پرونده 33 اثر کهگیلویه و بویر احمد برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه شده است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ارسال 33 پرونده ثبتی اثر میراث فرهنگی این استان به سازمان میراث فرهنگی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

پرونده 33 اثر کهگیلویه و بویر احمد برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 17 آذر در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد پرونده ارسالی هشت پرونده مربوط به بناهای تاریخی امامزاده محمود، قلعه آذرخش، بنای مدرسه علمیه سادات در شهرستان چرام، پل چم چیت و خانه آقای مدرسی، بنای قبرستان سمغان، قلعه راک در شهرستان کهگیلویه و قلعه سرخونی در شهرستان بهمئی است.

وی گفت: همچنین از این تعداد، پنج پرونده مربوط به آثار طبیعی استان از جمله چشمه بلقیس و چشمه کورسا و غارنزل در شهرستان چرام، غار ده شیخ در شهرستان دنا، درخت سدر مقدس دهدشت در شهرستان کهگیلویه است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد شرح داد: تعداد 15 پرونده ثبت میراث معنوی شامل غذاهای محلی و ثبت عروسک لیلی و تخته (تحته) نیز برای دریافت شماره ثبت به سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شده است.

باقری همچنین از ارسال تعداد 5 اثر منقول مربوط به گورستان ده پایین سادات محمودی برای ثبت در فهرست اثار ملی کشور خبرداد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 247

به "پرونده 33 اثر کهگیلویه و بویر احمد برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده 33 اثر کهگیلویه و بویر احمد برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید