راهنمای سفر به کشور کاستاریکا و جاذبه های بی مثالش

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کاستاریکا سرزمینی شگفت انگیز و مملو از جاذبه های طبیعی از جمله آتشفشان ها، ساحل ها، جنگلهای ابری و حیات وحش منحصر بفرد است. سفر به مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا هم برای علاقمندان به پرندگان، هم ثروتمندان علاقمند به سفرهای لوکس و هم موج سواران و هواداران سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی جذابیت بسیار زیادی دارد. براساس راهنمای سفر به کشور کاستاریکا باید بدانید که شهر سن خوزه صندلی برترین موزه های این کشور و میدان های زیبا و دوست داشتنی است؛ اما گنج واقعی فراتر از مرکز و در جنگل و کلبه های کوچک ساحلی کشور پنهان شده است.

راهنمای سفر به کشور کاستاریکا و جاذبه های بی مثالش

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

خطوط ساحلی بی سرانجام در سواحل اقیانوس آرام و شهرهای کوچک و روستاهایی که مکان مورد علاقه موج سواران و هواداران شنا و آفتاب گرفتن بشمار می فرایند. کوههای پوشیده شده از جنگل ماجراجویی های خاص خود را به توریستان ارائه می دهند؛ از بالا رفتن از آتشفشان ها و دیدنی آبشارها تا زیپ لاین و آشنایی با حیات وحش خارق العاده این کشور. اگر هم بدنبال چیزی کاملا متفاوت هستید، بهتر است سری به سواحل کارائیبی و آبهای آرام، حیات وحش دیدنیی و فرهنگ متفاوت آن بزنید. با ما در راهنمای سفر به کشور کاستاریکا همراه باشید تا شما را با مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا آشنا کنیم.

لیست مطالب

پارک ملی مانوئل آنتونیو Manuel Antonio National Parkآتشفشان آرنال Arenal Volcanoمونته ورده Monteverde و جنگل های ابریدومینیکال Dominicalتاماریندو Tamarindoمل پایس Mal Pais و سانتا ترزا Santa Teresaجاکو Jacoپارک ملی تورتوگوئرو Tortuguero National Parkپارک ملی کورکووادو Corcovado National Park و شبه جزیره اوسا Osa Peninsulaسالن تئاتر ملی National Theaterپارک ملی آتشفشان ایرازو Irazu Volcano National Parkپارک ملی برالیو کاریلو Braulio Carrillo National Parkپارک ملی رینکون دلا ویه جا Rincón de la Vieja National Parkباغ آبشار لاپاز La Paz Waterfall Gardensحیات وحش کاستاریکا

پارک ملی مانوئل آنتونیو Manuel Antonio National Park

پارک ملی مانوئل آنتونیو Manuel Antonio National Park و محیط اطراف آن بخاطر سواحل زیبا، جنگل های انبوه و حیات وحش پر تنوع شناخته می گردد. در همان لحظه که وارد این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا می شوید، شاهد پرواز پروانه های بسیار زیبا و پرندگان رنگارنگ در اطراف خود خواهید بود. انواع میمون ها و تنبل ها را میتوان به آسانی در راستاهای پارک مشاهده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در تور راهنمای پارک ملی مانوئل آنتونیو Manuel Antonio National Park شرکت کنید. راهنماها اغلب می دانند حیوانات مختلف دقیقا در کدام نقاط پارک قرار دارند و با خود دوربین و تلسکوپ مناسب مشاهده و عکسبرداری از حیوانات را حمل می کنند.

اما بیشتر فعالیت های این منطقه در اطراف ساحل اقیانوسی زیبای آن رخ می دهند؛ در هنگام ظهر مسابقات فوتبال برگزار می شوند و موج سواران از موج سواری روی موج های آرام این بخش از کاستاریکا لذت می برند. این سواحل بویژه برای موج سواران تازه کار مناسب هستند. آن طرف جاده ساحلی و روی تپه های اطراف، رستوران ها و فروشگاه های متعددی وجود دارند که بخصوص در هنگام شب بسیار فعال و پر سر و صدا هستند. آنهایی که دلشان می خواهد از فعالیت های سواحل اصلی و شلوغی آنها فرار کنند، سواحل مجذوب کننده دیگری درون پارک وجود دارند که کاملا ایده آل به نظر می رسند. هتل های بسیار زیادی در پارک ملی مانوئل آنتونیو Manuel Antonio National Park موجود هستند و این منطقه دارای یکی از برترین مراکز تفریحی اقامتی ساحلی در کاستاریکا هست.

آتشفشان آرنال Arenal Volcano

پارک ملی آتشفشان آرنال که در کوردیلرا دو تیلاران Cordillera de Tilarán واقع شده، یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا محسوب می گردد. براساس راهنمای سفر به کشور کاستاریکا باید بدانید که جاذبه اصلی این پارک، آتشفشان آرنال Arenal Volcano است؛ یک کوه مخروطی شکل با ستون های خاکستر عظیم که بطور مداوم از دهانه آن بیرون می زنند. این آتشفشان از سال 1500 تا 26 ژوئیه 1968 کاملا غیر فعال بود تا اینکه در این تاریخ دچار یک فوران عظیم شد؛ 32 نفر کشته و دو روستا بطور کامل نابود شدند. از آن موقع تا به امروز، آتشفشان آرنال Arenal Volcano بطور مداوم فعالیت داشته و بسته به روز یا هفته ای که توریستان به بازدید از آن می فرایند، می توانند انتظار دیدن چیز جالبی از ابر خاکستر تا مواد مذاب سرخ رنگ جاری از کوه را داشته باشند.

پارک ملی آتشفشان آرنال Arenal Volcano National Park بعلاوه بخاطر گستره وسیع تنوع زیستی از جمله تقریبا نیمی از پرندگان، خزندگان، دوزیست ها و پستانداران کاستاریکا که همگی در این پارک زیست می کنند، شناخته می گردد. مرکز اقامتی آرنال آبزروتوری Arenal Observatory Lodge که در سال 1987 به اسم یک اقامتگاه خصوصی ساخته شده بود، تنها مرکز اقامتی موجود در پارک بشمار می رود. این مرکز در یک مزرعه ماکادمیا در سمت جنوبی آتشفشان واقع شده است. از این اقامتگاه به هنگام سفر به کشور کاستاریکا می توانید چشم میزانای فوق العاده آتشفشان و دریاچه آرنال Arenal Lake را ببینید. راستاهای کوهنوردی و تپه نوردی بیشماری در این ناحیه وجود دارند که بسیاری از آنها به آبشارها و جریان های مواد مذاب قدیمی و نو ختم می شوند.

مونته ورده Monteverde و جنگل های ابری

جنگلهای ابری نزدیک به مونته ورده از برترین نقاط کاستاریکا برای بازدید و توریستی دوستدار محیط زیست هستند. اگر دلتان می خواهد خود را در طبیعت غرق کنید و بدون دور شدن از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا، گیاهان و حیات وحش منحصر بفرد این کشور را ببینید، مونته ورده Monteverde برترین نقطه کاستاریکا برای سفر محسوب می گردد. ابرهایی که این جنگل ها را می پوشانند، رطوبت مورد احتیاج برای پایداری و ادامه حیات موجودات و گیاهان منحصر بفرد این منطقه را فراهم می آورند. بسیاری از توریستان تنها برای دیدنی پرندگان به این منطقه سفر می کنند؛ اما منطقه حفاظت شده جنگل ابری مونته ورده و منطقه حفاظت شده جنگل ابری سانتا النا Santa Elena Cloud Forest Reserve دارای انواع پستانداران، دوزیست ها و خزندگان منحصر بفرد هستند.

اگر به این نقطه سفر می کنید، حتما بدنبال قورباغه های رنگارنگ و میمون های آن باشید. جگوارها و پوماها یا همان گربه های وحشی از جالب ترین جانوران این منطقه بشمار می فرایند. از برترین روش ها برای بازدید از طبیعت مونته ورده Monteverde، شرکت در تورهای تپه نوردی و جنگل نوردی است که بعضی از آنها از زیپ لاین، پل های مختلف و تله کابین برای جابجایی شما استفاده می کنند. مونته ورده Monteverde و سانتا النا Santa Elena دو مرکز توریستی اصلی منطقه بوده که به انواع مراکز اقامتی، رستوران ها، فروشگاه ها و گالری های هنری مجهز هستند. این منطقه در شمال غربی سن خوان San Juan واقع شده و تنها چها ساعت با این شهر فاصله دارد. از آنجایی که این بخش از کاستاریکا گاهی بسیار سرد می گردد، بهتر است لباسهای گرم خود را همراه داشته باشید.

دومینیکال Dominical

دومینیکال Dominical با خیابان های خاکی، سواحل زیبا، مراکز اقامتی مقرون به صرفه، رستوران های فضای باز و حال و هوای بسیار عالی یک گریزگاه استوایی ایده آل برای توریستانی است که با کوله پشتی و مقرون به صرفه سفر می کنند. دومینیکال Dominical بعلاوه یکی از برترین نقاط کاستاریکا برای موج سواری بشمار می رود. موج سوارانی که به این منطقه سفر می کنند، دلشان نمی خواهد هرگز اینجا را ترک کنند و بازدیدهای آنها به اقامت های طولانی مدت تبدیل می گردد. این منطقه بعلاوه توریستان ثروتمندتری را که بدنبال هتل های کوچک و مجلل یا هتل های خارج شهر روی تپه و مشرف به شهر هستند، به سوی خود جذب می کند.

این مراکز اقامتی اغلب بسیار مستقل هستند و امکانات دیدنی حیات وحش را برای میهمانان خود فراهم می سازند. بعلاوه، می توانید در هنگام صبح میمون ها را در حال گشت زدن در اطراف آنها و پرندگان را در حال پرواز در اطراف استخر ببینید. براساس راهنمای سفر به کشور کاستاریکا باید بدانید که در اطراف ساحل و زیر سایه درختان، فروشندگان میزهای خود را پر از اجناس مختلف می کنند و صنایع دستی و موارد دیگر را برای فروش عرضه می کنند. خارج شهر سواحل ساکت تر و خلوت تری دارد و می توانید مکان مخصوص به خود را در آنها پیدا کنید. به دلیل موقعیت جنوبی دومینیکال Dominical، این منطقه بسیار سرسبز است و حتی در فصل های خشک و در زمانهایی که سایر منطقه ها شمالی پر از گرد و خاک هستند و برگهای درختان ریختند هم رطوبت بسیار زیادی دارد.

تاماریندو Tamarindo

تاماریندو Tamarindo در شبه جزیره نیکویا Nicoya Peninsula واقع شده و یک مقصد توریستی عالی برای موج سواری، وقت گذرانی در ساحل و خوش گذرانی در تعطیلات بشمار می رود. تاماریندو Tamarindo که در گذشته یک روستای ماهیگیری بسیار ساکت و خلوت بود، امروزه یک گریزگاه توریستی پر از توریست است که در آن می توانید غذاهای عالی و گستره ای از مراکز اقامتی خوب را پیدا کنید. این شهر در امتداد ساحل تاماریندو Tamarindo Beach با طول تقریبا یک و نیم کیلومتر قرار گرفته است. این منطقه بخاطر موج سواری شناخته می گردد و موج های مختلف ویژه موج سواران با تجربه و تازه کار در آن وجود دارند.

عظیمترین موج های این منطقه اغلب در ماه های نوامبر و دسامبر دیده می شوند. منطقه اطراف تاماریندو Tamarindo هم بخاطر فعالیت های ماجراجویانه دوستدار محیط زیست مانند غواصی، اسب سواری، زیپ لاین و دیدنی لاک پشت ها در فصل تخم ریزی شناخته می گردد. ساحل پلایا گرانده Playa Grande که یکی از مهمترین ساحل های مخصوص تخم ریزی لاک پشت های پشت چرمی بشمار می رود، در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است. در طول ماه اکتبر تا ماه مارس بیش از 100 لاک پشت در این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا لانه می سازند و در طول شب تخم ریزی می کنند.

مل پایس Mal Pais و سانتا ترزا Santa Teresa

مل پایس Mal Pais در شبه جزیره نیکویا یک منطقه ساحلی است که بخاطر موج های عالی شناخته می گردد و موج سواران از سرتاسر دنیا را به سوی خود جذب می کند. شهر سانتا ترزا Santa Teresa اصلی ترین نقطه توریستی این منطقه است؛ اما زنجیره ای از روستاها و سواحل زیبا در امتداد مل پایس Mal Pais قرار گرفته اند از جمله روستای مل پایس Mal Pais و روستای مانزانیلو Manzanillo. امروزه این منطقه ترکیبی از موج سواران و توریستانی که با کوله پشتی و مقرون به صرفه سفر می کنند را در بردارد؛ توریستانی که گاهی هرگز این منطقه را ترک نمی کنند یا هنگام رفتن آرزو می کنند کاش برای تعطیلات طولانی تری برنامه ریزی نموده بودند. این منطقه از منطقه های مانند دومینیکال جالب تر است و تغییرات و پیشرفت هایی که در آن دیده می شوند، باعث شده تا کلاس بالاتر و بهتری داشته باشد.

جاکو Jaco

جاکو Jaco برای هر کسی که بدنبال خارج شدن از مرکز کاستاریکا است و در عین حال دلش می خواهد آرامش و امکانات شهرهای عظیم را در کنار خود داشته باشد، انتخاب بسیار خوبی به نظر می رسد. ساحل این منطقه بسیار وسیع و خوشایند است؛ اما براساس استانداردهای کاستاریکا یک ساحل معمولی بشمار می رود. براساس راهنمای سفر به کشور کاستاریکا باید بدانید که این ساحل برای شنا و موج سواری بسیار خوب است، اما موج های آن نسبت به سواحل دیگر کوچکتر هستند. چیزی که جاکو Jaco را از شهرهای ساحلی بیشمار کاستاریکا در کنار اقیانوس آرام مجزا می کند، آپارتمان ها و فروشگاه های مدرن آن، رستوران ها و هتل های عالی و سایر امکانات مدرنی است که باعث شده اند تا بین مهاجران و توریستان گزینه ای محبوب باشد.

پارک ملی تورتوگوئرو Tortuguero National Park

اگر توریستان بدنبال کمی تفاوت باشند و نخواهند به بازدید از نقاط توریستی مشهور بفرایند، بهتر است سری به پارک ملی تورتوگوئرو Tortuguero National Park در سواحل کارائیب بزنند. این منطقه که دسترسی به آن تنها به وسیله قایق یا هواپیما ممکن است، یکی از مرطوب ترین منطقه ها کشور کاستاریکا بشمار می رود؛ در نتیجه چیزی متفاوت از سایر نقاط این کشور به توریستان ارائه می کند. این پارک یک نقطه مهم و عالی برای تخم گذاری لاک پشت های دریایی سبز است و در نتیجه، دیدنی لاک پشت ها یکی از اصلی ترین فعالیت های قابل انجام در این منطقه بشمار می رود. سواحل بسیار زیادی در این پارک وجود دارند؛ اما از آنجایی که موج ها قدرتمند هستند و موج سواری در آنها بیشتر انجام می گردد، برای شنا کردن خیلی مناسب نیستند.

کوسه ها هم در این سواحل بسیار دیده می شوند. صدها و حتی هزاران لاک پشت سبز در این ساحل ها لانه می سازند و در طول یک شب خاص به تخم گذاری مشغول می شوند. تلاشهای اخیر برای حفاظت از لاک پشت ها باعث شده تا تعداد لاک پشت هایی که در این ساحل تخم گذاری می کنند، افزایش یابد. یکی دیگر از ویژگی های پارک ملی تورتوگوئرو Tortuguero National Park این است که وقتی در حال پیمودن راستاهای کوهنوردی و تپه نوردی یا در حال قایق سواری در کانال های آن هستید، می توانید میمون ها، تنبل ها و دیگر جانوران جالب این منطقه را ببینید.

پارک ملی کورکووادو Corcovado National Park و شبه جزیره اوسا Osa Peninsula

پارک ملی کورکووادو Corcovado National Park و شبه جزیره اوسا Osa Peninsula در سواحل جنوبی کاستاریکا و فراتر از سواحل زیبای دومینیکال Dominical واقع شده اند. این پارک در سال 1975 تاسیس شد و برترین جنگل بارانی ساحلی اقیانوس آرام در آمریکای مرکزی بشمار می رود. این منطقه دارای سیستم گسترده از راستاهای عالی برای کوهنوردی و تپه نوردی است و بین توریستانی که از این فعالیت ها لذت می برند، محبوبیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر موج سواری، سایر فعالیت های محبوب در این منطقه، غواصی و ماهیگیری هستند. پوئرتو جیمینز Puerto Jiménez عظیمترین شهر این منطقه بشمار می رود و کلبه های اقامتی متعدد در منطقه خلیج دریک Drake Bay یافت می شوند.

سالن تئاتر ملی National Theater

مردم کاستاریکا به سالن تئاتر ملی National Theater در سن خوزه San José که تاثیرگزارترین بنای شهر سن خوزه San José محسوب می گردد، افتخار می کنند. در دهه 1890 حاکمان عظیم این منطقه بر روی صادرات قهوه مالیات قرار دادند تا بتوانند هزینه ساخت این سالن تئاتر را تامین کنند و هنرمندان اروپایی به کشور وارد شدند تا طراحی بنا را به عهده بگیرند. این سالن که در سال 1897 تکمیل شد، دارای نمای ستون دار کلاسیک سبک رنسانس است که با مجسمه هایی که سمبل پایکوبی، موسیقی و معروفیت هستند، تزئین شده است.

درون این بنا، سالن اصلی دارای تندیس های کمدی و تراژدی Comedy and Tragedy و نقاشی های دیواری نشان دهنده زندگی کاستاریکایی هستند. براساس راهنمای سفر به کشور کاستاریکا باید بدانید که مشهورترین نقاشی موجود در این سال یک اثر هنری است که برداشت و صادرات قهوه را به نمایش می گذارد و به وسیله آرتورو فونتانا Arturo Fontana در سال 1897 و در شهر میلان خلق شد.

پارک ملی آتشفشان ایرازو Irazu Volcano National Park

آتشفشان ایرازو Irazú Volcano با 3342 متر ارتفاع، بلندترین آتشفشان فعال در کشور کاستاریکا محسوب می گردد. قله این آتشفشان و دهانه آن دارای سطحی شبیه به سطح کره ماه هستند. قطر دهانه اصلی این آتشفشان 1050 متر است و 300 متر عمق دارد. دهانه دییه گو دلا هایا Diego de la Haya کوچکتر است و یک دریاچه کوچک به رنگ سبز لیمویی دارد که گاهی به رنگ سرخ در می آید. راستاهای مشخصی وجود دارند که به این دهانه ها و دو دهانه کوچکتر از آنها منتهی می شوند. یکی دیگر از دهانه ها هم دارای یک دریاچه است. یک مخروط آذرآواری که از یک صخره آتشفشانی شکل گرفته، در این پارک وجود دارد. از قله این آتشفشان که در پارک ملی آتشفشان ایرازو قرار گرفته، میتوان در روزهایی که آسمان آبی و صاف است، اقیانوس آرام و دریای کارائیب را دیدن کرد.

پارک ملی برالیو کاریلو Braulio Carrillo National Park

پارک ملی برالیو کاریلو Braulio Carrillo National Park که به میزان یک رانندگی 30 دقیقه ای از شهر شلوغ و عظیم سن خوزه فاصله دارد، از کوه های سر به فلک کشیده، آبشارها، کنیون های عظیم، آتشفشان های غیر فعال و جنگل بارانی بکر تشکیل شده است. نزدیکی این پارک به عظیمترین مرکز توریستی کشور کاستاریکا به این معناست که به آسانی می توانید در سفر به این شهر، به دیدن پوشش گیاهی منحصر بفرد کاستاریکا و حیات وحش خارق العاده آن بروید.

به دلیل تنوع ارتفاع در این پارک که از 2906 متر در قله آتشفشان باروا Barva Volcano تا کمتر از 50 متر در سواحل کارائیب تغییر می کند، بسیاری از گونه های مختلفی که در آن زیست می کنند با یکدیگر متفاوت هستند. این پارک زیستگاه پستاندارانی چون جگوارها، پوماها، تنبل ها و میمون ها هست، اما دیدن و شنیدن آواز پرندگان مختلف از جمله عقاب ها در این پارک آسانتر به نظر می رسد.

پارک ملی رینکون دلا ویه جا Rincón de la Vieja National Park

آتشفشان رینکون دلا ویه جاRincón de la Vieja اصلی ترین جاذبه توریستی این پارک بشمار می رود. یکی از محبوب ترین فعالیت هایی که میتوان در پارک ملی رینکون دلا ویه جا Rincón de la Vieja National Park انجام داد، کوهنوردی به سمت قله آتشفشانی آن است. این راستا 9.6 کیلومتری از لاس پایلاس Las Pailas شروع می گردد و از گستره متنوعی از زیست بوم ها عبور می کند تا به قله برسد. چشم میزانای موجود در امتداد این راستا خارق العاده هستند. می توانید شبه جزیره نیکویا Nicoya Penisula را ببینید و در یک روز آفتابی با آسمان آبی، نیکاراگوئه را دیدن کنید.

راستاهای آسانتر این پارک به آبشارها و چشمه های آب گرم آن منتهی می شوند. پارک ملی رینکون دلا ویه جا Rincón de la Vieja National Park بعلاوه زیستگاه گستره وسیعی از حیوانات از جمله میمون ها، تنبل ها و گربه های عظیمی چون جگوار و پوماست.

باغ آبشار لاپاز La Paz Waterfall Gardens

باغ آبشار لاپاز La Paz Waterfall Gardens بیش از 284 هزار متر مربع وسعت دارد و زیستگاه گستره متنوعی از جانوران از جمله میمون ها، پروانه ها، مرغ های مگس خوار و سایر گونه های جانوری است. اما آبشار لاپاز مهمترین بخش این پارک بشمار می رود. آب بارانی که بر این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا می بارد، از جنگل های ابری و از ارتفاع بیش از 37 متر به درون استخری که در پایین آبشار قرار گرفته، می ریزد. براساس راهنمای سفر به کشور کاستاریکا باید بدانید که بلیطی که برای ورود به باغ آبشار لاپاز La Paz Waterfall Gardens تهیه می کنید، امکان دسترسی به آکواریوم مارها، حفاظتگاه پروانه ها، نمایشگاه گربه های جنگلی و نمایشگاه قورباغه ها را هم فراهم می آورد.

حیات وحش کاستاریکا

کاستاریکا یکی از آن دسته کشورهای کم مانند بوده که تنها حیات وحش آن به خودی خود بسیار ارزشمند است و ارزش آن را دارد که تنها بخاطر آن به این کشور سفر کنید. اگر این کشور جاذبه های فرهنگی آنچنان زیادی ندارد، در عوض با حیات وحش جالب و تجربیات فوق العاده ای که در بازدید از آن به توریستان ارائه می کند، این کمبود را جبران می کند. شما به ندرت احتیاج پیدا می کنید که بدنبال جانوران بگردید. میمون ها بطور دائمی در شهرها و اطراف آنها دیده می شوند، پرندگان نایاب در آسمان های این کشور پرواز می کنند و روی شاخه های درختان لانه می سازند.

فرصت برای دیدنی جانوران تنها به یک یا چند منطقه محدود نمی گردد و بازدید از پارک های ملی و طبیعی مختلف و شرکت در تورهای از پیش مشخص شده بهمراه راهنماهای با دانش و با تجربه، فرصت دیدنی گونه های منحصر بفرد جانوری را افزایش می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1629

به "راهنمای سفر به کشور کاستاریکا و جاذبه های بی مثالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کشور کاستاریکا و جاذبه های بی مثالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید