نداشتن بازی تدارکاتی اتفاق خوبی نیست، برای آینده برنامه نداشتیم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، محمود افشار دوست در تبادل نظر با خبرنگاران درباره برگزاری مرحله پلی آف رقابت های لیگ برتر والیبال در دو گروه گفت: فدراسیون والیبال برای معرفی قهرمان مسابقات لیگ برتر به کنفدراسیون آسیا برای رقابت های جام باشگاه های آسیا معذوریتی داشته است و باید هرچه سریع تر نماینده ایران معرفی می شد. به همین دلیل با برگزاری جلسه ای با حضور نماینده و مدیران باشگاه ها چنین تصمیمی گرفته شد.

نداشتن بازی تدارکاتی اتفاق خوبی نیست، برای آینده برنامه نداشتیم

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

کارشناس والیبال ادامه داد: اگر فدراسیون از ابتدا اعلام می کرد قهرمان سال گذشته را اعزام خواهد نمود باید زودتر این کار را انجام می داد تا قهرمان سال گذشته فرصت آماده سازی داشته باشد. نمی توانستیم نماینده ای از ایران برای جام باشگاه ها معرفی نکنیم چرا که برای والیبال ایران خوب نیست. بنابراین با وجود حضور نمایندگان و مدیران باشگاه ها در جلسه، تصمیم خوبی در این مقطع گرفته شد. تیم ملی نیز به کارهایش خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره حذف مرحله پلی آف چیست؟ گفت: شاید در بعضی موارد تصمیمات استثنایی گرفته گردد و در یک سال پلی آف حذف گردد اما به شخصه موافق حذف پلی آف نیستم. پلی آف در تمام جهان برگزار می گردد. اگر به صورت استثنایی بخواهند در یک سال پلی آف را حذف نمایند باید از قبل پیش بینی آن را می کردند. باید قبل از انتخابات، فدراسیون این تصمیم را می گرفت و اعلام می شد چرا که همه چیز از قبل تعیین بود.

افشار دوست تاکید نمود: اگر بخواهیم به این شرایط سر و سامان دهیم باید از چند ماه قبل از شروع برگزاری لیگ برنامه ریزی ها انجام گردد، تعداد تیم ها باید تعیین باشد و حتی اگر تیمی قصد ورود به مسابقات در لحظات پایانی را دارد لیگ را دستخوش تغییرات نکنیم. اگر واقعا قصد سرو سامان دادن داریم باید با برنامه ریزی پیش برویم آن موقع می توانیم امیدوار باشیم که برای یک سال برنامه داریم. حتما باید از تعداد تیم ها در لیگ مطمئن باشیم.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال درباره عدم برگزاری ملاقات تدارکاتی تا پیش از انتخابی المپیک نیز گفت: هر یک بازی تدارکاتی معادل برگزاری 10 جلسه تمرینی است. بازی تدارکاتی برای بازیکن، مربی و تیم خوب است. هرچقدر تجربه بازی تدارکاتی زیاد باشد تیم بیشتر به شرایط مسابقات نزدیک می گردد. مربی می تواند نقاط قوت و ضعف تیم را شناسایی و تکلیف خود با بازیکنان را بداند. از چند ماه قبل می دانستیم تیم ملی انتخابی المپیک را در پیش دارد و باید از قبل رایزنی ها برای بازی تدارکاتی صورت می گرفت . نمی دانم فدراسیون این کار را انجام داده است یا خیر؟ شاید پیگیری نموده و جوابی نگرفته است. این شرایط می طلبد ارتباطات بین المللی قوی تری داشته باشیم که متاسفانه این اتفاقات رخ نداده است. امیدوارم تمرینات و اردوهای ملی به اندازه کفایت بار فنی خوبی برای تیم ملی داشته باشد و ملی پوشان آماده راهی انتخابی المپیک شوند.

افشار دوست در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط در شان والیبال ایران است که تیمی برای برگزاری ملاقات تدارکاتی وجود ندارد؟ گفت: خیر اتفاق خوبی نیست. تفاهم نامه ای را با بعضی از کشورها داریم که بر اساس آن می توانیم بازی تدارکاتی را انجام دهیم. حتی اگر تیم ملی در مقطع زمانی مورد نظر درگیر مسابقات باشد با تیم های باشگاهی می توانیم بازی کنیم و ایرادی ندارد. بر اساس این تفاهم نامه می گردد از قبل بازی تدارکاتی را برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: این برنامه ریزی ها باید قبل از انتخابات فدراسیون انجام می شد و این نشان می دهد در آن موقع برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته است و باید جدی تر به این موضوع نگاه کرد چرا که زمان برگزاری انتخابی المپیک از چندین ماه پیش تعیین بود و فرصت کافی برای رایزنی وجود داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 577

به "نداشتن بازی تدارکاتی اتفاق خوبی نیست، برای آینده برنامه نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نداشتن بازی تدارکاتی اتفاق خوبی نیست، برای آینده برنامه نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید