آشنایی با مهمترین آثاری که در موزه ملی آمستردام نگهداری می شوند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایسنا/ این خبر به جهت آشنایی با مهمترین آثاری که در موزه ملی آمستردام نگهداری می شوند برای شما نگارش شده است.

آشنایی با مهمترین آثاری که در موزه ملی آمستردام نگهداری می شوند

گشت شبانه اثر رامبرانت 1642

بدون شک، گشت شبانه اثر رامبرامنت نقاش عصر طلایی هلندی قلب موزه ملی آمستردام است. گشت شبانه نه تنها بزرگترین و مهمترین اثر موزه است بلکه کل مجموعه به معنای واقعی کلمه در اطراف این نقاشی ساخته شده است و گالری گشت شبانه در مرکز ورودی موزه به نام گالری افتخار قرار گرفته است. این نقاشی بزرگ و واقعی به علت بازی دراماتیک نور و سایه اش و بعلاوه به این علت معروفیت دارد که تصویری بدیع از یک گروه در حال حرکت را به جای یک حالت نظامی ثابت به نمایش میگذارد.

سران صنف پارچه فروش ها اثر رامبرانت 1662

سران صنف پارچه فروش ها که در گالری افتخار، بیرون از گالری گشت شبانه نگهداری می گردد، یکی دیگر از تابلوهای نقاشی بزرگ این موزه است. این نقاشی چند نفر از دیوان سالاران را حین کار به تصویر میکشد. اما این نقاشی برخلاف اغلب پرتره های گروهی این دوره از تاریخ که سوژه ها را در یک ژست یکسان به تصویر میکشد، این افراد را در حالتی به نمایش گذاشته که گویی در میانه انجام کاری هستند و حضور مخاطب در فعالیت آنها وقفه ایجاد نموده است.

خودنگاره با موهای پریشان اثر رامبرانت 1628

رامبرانت این خودنگاره را در 22 سالگی خلق کرد. این نقاشی به علت بکارگیری سبک سایه روشن که چهره هنرمند را تار نموده، بسیار گیراست. این تابلو نقاشی نمونه ای از گروهی از آثار هنری رامبرانت است که به عنوان بهترین کارهای این هنرمند شناخته می شوند: خودنگاره هایی که تا به امروز حدود 80 مورد از آنها شناسایی شده است.

خدمتکار شیردوش اثر یوهانس ورمیر 1660

با اینکه یوهانس ورمیر یکی از بزرگترین نقاشان عصر طلایی هلند بود اما در دوران حیاتش چندان مورد توجه نگرفت. تقریباً 200 سال گذشت تا اینکه او به علت توجه دقیقش به نور، رنگ و فرم تحسین شد. خدمتکار شیردوش یکی از چندین نقاشی این هنرمند با موضوع زندگی روزمره در فضای داخلی است.

آوازه خوان اثر جودیت لایستر 1629

جودیت لایستر یکی از 24 زنی بشمار می رود که آثارشان از دیوارهای موزه ملی آمستردام آویخته شده است. نقاشی آوازه خوان تا 250 سال پیش به این هنرمند منسوب نبود. او در زمان حیاتش به رسمیت شناخته شده بود اما پس از مرگ فراموش شد و چندین قرن آثار او به فرانس هالس نقاش مشهور یا همسرش نسبت داده میشد. در نهایت، او در اواخر قرن نوزدهم به معروفیتی که سزاوارش بود، دست پیدا کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2106

به "آشنایی با مهمترین آثاری که در موزه ملی آمستردام نگهداری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهمترین آثاری که در موزه ملی آمستردام نگهداری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید