10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در روسیه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دیدنی های روسیه

کشور روسیه یا همان شوروی سابق به دلیل گستردگی بالایی که دارد، پر از طبیعتی وحشی و بکر است. در میان طبیعت بی نظیر روسیه می توان کوه های فوق العاده، سواحل، صحراها، روستاهای دور افتاده و دست نخورده که مردمش هنوز به شیوه های گذشتگان خود زندگی می نمایند، آتشفشان ها و یخچال های شگفت انگیزی را یافت. شاید تهیه لیستی از دیدنی های روسیه کار آسانی نباشد و بایستی صدها دیدنی را نام برد اما در مجله گردشگری خبرنگاران سعی کرده ایم که 10 مقصد فوق العاده در سفر به روسیه را که می تواند دیدنی های این کشور را به شما نشان دهد، معرفی کنیم. هر یک از این مقصدها و مکان ها تا مدت ها شما را در خود نگه داشته و شاید نتوانید تمام دیدنی ها و جاذبه های روسیه را در یک سفر تجربه کنید.

10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به دلایل متعددی که می توان در بین آن ها، تبلیغات نادرست و شاید نبودن بودجه کافی برای ساخت و ساز در بسیاری از مناطق طبیعی و دیدنی های روسیه را یافت، این مکان ها کمتر شناخته شده اند. حتی بسیاری از مردم روسیه نام بیشتر مناطق زیبا و طبیعت اطرافشان را نشنیده اند. در میان بهترین جاذبه ها و دیدنی های روسیه اگر چه به شهرهای عظیمی همچون سنت پترزبورگ هم اشاره کرده ایم اما بیشتر طبیعت روسیه مد نظر ما بوده است، نه آثار تاریخی و معماری! در ادامه 10 مقصد فوق العاده در روسیه را خواهید دید که برای عاشقان سفر و کسانی که به دنبال گذراندن بهترین تعطیلات هستند، مکانی عالی خواهد بود.

دارگاوس، شهر مرده | Dargavs

دارگاوس که همگان آن را به شهر مرده یا شهر مردگان در روسیه می شناسند، در اوستیا شمالی و در منطقه ای به نام آلانیا قرار گرفته است. برای رسیدن به این شهر بایستی خود را به منطقه ای به نام دارگاوسکایا برسانید. دره دارگاوسکایا (Dargavskaya) و شهر مرده آن در مکانی ساخته شده که خوشبختانه به مرور زمان عوامل فرسایشی طبیعت به آن آسیبی وارد نکرده اند. این شهر بر روی دامنه ها، به گونه ای ساخته شده است که از ابرهای باران زا و رطوبت و همچنین بادها به دور مانده و در نتیجه آب و هوایی بسیار متفاوت از اطراف خود دارد.

حوضه آبریز رودخانه در پایین دره بسیار پهن است. این تفاوت در منطقه در این نواحی روسیه بسیار نادر بوده و همین موضوع باعث تشکیل شده روستای دارگاوس در عصر برنز شده است. این روستا را یکی از مهم ترین مراکز زندگی و تشکیل شدن جامعه تاگاریان (the Tagaurian society) می دانند.

قوم و قبیله ای که به منطقه ای در اوستیای شرقی، ریشه آن ها را نسبت می دهند. به هر حال هر چه که در طول تاریخ اتفاق افتاده و باعث شده تا این قوم در این مکان چنین روستایی را بسازند، هم اکنون از بین رفته است. در دوره های بعدی بسیاری از اهالی این روستا آن را ترک کردند و به شهری در آن نزدیکی به نام موزدوک مهاجرت کردند. حتی در جنگ هایی مربوط به سال 1830 (قرن نوزدهم میلادی) که به خاطر شورش مردم استیا رخ داد، بیشتر اهالی این روستا را قتل عام کردند و خانه های برجی آن ها را خراب نمودند.

از آن موقع تا کنون دیگر هیچ ساکن دائمی در این روستای باستانی زندگی نمی کند. به همین دلیل جهانگرد ها و جهانگردان به آن نام شهر مرده را داده اند. شکل معماری برج ها بیشتر برای بازدید نمایندگان معروف است. این شهر به مرزهای گرجستان نزدیک بوده و جهانگردانی که زمینی و از جهت تفلیس وارد روسیه می شوند می توانند از آن دیدن نمایند.

سنت پترزبورگ | St Petersburg

در میان بهترین مکان ها و دیدنی های روسیه نمی توان نام شهرهایی چون سنت پترزبورگ یا مسکو را نادیده گرفت. بیشتر تورهایی که از ایران برای روسیه راهی می شوند برای این دو شهر برنامه ریزی شده اند. در سنت پترزبورگ به دلیل تاریخ پر فراز و نشیبی که گذرانده جاذبه های معماری شگفت انگیزی پیدا خواهید نمود. از خیابان هایی مانند نوفسکی گرفته تا کلیساها و کاخ هایی دیدنی که بسیاری از آن ها امروزه به موزه های عظیم روسیه تبدیل شده اند. سالن های تئاتر و گالری های سنت پترزبورگ از دیگر مکان هایی هستند که جهانگردان در سفر به روسیه به دیدن آن ها می فرایند.

کوهستان آلتای | Altai Mountains

کوهستان آلتای تنها یک کوهستان پر از دره ها و رودخانه ها یا قله های مرتفع نیست. هم اکنون کوهستان آلتای یکی از میراث جهانی یونسکو بوده که به دو منطقه حفاظت شده ملی آلتای و منطقه حفاظت شده ملی کاتونسکی در میان جهانگردان شناخته می گردد. کوه های طلایی آلتای هر ساله جهانگردان بسیاری را به خود جذب می کند. چرا که از دیدنی های روسیه بوده که موقعیت های خوبی برای به تصویر کشیدن طبیعت و منظره یا گذراندن تعطیلات فراهم می کند. جهانگردان با هر سلیقه ای می توانند به این منطقه سفر نمایند. از جهانگردانی که عاشق سفرهای جاده ای هستند تا رفتینگ یا کوهپیمایی های آسان. همه نوع طبیعت را در اینجا خواهید یافت: از صحرا گرفته تا تایگا، علفزارهای آلپی، دریاچه ها و آبشارهای بی شمار!

عظیمترین دریاچه آلتای، تلتسکوی (Lake Teletskoye) نام دارد که از آن به عنوان یکی از عمیق ترین دریاچه جهان هم نام می برند.

در این منطقه حدود 400 غار وجود دارد که هر یک به تنهایی می تواند به عنوان دیدنی های روسیه جزو مقاصد جهانگردی محسوب شوند. برخی از این غارها، محل زندگی انسان های باستان بوده و آثار مردم غارنشین در آن ها دیده می گردد.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال را به عنوان عظیمترین، عمیق ترین و متنوع ترین تنوع زیستی روی زمین می شناسند. اطراف دریاچه موقعیت های خوبی برای گذراندن تعطیلات برای جهانگردان و جهانگرد ها وجود دارد. می توانید در کنار دریاچه بایکال و درون کلبه های چوبی اقامت کنید و از تمام امکانات گرمایشی یا دیگر امکانات رفاهی هم برخوردار شوید.

دریاچه بایکال از دیدنی های روسیه بوده که می توانید با خیالی آسوده روی جایگاه کنار ساحل آن بنشینید و ماهیگیری کنید یا اینکه از منظره پیش رو لذت ببرید. ماهی معروف و بسیار خوشمزه دریاچه بایکال در این ناحیه بسیار هوادار داشته و بیشتر غذاهای محلی با این نوع ماهی درست می شوند.

در یکی از رستوران های محلی غذایی دریایی سفارش دهید. سوار سورتمه هایی با سگ های هاسکی شوید و به حمام آبگرم منطقه بروید یا اینکه از حیوانات و پستاندارانی که در طبیعت سرد بایکال زندگی می نمایند، دیدن کنید.

یکی از جذابیت های این منطقه، شنا و غواصی درون دریاچه بایکال است. خلاصه که در سفر به روسیه و گذراندن تعطیلات تابستانی در اطراف دریاچه بایکال، می توانید بی نهایت جاذبه پیدا کنید. از روستاهای معروفی که در دره سرمینسکو (Sarminskoe valley) هستند و تونل باد آن دیدن کنید.

منطقه حفاظت شده زاپوودنیک استولبای | Zapovednik ‘Stolby Nature Reserve

یکی دیگر از مناطقه حفاظت شده در روسیه پهناور است که در شمال غربی کوه های شرقی سایان قرار گرفته اند. اگر به طور کلی بخواهیم راجع به موقعیت این منطقه صحبت کنیم باید آن را مکانی در روسیه و بالای مرزهای کشور مغولستان قرار گرفته است. در نتیجه در نزدیکی فلات مرکزی سیبری واقع شده است. با سوار شدن اتوبوس هایی که از مرکز شهر کراسنویارسک (Krasnoyarsk) در روسیه می توانید خود را به این منطقه و طبیعت زیبای آن برسانید.

در میان دیدنی های روسیه و طبیعت بکر آن، این منطقه در سال 1925 توسط اهالی منطقه حفاظت شد تا طبیعت بی نظیر آن همچنان سالم باقی بماند. این منطقه را یکی از بهترین مناطق برای صخره نوردی در جهان می شناسند. جهتهای پیاده روی آن را در طی روز و شب می توانید طی کرده و به راحتی به صخره ها دسترسی داشته باشید.

دریاچه اونگا و جزیره کیژی | Lake Onega and Kizhi Island

یکی از مکان های نزدیک به سنت پترزبورگ با دسترسی عالی برای جهانگردان است. اگر به سنت پترزبورگ سفر کردید، پیشنهاد می دهیم حتما از دیدنی های روسیه در جزیره کیژی دیدن کنید. جاذبه هایی مانند کروز دریاچه و بازدید از کلیساهایی چوبی که بدون هیچ گونه میخی و تنها با چوب ساخته شده اند. جاذبه ههایی که جزو میراث جهانی یونسکو هستند. بازدید از صومعه های تاریخی آن و مناظر جذاب اطراف جزیره را از دست ندهید. صید ماهیگیری در این دریاچه بسیار پر رونق بوده و عموم مردم ساکن جزیره از این راه درآمد کسب می نمایند.

می توانید برای اقامت در کلبه های چوبی و اقامتگاه های بومگردی این منطقه اقدام کنید یا اینکه سفر خود را یک روزه از سنت پترزبورگ به این منطقه برنامه ریزی کرده و عصر دوباره با قطار از بازدید بازگردید.

صخره های ستونی لنا | Lena Pillars

یکی از دیدنی های روسیه در میان جاذبه های طبیعی آن، صخره های ستونی لنا در پارک طبیعی کنار رودخانه لنا در ناحیه Yakutias Khangalassky است. ترکیب پیچیده ای از ستون های صخره ای عمودی در کنار یکدیگر در یک امتداد ادامه یافته و منظره عجیبی را به وجود آورده است. این صخره های ستونی عمودی در کناره رودخانه دره عمیقی را از فلات پریلنسکوی (Prilenskoye) جدا می کند. اگر می خواهید بهترین منظره از این صخره ها را تماشا کنید، بهتر است که از سمت روستاهایی به نام پتر و تیت-آری به دیدن آن ها بروید.

ارتفاع برخی از این ستون ها به 100 متر هم می رسند که دره ای بسیار عمیق و عجیب را به وجود می آورند. دانشمندان معتقدند که این سازه های صخره ای مربوط به 540 تا 560 میلیون سال پیش هستند. صخره های ستونی لنا هر عکاس و جهانگردی را به شگفتی فرو می برند. مکانی که از میلیون ها سال پیش همچنان وجود دارند.

دره آتشفشان ها | The Valley of Geysers

دره آتشفشان ها یکی از دیدنی ترین مناطق طبیعی در میان دیدنی های روسیه بوده که هر بیننده ای را به شگفتی می اندازد. این دره یکی از عظیمترین زمین های آتشفشانی در جهان و تنهاترین نمونه در اوراسیاست. به خاطر مجموعه پیچیده و بی نظیری از آتشفشان ها در کامچاتکا هستند که هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. این دره تنگه ای عمیق با رودخانه ای دارای آب گرم و آبفشان های متعدد، آبشارها و گل فشان های فوق العاده ای است که هر جهانگرد و جهانگردی را مجذوب خود می کند.

تور های طبیعت گردی بسیاری برای بازدید از این منطقه حفاظت شده برگزار می گردد که در سفر روسیه می توانید در آن ها شرکت کنید. جهانگردانی که برای بازدید به این منطقه فرستاده می شوند باید از یک سری قوانین پیروی نمایند. همچنین با هلی کوپتر به درون دره برده می شوند. همچنین به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و اکوسیستمی که دارد، سلامتی جسمی جهانگردان از اهمیت بالایی برای ورود به این منطقه برخوردار است. دره آتشفشان ها در سال 2008 میلادی به عنوان یکی از هفت عجایب روسیه شناخته شد.

از دیدنی های روسیه به نام کراسنودار کارای | Krasnodar Krai

منطقه ای است که عاشقان سواحل، حمام های آبگرم و انواع غذاهای روسی را به خود جذب می کند. سه مقصد مهم و تماشایی در آن به نام های مناطق ساحلی سوچی (Sochi)، گالندژیک (Gelendzhik) و آناپا (Anapa) هستند.

این منطقه توسط دریای آزوف با آب های گرمی که در شمال دارند و دریای سیاه در جنوب احاطه شده اند. سواحل دریای آزوف ماسه ای و سواحل سمت دریای سیاه صخره ای هستند. در این منطقه می توانید از تمام ورزش ها و تفریحات آبی مانند غواصی بهره ببرید. این منطقه ساحلی در میان مردم روسیه هم بسیار پرهوادار و شناخته شده است و جهانگردان بسیاری برای تعطیلات تابستانی خود به این منطقه سفر می نمایند. قطعا دیدنی های روسیه در کنار دریای آزوف به سواحل ختم نمی گردد و در طبیعت پر درخت جنگلی اطرافش می توان آبشارها، غارها و کوه های جذابی را پیدا خواهید نمود.

جزایر سولوتسکی | The Solovetsky

یا جزایر سولووکی در ناحیه غربی دریای سفید و مابین سواحل کارلیان و شبه جزیره اونگا قرار گرفته است. دریاچه اطراف جزیره به همراه بنایی تاریخی درون آن و اقامتگاه های بومگردی اش یکی از بهترین دیدنی های روسیه هستند که می توانید سفری ارزان اما پر از شگفتی در روسیه را در آن رقم بزنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 869

به "10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید