یک قدم تا درمان پارکینسون

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، بیماری پارکینسون از جمله بیماری هایی است که هنوز دارویی برای درمان قطعی آن به دست نیامده. با این حال مطالعه بر روی روش هایی برای کاهش عوارض ناشی از آن ادامه دارد.

یک قدم تا درمان پارکینسون

آیا پارکینسون درمان دارد ؟ بیماری پارکینسون افراد زیادی را در دنیا تحت تاثیر قرار داده است. اما درمانی برای آن وجود ندارد.

عناوین مطلب

  • مطالعه ای برای کاهش عوارض پارکینسون
    • روش اولتراسوند متمرکز
  • لرزش پارکینسون چرا اتفاق می افتد؟
    • بعلاوه بخوانید:

به همین علت است که محققان در پی راه هایی برای کاهش عوارض پارکینسون هستند. در نوترین تحقیقات نشان داده شده است که گرم کردن مغز افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، می تواند علایمی مانند لرزش را برای 70 درصد بیماران کاهش دهد. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

مطالعه ای برای کاهش عوارض پارکینسون

بر اساس تحقیقات نو ایالات متحده، این درمان شامل گرم کردن نواحی مغز برای از بین بردن سلول های معیوب است و در 70 درصد از بیماران موثر بوده است، تاثیری که تا یک سال ماندگار خواهد بود. شاید دیگر بتوان امیدوار بود که به زودی پارکینسون درمان دارد .

روش اولتراسوند متمرکز

در این روش کلاهی ایمنی بر سر بیمار پوشانده شده که از آن انرژی با فرکانس بالا ساطع می گردد و در همان حال بیمار در یک اسکنر MRI قرار گرفته تا پزشکان بتوانند منطقه ها مغزی درگیر را شناسایی نمایند.

این روش که اولتراسوند متمرکز نامیده می گردد، در حال حاضر در NHS برای درمان شرایط حرکتی لرزش عمقی در دسترس است.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که با استفاده از روش اولترا سوند متمرکز می توان گفت که عوارض ناشی از پارکینسون درمان دارد .

محققان از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند دریافتند که سه چهارم افرادی که این روش را تجربه کردند، در مقایسه با تنها یک سوم از گروه کنترل، شاهد کاهش لرزش و مسائل حرکتی بودند.

لرزش پارکینسون چرا اتفاق می افتد؟

لرزش ناشی از پارکینسون زمانی اتفاق می افتد که سلول های ترشح نماینده دوپامین (که برای حرکت ضروری است) از کار می افتند و در اثر این اتفاق سیگنال های ارسال شده بین سلول های مغز مختل می گردد.

در نتیجه مسائل حرکتی شبیه به لرزش، مسائل تعادلی و سفت شدن عضلات اتفاق می افتد.

پزشکان معمولا داروهایی مانند لوودوپا را تجویز می نمایند که به افزایش سطح دوپامین در مغز یاری می نماید. اما عوارض جانبی استفاده طولانی مدت از این دارو مسائل حرکتی بیشتری ایجاد می نماید.

اما اولتراسوند متمرکز عوارض جانبی داروی لوودوپا را ندارد و بسیار آسان انجام می گردد. به طوری که بیماران می توانند همان روز به خانه بروند.

برای گرم کردن منطقه های از مغز که سیگنال های معیوب ارسال می نمایند، امواج اولتراسوند قوی (40000 برابر قوی تر از امواج اولتراسوند معمول) ضروری است.

این روش چند ساعت طول می کشد و احتیاجی به بیهوشی بیمار نخواهد بود.

دکتر بکی جونز، از بخش پارکینسون بریتانیا، می گوید که نتایج این مطالعه امیدوار نماینده نشان می دهد که امروز به صورت بالقوه می توانیم اذعان کنیم که پارکینسون درمان دارد .

اما هشدار می دهد که هنوز احتیاج به مطالعه بیشتری بر روی عوارض جانبی این روش احتیاج است و پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اولتراسوند متمرکز برای بعضی افراد جواب گو باشد و برای بعضی دیگر نه.

پیشنهاد مطالعه: 1 تمرین تقویت تمرکز: گربه بدون دم را پیدا کنید را انجام دهید و به سلامت مغز خود یاری کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2128

به "یک قدم تا درمان پارکینسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک قدم تا درمان پارکینسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید