هاری گاوی در یک استان کشور ؛ یک نفر جانش را از دست داد ، مشاهده بیماری در سه روستا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آنطور که مسئولان می گویند سه روستای شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان درگیر بیماری هاری شده اند و یک نفر هم که در این روستا به وسیله حیوانی مورد گزیدگی قرار گرفته بود جان خود را از دست داده است. مسئولان علوم پزشکی برای تایید نهایی دلیل هاری، آزمایش ها را به تهران ارسال نموده اند.

هاری گاوی در یک استان کشور ؛ یک نفر جانش را از دست داد ، مشاهده بیماری در سه روستا

به گزارش خبرنگاران مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان درباره کانون بروز بیماری هاری روز دوشنبه گفت: روستاهای آهوان پایگاه، تاریک ماه و چلمنی سه روستایی هستند که یک شغال پس از گزش یک فرد، در مسیر فرار در دیگر روستاها نیز دام ها را مورد گزش قرار داده است.

دکتر علی احمدی اضافه نمود: با توجه به اینکه واکسن برای حیوانات گوشتخوار است با اجازه سازمان دامپزشکی به دام های سنگین هم در این مقطع خاص در این روستاها واکسن زدیم.

6 مورد هاری گاو در قلعه گنج از اول سال

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز 6 مورد ابتلا به هاری گاو در قلعه گنج داشته ایم افزود: هاری در جنوب کرمان در روستاها دیده می گردد و به وسیله حیات وحش و حیواناتی همانند شغال، گرگ، سگهای ولگرد یا موش خرما به انسان یا دام انتقال می یابد.

دکتر علی اصغر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرف هم درباره دلیل مرگ یک دختر در قلعه گنج گفت: این فرد مرگ مشکوک به هاری داشته است و آزمایش های وی به تهران ارسال شده تا پاسخ نهایی طی یک یا 2 هفته آینده اعلام گردد.

شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2131

به "هاری گاوی در یک استان کشور ؛ یک نفر جانش را از دست داد ، مشاهده بیماری در سه روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاری گاوی در یک استان کشور ؛ یک نفر جانش را از دست داد ، مشاهده بیماری در سه روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید