کوچک واقع شده و با منطقه گردشگری اصلی فاصله کمی دارد اما از سروصدا به دور است.

این هتل تعداد انگشت شماری اتاق دارد، پس حتماً قبل از سفر اتاق خود را رزرو کنید؛ به خصوص اگر در ماه های اوج گرما و تابستان قصد سفر دارید. اگر ظاهر گایا آلاچاتی پسندید، پیشنهاد می کنیم به گایا بای سی (GAIA By The Sea) در نزدیکی شهر چشمه نیز سری بزنید.

  • هتل موتو ویند بوتیک هتل (Motto Wind Boutique Hotel): یک هتل 4 ستاره در قلب شهر آلاچاتی، تنها در چند قدمی بازار معروف شهر و سرگرمیات شبانه مرکز شهر واقع شده است. هتل دارای باغ، تراس و استخر روباز است. اگر می خواهید به تمامی شهر دسترسی داشته باشید، این هتل گزینه خوبی خواهد بود.
  • هتل آلیکو آلاچاتی (Aliko Hotel Alaçatı): یک هتل 4 ستاره در یک ساختمان تاریخی 140ساله با معماری سنتی و دیوارهای سنگی است. اقامتگاهی دنج با امکانات عالی برای گردشگرانی که دوست دارند در مکانی تاریخی اقامت نمایند. هر چند این مکان تاریخی، دارای وای فای رایگان است.
  • هتل آلاچاتی کاپاری(Alacati Kapari): از هتل های 4 ستاره شهر مشرف به دریای اژه که امکانات زیادی دارد. از استخر روباز تا مرکز تناسب اندام و اتاق­های مدرن، همگی در این هتل دیده می شوند. طراحی هر اتاق منحصر به فرد است و بعضی از آنها چشم انداز دریا را دارند.

اگر هر یک از هتل هایی که معرفی کردیم شلوغ بودند، شاید بتوانید در شهر چشمه اقامت نموده و روزها برای سرگرمی با وسایل نقلیه عمومی خود را به آلاچاتی برسانید. هتل های چشمه ارزان هستند و شما به ساحل و سرگرمیات ساحلی نیز دسترسی خواهید داشت.

مکان های تماشای آلاچاتی ترکیه

چشمه و آلاچاتی از مکان هایی نیستند که مجبور باشید طبق لیست به مکان های تماشای آن بروید. برترین کار در این شهر قدم زدن است. زمانی که بر روی سنگ فرش های قدیمی قدم می زنید، هر یک از دیوارهای شهر رنگارنگ داستانی از گذشته خود برای شما تعریف می نمایند. پس از قدم زدنی کوتاه در یکی از کافه های شهر کمی استراحت نموده و از قهوه ترک لذت ببرید و سپس به ماجراجویی خود ادامه دهید.

در شهر قدیمی آلاچاتی گشتی بزنید

قدم زدن در این شهر کوچک و تاریخی حس و حال عجیبی دارد. انگار در یک جزیره کوچک یونانی هستید و معماری آن فرهنگی قدیمی را در دل ترکیه زنده نگه داشته است. خانه های سنگی که به زیبای بازسازی شده اند و گل های کاغذی که با رنگ های شاد خود، از گردشگران استقبال می نمایند، همگی باعث شده تا آلاچاتی شهری منحصر به فرد باشد.

خیابان اصلی مملو از رستوران ها، مغازه ها و کافه های متنوع است. زمانی که وارد خیابان های فرعی ساکت و آرام شوید، کافه های دنج تر و جالبی را پیدا خواهید کرد. در مورد رستوران ها و غذاهای محلی بیشتر صحبت خواهیم کرد، اکنون به ادامه سرگرمیات و تماشای های شهر می پردازیم.

آسیاب های بادی آلاچاتی را ببینید

این آسیب های بادی سنتی یونان برای آسیاب کردن گندم و به دست آوردن آرد ساخته شده اند و سقف های کاهی مخروطی شکلی دارند. آسیاب های بادی هنوز بر پا هستند و هر زمان که بخواهید، بدون هزینه ورودی، می توانید از آنها بازدید کنید.

چهار آسیاب بادی سنگی در مرتفع ترین نقطه مرکز شهر قرار گرفته اند. آنها در سال 1850 ساخته شدند و امروز به نماد آلاچاتی تبدیل شده اند. سواحل دریای اژه ترکیه تقریباً در طول سال دارای ورزش بادهای شدیدی است. در نتیجه، وجود چنین آسیاب هایی در این منطقه کاملاً طبیعی است. با آن که اکنون کار نمی نمایند، اما همچنان مکان مهمی در این شهر قدیمی هستند.

آلاچاتی و خانه های قدیمی

معماری بناهای شهر آلاچاتی سنتی و قدیمی است و خانه ها با قدمتی 150 ساله همگی سنگی هستند. مردم زیادی در این خانه ها زندگی می نمایند و زیبایی خاص ایجاد شده در سطح شهر به واسطه خانه های سنگی، چشم نواز و نفس گیر است. یکی از اولویت های مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند قدم زدن در کوچه ها، تماشای خانه های رنگارنگ، سنتی و زیبا است که در کنار عکاسی، به آن ها یاری می کند تا خاطره های خود را در لحظه ثبت نمایند.

آلاچاتی و بازار شهر

یکی دیگر از تماشای های بی نظیر شهر آلاچاتی که روز شنبه در داخل شهر فعالیت خود را شروع می نماید بازار معروف و بزرگ این شهر است که یکی از محبوب ترین تماشای ها در میان گردشگران و مسافران محسوب می گردد. در این بازار کیف های دست دوز، وسایل تزیینی، بدلیجات، ادویه های خوش عطر و خوش طعم و دیگر کالا های سنتی مربوط به شهر ارائه می شوند که از جمله جاذبه های بی نظیر برای گردشگران به حساب می آیند. اگر تصمیم گرفتید به ترکیه و ازمیر سفر کنید به شما توصیه می کنیم به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید روز شنبه در شهر اقامت داشته باشید.

آلاچاتی و سرگرمیات بی نظیر شبانه

کافه های شهر آلاچاتی رنگارنگ و متنوع هستند و سرگرمیات شبانه در این شهر از شور و هیجان بینظیری برخوردار است. شبهایی زنده و پرشور که با صدای موسیقی در کوچه پس کوچه های شهر، شما را از داشتن خوابی آرام منع نموده و به هیجانی وصف نشدنی دعوت می نمایند.

آلاچاتی و کوچه ها و خیابان هایی وصف نشدنی

در شهر آلاچاتی همه چیز بیش از میزان مجذوب کننده و بی نظیر است. خیابان ها برای شما یادآور خاطرات کودکی و اتفاقات خوشایندی هستند که بدون شک در هر مکانی تجربه نمی شوند. خیابان کمال پاشا خیابان اصلی شهر محسوب می گردد و چشم انداز ها وصف نشدنی بی همتایی در خود دارد. این خیابان مزین به انواع رستوران ها، کافه ها، بوتیک ها، آنتیک فروشی ها، گالری های هنری و غیره است.

در کنار تمام این تماشای ها منع ورود وسایل نقلیه موتوری حضور در این خیابان را مجذوب کننده تر نموده است. شما پیاده باید تمام طول این خیابان را طی کنید و از تماشای های آن با هر پلک زدن لذت ببرید. البته خیابان حاجی ممیش نیز از جمله جاذبه های کلاسیک شهر آلاچاتی محسوب می گردد که در آن فروشگاه ها در کنار رستوران ها و کافه ها شما را به گردشی فراموش نشدنی دعوت می نمایند. کلوپ های شبانه در این خیابان نیز همواره فعال هستند و شب زنده داری در آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

آلاچاتی و سرگرمی موج سواری

شهر آلاچاتی سرگرمیات آبی و خنک فراوانی دارد، مانند کایت سواری، موج سواری و سایر ورزش های آبی که در فصل گرم تابستان باید تمام آنها را امتحان کنید. در سواحل دریای اژه این شهر، چندین مرکز متنوع و مختلف برای آموزش موج سواری گردشگران تعبیه شده که با آموزش های کوتاه مدت و 2 ساعته به شما یاری می نمایند تا به راحتی بر روی آب های براق آبی رنگ و نیلگون دریای اژه موج سواری کنید.

آلاچاتی و اقامتی فراموش نشدنی

شهر آلاچاتی به شدت در سال های اخیر مورد توجه گردشگران و مسافران زیادی قرار گرفته است، به همین علت در این شهر اقامتگاه ها، مسافرخانه ها و هتل های متعددی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده اند. بیشتر هتل ها سنتی و قدیمی هستند و تحت عنوان بوتیک هتل شناخته می شوند. هزینه اقامت در بوتیک هتل ها نسبت به همنوعان خود در شبه جزیره چشمه اندکی بالاتر است، اما شما را به سرو یک صبحانه سالم، متنوع، روستایی، لذیذ و رنگارنگ دعوت می نمایند. اگر تمایل داشتید تا در هتل های مدرن و ستاره دار اقامت کنید در 2 کیلومتری شمال و یا جنوب شهر، هتل های بی نظیری در اطراف اسکله و بندر آلاچاتی مشاهده خواهید کرد.

اما اگر تمایل داشتید تا هزینه اقامت را کاهش دهید کافیست یک مسافت 10 کیلومتری به سمت غرب را طی نموده و یکی از ده ها هتلی که در مرکز شهر چشمه قرار دارند را انتخاب کنید. در طول مسیر و بعلاوه ساحل، وسیله های حمل و نقلی مانند دلموش ها یا ون ها و بعلاوه تاکسی ها به طور مداوم در حال رفت و آمد هستند. از جمله هتل های معروف شهر می توان به آلاچاتی کاسا بلا، ویلا های جومبالی، هتل کاریز تا آلاچاتی، مهمانسرای آفت خانم و هتل و مرکز اسپا ساحل آلاچاتی اشاره کرد.

آلاچاتی و کافه رستوران هایی دنج و دلپذیر

یکی از پرطرفدار­ترین رستوران در آلاچاتی، اسماً یاپراگی (Asma Yaprağı) است. یک رستوران خانوادگی که در حیاطی زیبا قرار گرفته است. اگر شانس بیاورید و میز خالی داشته باشند، شما را به آشپزخانه خواهند برد و پس از اینکه غذاهای روز را معرفی کردند اجازه دارید هر چه دوست دارید برای شام انتخاب کنید. سرآشپز غذای شما را آماده نموده و برای سرو به میز شما می فرستد.

از دیگر کافه های چشمه و آلاچاتی که غذاهای اصیل دریای اژه را سرو می نمایند باید به فاوا آلاچاتی (Fava Alacati)، اورتایا الاچاتی (Ortaya Alacati) و رستوران آرون (Arven) اشاره کنیم. و بعلاوه مزه های خاص شهر را در این رستوران ها امتحان کنید. اگر در پی همبرگر و هات داگ هستید، محله آلاچاتی (Mahalle Alacati) را امتحان کنید. غذاهای محبوب شهر ساندویچ کومرو، کوفته، صدف شکم پر، اختاپوس کبابی و پای گیاهی به سبک آلاچاتی هستند.

سرگرمیات گردشگران در آلاچاتی

بهتر است از این واقعیت محرز دور نشویم که پیاده روی و قدم زدن در میان کوچه پس کوچه های شهر آلاچاتی همچنان به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین سرگرمی ممکن در میان گردشگران شناخته می گردد. پس از آن می توان به ساعت ها نشستن در کافه ها و رستوران های دنج این شهر کوچک اشاره کرد که هرگز شما را خسته و دلزده نمی نماید. در مورد سایر سرگرمیات آلاچاتی ترکیه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. بازدید از آسیاب های بادی و بسیار قدیمی این شهر که از طریق یونانی های مهاجر ساخته شده اند.
  2. خرید از شنبه بازار شهر آلاچاتی
  3. سرگرمیات ساحلی همچون موج سواری، کایت سواری و ورزش ها و سرگرمیات آبی به همراه برگزاری تورهای دریایی از بندر و اسکله آلاچاتی که در 2 کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است و در اغلب اوقات از ماه می تا اکتبر ادامه دارند.
  4. کافه گردی های شبانه در منطقه ها ویژه ای از شهر آلاچاتی
  5. شرکت در جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی که به صورت کاملاً طبیعی و سالم فراهم شده اند و در ماه آوریل برگزار می گردد.
  6. شرکت در مسابقه ماهیگیری که متعلق به ماه اکتبر است.
  7. شرکت در جشنواره بادبادک ها که در ماه می برگزار می گردد.

علاوه بر سرگرمیات فوق، حتما از منطقه ها ذیل نیز تماشا کنید:

  1. ساحل زیبا و سرگرمیی Ilica در شمال
  2. ساحل پرنشاط و زنده Aya Yorgi در منطقه Dalyan در شمال غرب
  3. چشمه های آبگرم و استخر های دارای مواد معدنی درمانی در Şifne
  4. آثار باستانی و تاریخی ارزشمند به جای مانده درIldiri (Erythrai) واقع در شمال شرق
  5. سواحل زیبا و سرگرمیی Altinkum و Pirlanta در منطقه Ciftlikkoy در غرب
  6. بازدید از قلعه باستانی و موزه اشیای تاریخی معروف آن

مراکز خرید مجذوب کننده در آلاچاتی ترکیه

بازارهای محلی زیادی در شهر وجود دارند. در بالا اشاره کردیم که یکی از آنها گالری هنری مجذوب کننده است که موقعیت مناسب را برای خرید سوغاتی های خاص فراهم می نماید.

کمی که در شهر قدم بزنید متوجه می شوید که خبری از مراکز خرید لوکس و چند طبقه نیست. اما تا دلتان بخواهد مغازه های کوچک و بزرگ را خواهید دید که وسایل سنتی و دست ساز را برای فروش قرار داده اند. در بازار عتیقه آلاچاتی از دستبند گرفته تا انواع زیورآلات را پیدا خواهید کرد. در اطراف مسجد نیز روزهای شنبه و یکشنبه بازار بر پا می گردد و انواع نقاشی و مجسمه را برای فروش قرار می دهند.

سخن پایانی

سفر به چشمه و آلاچاتی یک سفر منحصر به فرد است. شما به شهری قدیمی، تاریخی و دست نخورده می روید؛ جایی که از شلوغی شهرهای بزرگ و آسمان خراش ها به دور خواهید ماند. در این مقاله سعی کردیم تا به جنبه های مختلفی از این شهر بپردازیم. امیدواریم در سفر بعدی خود به این شهر دوست داشتنی سری بزنید. برای بلیط سفر هم نگران نباشید، تنها ضروری است با مشاوران مجموعه خبرنگاران در تماس باشید یا در وب سایت ثبت نام کنید.

بازدید از مسجد بازار آلاچاتی امکان پذیر است؟

بله، این مسجد که هم به عنوان مسجد و هم کلیسا عمل می نماید برای بازدید عموم باز است.

آلاچاتی کجا است؟

شهر آلاچاتی در ترکیه و در ساحل غربی استان ازمیر واقع شده است.

در آلاچاتی چه کارهایی می توان انجام داد؟

از کارهایی که حتما باید در آلاچاتی انجام دهید قدم زدن در خیابان های شهر، لذت بردن از غذاهای محلی، بازدید از ساحل و رفتن به مسجد بازار است.

برترین زمان برای بازدید از آلاچاتی چه زمانی است؟

بهار برترین فصل برای بازدید از آلاچاتی است، در تابستان هوا بسیار گرم می گردد اما برای سرگرمیات ساحلی هوا عالی خواهد بود.

در آلاچاتی چه غذاهایی محبوب هستند؟

خوراکی ها مختلفی در این شهر پیدا خواهید کرد اما در میان آنها ساندویچ کومرو، کوفته، صدف شکم پر و پای گیاهی آلاچاتی برترین هستند.

با بلیط استانبول از خبرنگاران می توان به آلاچاتی رفت؟

شما میتوانید بلیط استانبول را از مجموعه خبرنگاران تهیه نموده و سپس با اتوبوس یا پرواز دیگری به ازمیر رفته و از آنجا با اتوبوس خود را به آلاچاتی و چشمه برسانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1403 بروزرسانی: 20 شهریور 1403 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2217

به "چشمه و آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه و آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید