گشت و گذار در دایانی، ساحل سحرانگیز کنیا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تا همین چند مدت اخیر هم ساحل دایانی در کنیا به عنوان یکی از بکرترین سواحل جهان شناخته می شد ساحلی که مثل یک راز مهر و موم شده گردشگران را به خود جذب می کرد وبه خاطر سواحل سفید- طلایی، سافاری های دریایی و هتل های لوکس کنار اقیانوسیش مشهور بود. اگر چه حالا دیگر این ساحل به مقدار گذشته خلوت نیست و علت آن هم رستوران ها و فروشگاه های زیادی است که در آن جا افتتاح شده است اما هنوز هم یکی از برترین سواحل جهان و جایی عالی برای فرار از جهانی شلوغ و پر هرج و مرج است. این ساحل از نایروبی مرکز کنیا با هواپیما فقط 1 ساعت فاصله دارد و ساحل طلایی آن حالا تبدیل به یکی از معروف ترین مقاصد آفتاب، دریا و ماسه در کشور کنیا شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا از این ساحل اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

گشت و گذار در دایانی، ساحل سحرانگیز کنیا

رستوران غاری علی باربور (Ali Barbour)

این رستوران در اواخر دهه 1970 تاسیس شد و خیلی زود مورد توجه جهانگرد ها نهاده شد جالب است بدانید که این رستوران در داخل غاری نهاده شده است که گفته می گردد بین 120000 تا 180000 سال قدمت دارد. در دیوارهای این غار حفره هایی به صورت طبیعی وجود دارد که در آن ها چراغ های بسیار زیبایی قرار داده شده است و روی تمام میزها هم شمعدانی های بسیار زیبایی قرار داده شده است، رستوران غاری علی باربور در ساحل دایانی در کنیا یک جای عالی برای صرف یک شام عالی به خصوص برای زوج های جوانی است که آن این منطقه از کنیا را به عنوان مقصد ماه عسلشان انتخاب می نمایند.

ویلاهای آلفاجیری (Alfajiri Villas)

یکی از هتل های 5 ستاره ساحل دایانی در کنیا ویلاهای آلفاجیری هستند که به خاطر سرویس دهی عالی و محیط لوکسی که دارند محبوب ترین محل اقامتی ستاره های مشهور محسوب می گردد. در این هتل، مهمانان می توانند از بین 3 ویلای شخصی لوکس، ویلای مورد علاقه شان را انتخاب نمایند و در آن جا اقامت نمایند این ویلاها دارای استخر بسیار زیبایی هستند که در ساخت آن از الگوی زرافه استفاده شده است و نقش و نگارهای پوست زرافه را می توان روی کف استخر دید. اگر چه آلفاجیری هتلی 5 ستاره است اما در دکوراسیون آن از المان های سنتی استفاده شده است و در تمام اتاق ها می توان نمادهایی از آفریقا را دید و برای مبلمان آن هم از منطقه Samburu الهام گرفته شده است و برای بقیه اشیا هم از منطقه ماسای استفاده شده است. شکل اصلی این ویلاها هم به شکل کلبه های آفریقایی است.

گالری هنر ساحل دایانی در کنیا

یکی از مواردی که باعث خاص و منحصر بفرد کردن ساحل دایانی شده است این است که دیدنی های آن مانند خیلی از سواحل دیگر جهان فقط محدود به خود ساحل نیست. این ساحل محل برگزاری نمایشگاه هنرهای مدرن و مستقل در کنیا است و از 2 سال پیش که افتتاح شده است یکی از اصلی ترین جاذبه های جهانگردی این ساحل شده است و در آن کارها و آثاری از هنرمندان بخش شرقی آفریقا به معرض دید عموم گذاشته شده است. در این نمایشگاه می توان آثاری از هنرمندان مشهور آفریقا مثل کیزیتو ماریا کاسول و مگی اتینو را دید.

ماجراجویی در کنار کوسه ها در ساحل دایانی

در سال 2015 یکی از دانشمندان سوئدی به نام ولکر باسن یک مرکز برای محافظت از گونه های در حال انقراض کوسه ها در ساحل دایانی گداشت و تصمیم گرفت تا در آخر هفته ها و در تعطیلات شانس شنا کردن در کنار کوسه ها را برای جهانگردان و جهانگرد ها قرار دهد و فرهنگ شنا کردن در کنار این موجودات را به دیگران هم نشان دهد، در واقع او با این کار می خواست ثابت کند که کوسه ها حیوانات خطرناکی نیستند و به نوعی زندگی مسالمت آمیز در کنار آن ها به همراه رعایت نکات ایمنی ممکن است.

شنا کردن در کنار این کوسه ها یکی از خاطره انگیزترین تجربه هایی است که در زندگی می توان داشت و در سال های اخیر تعداد این حیوانات دریایی بزرگ بیشتر از قبل شده است و همین باعث می گردد تا شنا کردن در کنار آن ها هیجان انگیزتر گردد. این حیوانات بیشتر در سطح آب دیده می شوند و به همین دلیل شنا کردن در کنار آن ها برای غواصان راحت تر است

خرید از بوتیک زانزارا

یکی از خوبی های سفر به آفریقا این است که در آن هیچ کمبودی از نظر خرید سوغاتی نخواهید داشت و کشور کنیا و به طور اختصاصی ساحل دایانی در کنیا هم یکی از همان جاهاست. در این ساحل جایی به نام بوتیک زانزارا وجود دارد که در آن تعدادی از خاص ترین و منحصر بفردتری کالاهای کنیایی به فروش می رسد که از بین آن ها می توان به لباس های آفریقایی که بین زنان آفریقایی مرسوم است، پارچه های رنگارنگ آفریقایی با طرح و نقش های خاص و منحصر بفرد، کیف ها و زیور آلات سنتی مورد استفاده از آفریقا شاره کرد. البته لوازم غذاخوری دست ساز که از چوب ساخته شده اند و منسوجات مومباسا هم بخش دیگری از لوازمی هستند که در این بوتیک به فروش می رسند (مومباسا نام یکی از شهرهای کنیا در فاصله 20 مایلی از ساحل دایانی است). مردم این منطقه از کنیا و افرادی مثل ماریکا مولینار که صاحب ویلاهای لوکس آلفاجیری است از این بوتیک به عنوان برترین مرکز خرید در دایانی یاد می نماید.

نکات سفر به ساحل دایانی در کنیا

هر جهانگردی که قصد سفر به این منطقه زیبای آفریقایی را دارد باید قبل از سفر واکسن های معمول را بزند. در آب این منطقه میکروبی وجود ندارد مگر این که از جایی به جز آب لوله کشی بخواهید آب بنوشید و اگر چه در این منطقه خطر خاص و جدی ای تهدیدتان نمی نماید اما بهتر است در صورت سفر با تور تمام نکاتی که راهنمای تور از شما می خواهد را رعایت کنید تا با کمترین ریسک روبرو شوید.

منبع: nytimes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1892

به "گشت و گذار در دایانی، ساحل سحرانگیز کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در دایانی، ساحل سحرانگیز کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید