10 جاذبه دیدنی آیاناپا در قبرس

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، جاذبه های دیدنی آیاناپا | Ayia Napa Attrations

همین که هوا گرم می گردد خیلی ها به فکر می افتند تا برترین مقاصد ساحلی را برای سفر انتخاب نمایند، چه جایی بهتر از قبرس و شهر کوچک آیاناپا! شهری که در انتهای شرقی ساحل جنوبی قبرس قرار گرفته است و با ساحل، آفتاب و تفریحات سرگرم نماینده هر سال هزاران نفر را به ناحیه فاماگوستا جذب می نماید. کافیست در فرودگاه لارناکا سوار تاکسی شوید تا بعد از حدود 45 دقیقه خودتان را در میان طبیعتی بکر و البته سواحلی مجذوب کننده ببینید. با اینکه بیشتر گردشگران به خاطر سواحل سفید و آب های کریستالی به آیاناپا می فرایند اما اینجا جاذبه های دیدنی دیگری هم دارد. می خواهیم تعدادی از جاذبه های دیدنی آیاناپا را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 جاذبه دیدنی آیاناپا در قبرس

1- کلیسای آیاناپا | Ayia Napa Monastery

این کلیسا قدیمی ترین جاذبه آیاناپا ست و قدمت آن به دهه 1400 برمی گردد یعنی درست همان زمانی که ونیزی ها قبرس را تحت کنترل داشتند. با اینکه این محل در زمان ساخت کلیسا منطقه ای دورافتاده و پنهان در میان جنگل های نخل بود اما امروز در قسمتی از شهر قرار گرفته است. این مجموعه از کلیسا، آسیابان، فواره و حیاط تشکیل شده که همگی به وسیله ونیزی ها با سنگ آهک های عسلی رنگ ساخته شده اند اما به نظر می رسد که چاه و غاری که در کنار این مجموعه هست برای دوره بیزانس باشد. بعد از حمله عثمانی ها در دهه 1500 این کلیسا دست نخورده باقی ماند اما از اواخر قرن 19 تا به حال هیچ مسئولی در آن زندگی نمی نماید.

2- موزه تالاسا | Thalassa Museum

اگر بگوییم یکی از برترین موزه های قبرس در شهری به این کوچکی قرار گرفته احتمالا تعجب می کنید اما کافیست یکی دو ساعتی را در این موره بگذرانید تا شما هم با ما هم عقیده شوید. این موزه در سال 2005 افتتاح شده و تنها جاذبه مهم منطقه مدیترانه است که فقط و فقط به دریا اختصاص دارد. از آن جایی که بیشتر ساکنان اولیه قبرس دریانورد بودند پس اصلا عجیب نیست در شهری مثل آیاناپا موزه ای دریایی پیدا کنید. در این موزه تاریخچه 7 هزار ساله به نمایش در آمده یعنی آثاری از دوره نئولیتیک تا دوره برنز و کلاسیک. در کنار آثار هنری در این موزه انواع فسیل ها، صدف ها، لاک پشت ها هم به نمایش در آمده است.

3- پارک آبی واتر وورلد | WaterWorld Water Park

کافیست از ریزورت چند دقیقه ای را در امتداد ساحل پیاده روی کنید تا به جهانی هیجان انگیز پارک آبی وارد شوید. این پارک با 18 استخر، فواره و سرسره روزی متفاوت و هیجان انگیزی را برایتان رقم می زند. مهم نیست چند سالتان است در این پارک برای هر سنی جهانیی از ماجراجویی و هیجان در انتظارتان است.

4- خلیج کونوس | Konnos Bay

اگر دوست دارید از ریزورت فاصله بگیرید و به آغوش طبیعت برگردید به ساحل خلیج کونوس بروید، ساحلی نیم دایره ای و باریک که شن های سفید و پودری و البته آب های زلال و شفاف دارد. دورتادور این ساحل را صخره های بلند دربر گرفته که نمی گذارد باد و جریان های تند به سمت این ساحل بیایند. قایق های تفریحی زیادی در اطراف خلیج لنگر انداخته و آب های کم عمق آن برترین جا برای شنا و غواصی است. با اینکه امکانات این ساحل نسبت به ریزورت کمتر است اما در اینجا هم می توانید جت اسکی کرایه کنید و به سراغ اسنک بارهای ساحلی بروید.

5- ساحل نیسی | Nissi Beach

یک ساحل شاد و سرزنده که هیچ وقت خواب ندارد! نظرتان با شیرجه زدن از روی صخره و پریدن در میان آب های زلال چیست؟ اگر همواره دوست داشتید شیرجه زدن را امتحان کنید ساحل نیسی یکی از برترین گزینه هاست.

6- پارک مجسمه | Sculpture Park

در سمت شرق آیاناپا و در جایی مشرف به دریا یک پارک فرهنگی هست که با اینکه به تازگی افتتاح شده اما در همین مدت کم هم هواداران زیادی دست و پا نموده است. این پارک پر از مجسمه ست که برای جمع آوری آن ها از 20 مجسمه ساز سراسر جهان دعوت شده تا کارهایشان را به این پارک بیاورند. در این پارک شانس این را دارید تا با قدم زدن در کنار دریای مدیترانه از حدود 40 مجسمه تماشا کنید و ساعاتی آرامش بخش را بگذرانید. همه مجسمه ها با مرمر سفید و سنگ آهک درست شده اند و در طراحی برخی از آن ها از تمدن های باستانی جزیره الهام گرفته شده است. تعداد مجسمه های این پارک روز به روز بیشتر و بیشتر می گردد و ورود به آن هم رایگان است.

7- مقبره های ماکرونیسوس | Makronissos Tombs

این شهر به غیر از ساحل و طبیعت حتی علاقمندان به آثار باستانی را هم راضی می نماید. با اینکه از دوران باستان از سنگ های معدنی صخره های این شهر استفاده می گردد اما تا سال 1989 هیچ کس نمی دانست که درست در خارج آیاناپا مجموعه ای از مقبره های رومی وجود دارد. همواره بقایایی از تمدن های اولیه در گوشه و کنار قبرس پیدا می شوند و بدون شک مقبره های آیاناپا ارزش بازدید دارند.

8- غارهای دریایی | Sea Caves

گاهی جریان آب در طول سال ها غارهایی تماشایی را به وجود آورده که با شکل عجیب و غریب سنگ هایشان جایی عالی برای عکس انداختن هستند. اینجا پر از قوس ها و حفره های طبیعی است که برای کشف ویژگی های عجیبش باید ساعت ها وقت بگذارید. دریا در بیشتر روزها آرام و زلال است و می توانید به راحتی شنا و غواصی کنید.

9- پارک پالیاستو لونا | Parko Paliatso Luna Park

بزرگ ترین پارک تفریحی قبرس با بیش از 25 بازی و تفریح! اگر از تفریحات ساحلی و یا نشستن در ساحل خسته شدید و دلتان یک تفریح متفاوت می خواهد به این شهر بازی بروید. برخی از وسایل این پارک به تازگی برپا شده و در هیچ شهر بازی دیگری هم پیدا نمی شوند.

10- شهر ساحلی پروتاراس | Protaras

شمال آیاناپا تعدادی روستای کوچک با خانه های سفید دارد که تبدیل به ریزورت تفریحی شده اند و با امکاناتی مثل پارک آبی، آکواریوم، سواحل و باشگاه سوار کاری پرطرفدار شده اند. در اینجا در بالای تپه کلیسایی به نام سنت الیاس هست که با اینکه قدمت چندانی ندارد و در دهه 1980 ساخته شده اما ارزش بازدید دارد چون برای رسیدن به آن باید از 150 پله بالا بروید و نه تنها کلیسا بلکه چشم اندازهای رویایی اطراف را ببینید.

منبع: thecrazytourist.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1921

به "10 جاذبه دیدنی آیاناپا در قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه دیدنی آیاناپا در قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید