کفسابی ساختمان و مزیت های آن

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رپرتاژآگهی - کفسابی، به برداشتن یک لایه نازک و میلیمتری از رویه سنگ کف ساختمان گفته می گردد. این کار توسط پرسنل کارآزموده و جهت برطرف ایرادات ظاهری سنگ انجام می گردد، هم چنین با این روش، پستی و بلندی و ناهمواری سطوح در ساختمان برطرف شده و جلوه و نمای درخشانی به سنگ های ساختمانی بخشیده می گردد.

کفسابی ساختمان و مزیت های آن

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

چرا عمل کفسابی را انجام می دهیم؟

پیش از آنکه به نحوه اجرای کفسابی بپردازیم، بد نیست این سوال را مطرح کنیم که اصولا چه احتیاجی به انجام عمل سنگ سابی یا کفسابی وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش می توان نگاهی به ساختمان های نه چندان قدیمی انداخت که بخش زیادی از جذابیت خود را از دست داده اند!

از بین رفتن ظاهر زیبای سنگ ساختمان، به ویژه در بخش کف که بیشترین تردد را تحمل می نماید، با گذشت مدتی از عمر ساختمان اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما علاقه همه ما به زندگی و کار در بناهایی پاکیزه و خوش نما هم، موردی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

به این منظور و برای رسیدن این هدف و داشتن بنایی با سنگ های پاکیزه و درخشان، حتی پس از گذشت مدتی از کاربرد آنها، می توان از عمل کفساب یاری گرفت.

کفساب چیست و چگونه انجام می شود؟

به عمل ساییدن یک لایه 1 تا 5 میلی متری از سنگ بنا در ساختمان، کفساب یا سنگ سابی می گویند. این کار به منظور رفع ناهمواری پیش آمده پس از ساخت یا به مرور زمان و نیز رفع کردن جرم و مواد زائد از روی لایه سنگ انجام می گیرد. با انجام پیاپی چند مرحله سایش بر روی سنگ ها، سطوح به طرز شگفت انگیزی پاک شده و براق و نورانی می شوند.

اگر مراحل را تا رسیدن به سطوح شیشه ای و بسیار شفاف ادامه دهیم، کار با نام کفساب ایتالیایی نامیده شده و باعث درخشش بی نظیر در فضای کف ساختمان می شود.

این روش روی سطوحی با جنس های مختلف قابل اجرا بوده و امروزه هواداران زیادی را به سوی خود، جلب نموده است.

عملکرد قوی این روش در رفع سوراخ ها و حفره های ایجاد شده بر روی سنگ ها، که در اثر عوامل گوناگون پدید آمده اند، باعث گرایش عموم مالکان و سازندگان ساختمان ها به اجرای آن در ساختمان ها شده است.

موارد و روش اجرای کفساب

در بعضی ساختمان ها، پس از خاتمه کار و در مراحل انتقالی، لایه ای از مواد ساختمانی و لکه های سیمان یا سایر مواد، باقی مانده و نمای زیبای سنگ ها را مخدوش می نماید.

هم چنین در بناهای در حال کاربری نیز، با گذشت زمان و استفاده مکرر و رفت و آمد افراد، سنگ ها دچار ساییدگی، لکه یا پریدگی و ترک های کوچک در بعضی بخش ها می شوند. برای رفع این موارد، تعویض سنگ نه به صرفه است و نه به راحتی قابل انجام می باشد.

اما با انجام عمل کفسابی، به راحتی خواهید توانست نمای اولیه و درخشش و جذابیت ابتدایی سنگ ها را به آنها بازگردانید. هم چنین با برداشتن یک لایه چند میلی متری، شکستگی های جزئی و مسائل نیز رفع شده و سنگ ها، نمای اولیه خود را بازمی یابند.

کفساب، هم چنین آثار قدیمی و تثبیت شده و لکه های ماندگار که زیبایی بنا را زیر سوال برده اند رفع نموده و درخشش روزهای اول را به ساختمان بازمی گرداند.

سنگ سابی چگونه اجرا می شود؟

برای انجام این کار، پس از هماهنگی های لازم و محاسبه زیربنای کار، دستگاه ها و تجهیزات لازم به محل ارسال می شود. این لوازم، در سطوح کیفی مختلفی فراوری شده و دارای ارزش کاری متنوعی هستند. استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، در سرعت بخشیدن به کارها و انجام عمل سنگ سابی با کیفیت بالاتر، تاثیر زیادی دارند.

پس از آن نیز، نوبت به اجرای مراحل کار می رسد. گفتنی است اجرای چندین مرحله سایش برای رسیدن به نتیجه مطلوب الزامی است. ضمن اجرای کار، و با پیشرفت آن تعیین می شود که برای رسیدن به لایه های تمیز و براق سنگ، چند مرحله سایش مورد احتیاج است.

در بعضی ساختمان ها که سنگ ها دچار پریدگی یا لکه و آسیب بیشتری شده اند، مراحل کار بیشتر بوده و تا رسیدن به سطوح صاف و هموار و کاملا صیقلی ادامه می یابد.

کفسابی ایتالیایی

شاید شما هم نام کفسابی ایتالیایی را شنیده باشید! این عبارت به روش خاصی اشاره ندارد، بلکه به انجام مراحل بیشتر کفسابی تا رسیدن به سنگ هایی با براقیت و جلای شیشه ای یا آینه مانند گفته می شود. به این منظور، پس از اجرای کفسابی و تمیز نمودن سطح، بار دیگر با دستگاه های الماس و لقمه، سطح نهایی را صیقل داده و کار را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهند.

این دستگاه ها و تجهیزات، در بالاترین حد کیفی به کر گرفته می شوند تا نمای داخلی و سطوح به بهترین وجه ممکن صاف و صیقلی شوند.

مزیت های کاربردی ساب زن بر روی سنگ ها

این کار نه تنها سنگ های ساختمان را صاف و درخشان و زیبا می نماید، بلکه با رفع جرم و باکتری و انواع مواد اضافه از سطوح، به رعایت بهداشت نیز یاری شایانی می نماید. استفاده از تجهیزات کفسابی بر روی انواع سطوح با متریال مختلف از سنگ و پارکت و حتی سیمان، گام مثبتی برای رفع مسائل آلودگی و میکروبی است.

مورد دیگر رفع سطوح ناصاف در بناست که می توانند هنگام حرکت باعث سقوط افراد شده و ایجاد دردسر کنند.

در چه بخش هایی از ساختمان می توان کفساب را اجرا کرد؟

شاید بزرگی دستگاه ساب زنی، این ابهام را پیش بیاورد که با آن نمی توان به تمام سطوح سرکشی و آنها را ساب زد. اما وجود سنگ ساب های ویژه پلکان و نیز انواع دستی، حتی اجرای سنگ سابی بر روی پلکان و سطوحی مانند اوپن آشپزخانه را نیز میسر نموده است. به این ترتیب نگرانی در این مورد وجود نداشته و می توانید با خیال آسوده این بخش های تخصصی را نیز به کفساب های ماهر بسپارید.

کلام آخر

در خاتمه یادآور می شویم کار کفسابی، موردی تخصصی است که به هیچ عنوان نباید توسط افراد ناوارد و بی تجربه انجام شود. هم چنین استفاده از دستگاه ها و تجهیزات نامناسب، ضمن پایین آوردن سطح کیفی کار، احتمال آسیب به سنگ های ساختمانی را به دنبال دارد. با توجه به قیمت بالا و دشواری و هزین های نصب سنگ های ساختمانی، توصیه می شود بنای خود را برای کار کفسابی تنها به شرکت های معتبر و باتجربه بسپارید.

به این ترتیب، هم از نتیجه کار راضی خواهید بود و هم از آسیب دیدن سطوح سنگی بنا، پیشگیری می کنید.

کفسابی تکنوساب، از باتجربه ترین گروه های دست اندرکار سنگ سابی است که توان، تجربه و تجهیزات مدرنی را برای این منظور به کار گرفته است. برای انجام کفسابی و دیگر خدمات این مجموعه نظیر نماشویی، پولیش سنگ، پیچ و رولپلاک نما و نانو ساب نیز، می توانید با سایت این شرکت به نام تکنوساب به آدرس com.سنگسابی در تماس باشید.

رضایت مشتریان، بزرگترین موفقیت این مجموعه در انجام خدمات محسوب می شود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1398

به "کفسابی ساختمان و مزیت های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفسابی ساختمان و مزیت های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید