تور ارزان گرجستان: 7 علت برای سفر به تفلیس، مرکز زیبای گرجستان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دلایل سفر به تفلیس

گرجستان در فاصله نسبتا نزدیکی از کشور ما قرار گرفته و در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. شهرهای مهم گرجستان مثل تفلیس و باتومی سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سرتاسر جهان هستند. سفر به تفلیس و گرجستان مزیت های زیادی دارد که باعث می گردد خیلی از ما ایرانی ها آن را در فهرست سفرهایمان قرار بدهیم. اگر هنوز برای سفر مردد هستید در این مطلب بعضی از مهم ترین دلایل سفر به تفلیس را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد تفلیس یکی از برترین انتخاب ها برای سفر خارجی است. شما با تور تفلیس می توانید بدون دردسر به این شهر سفر کنید یا اگر دوست دارید خودتان بلیط هواپیمای تفلیس را تهیه کنید و شخصا به گرجستان بروید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این دلایل بیشتر آشنا شویم.

تور ارزان گرجستان: 7 علت برای سفر به تفلیس، مرکز زیبای گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

1- مقصدی ارزان و کم هزینه

یکی از مهم ترین مزیت و دلایل سفر به تفلیس ارزان بودن هزینه های سفر است. مهم نیست اهل کوله گردی یا سفر لاکچری و لوکس باشید، در هر صورت هزینه های تمام شده سفر به تفلیس برایتان بسیار ارزان تمام خواهد شد. تفلیس شهری توریستی است و هتل ها، مسافرخانه ها و هاستل های فراوانی با قیمت های متنوع آماده پذیرایی از مسافران هستند. اقامت، حمل و نقل عمومی در سطح شهر، غذا و حتی هزینه ورودی جاذبه های گردشگری تفلیس هم کاملا منصفانه و معقول هستند. علاوه بر این، بازدید از بسیاری از اماکن و ابنیه های تاریخی کاملا رایگان است. اگر هوادار سفر ارزان هستید و در پی مقصدی خارجی برای سفر پاییزیتان می گشت تفلیس بدون شک یکی از برترین انتخاب ها خواهد بود.

2- تاریخ غنی تفلیس

درست است که ارزان بودن هزینه های سفر یکی از اولین دلایل سفر به این شهر است اما تنها دلیل نیست! تفلیس واقعا شهری زیبا و مسحورنماینده است و هرکسی با هر سلیقه ای را جذب خود می نماید. این شهر مرکز کشور گرجستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا به شمار میرود و به همین خاطر در این شهر مکان ها و جاذبه های تاریخی فراوانی وجود دارد که هرکدام در نوع خود بی نظیر هستند. تفلیس و به طور کلی گرجستان در طول قرن ها تحت تسلط و فرمانروایی حکومت های مختلف خاورمیانه ای، امپراتوری روسیه و … بوده است و ردپای این فرهنگ ها را در مکان های تاریخی تفلیس می توانید مشاهده کنید. اگر به فرهنگ و تاریخ و بازدید از مکان های تاریخی علاقه مندید تفلیس انتخابی عالی برای سفر خواهد بود.

3- معماری های متنوع

همان طور که گفتیم تفلیس تاریخی پر فراز و نشیب داشته و حکومت های مختلفی در این شهر حضور داشته اند. از این رو سبک های معماری مختلف متعلق به دوره ها و فرهنگ های مختلف را می توانید در این شهر مشاهده کنید. اگر به هنر و معماری علاقه دارید سفر به تفلیس و بازدید از مکان ها و بناهای تاریخی مطمئنا شما را مات و مبهوت خواهد نمود. با بازدید از بناها و ساختمان های تاریخی تفلیس می توانید سفری لذتبخش به تاریخ پرحادثه تفلیس و گرجستان داشته باشید.

4- بازارهای محلی

یکی دیگر از دلایل سفر به تفلیس لذت خریدی آسان و ارزان است. برای خرید سوغاتی و هرآنچه که احتیاج دارید لازم نیست در پی بازار بگشت، چرا که در هر گوشه ای از شهر یکی دو تا بازار محلی وجود دارد. علاوه بر بازارهای رسمی، بازارهای کوچک و محلی، غرفه های سیار و حتی دستفروش ها در نقاط مختلف شهر محصولات مختلف را با قیمتی مناسب به فروش می رسانند. می توانید سبزیجات و میوه های تازه را مستقیما از کشاورزان و تولیدنمایندگان بخرید و سوغاتی های خوبی را از همین دستفروش ها بخرید. خرید از این دستفروش ها و بازارهای محلی باعث صرفه جویی در هزینه های نهایی سفر شما خواهد شد.

5- فستیوال های موسیقی

یکی دیگر از دلایل سفر به تفلیس برگزاری چندین فستیوال موسیقی در سرتاسر سال است. در طول بهار، تابستان و پاییز فستیوال های متعددی در زمینه موسیقی برگزار می گردد که می توانید با سفر به تفلیس در آن ها شرکت کنید. یکی از مشهورترین فستیوال های موسیقی که در تفلیس برگزار می گردد فستیوال جم فست (GEM Fest) است که بیشتر به سبک الکترونیک و جاز اختصاص دارد. این فستیوال در فضای باز و در فصل تابستان برگزار می گردد و هنرمندانی برجسته از سرتاسر جهان در این فستیوال شرکت می نمایند.

6- مرکز شکم گردی

اما می رسیم به یکی از مهم ترین دلایل سفر به تفلیس! غذاهای خوشمزه تفلیس زبانزد خاص و عام هستند و حتی کسانی که تا به حال به این شهر گرجی سفر ننموده اند هم با این موضوع آشنایی دارند. اهل شکم گردی و امتحان کردن غذاهای نو بخشی از هدف سفر شماست پس در خصوص سفر به تفلیس شک نکنید! در این شهر آن قدر غذای خوشمزه و لذیذ وجود دارد که مطمئنا برای امتحان کردن تمام آن ها وقت کم می آورید! هزینه نسبتا معقول و ارزان غذا در تفلیس هم مزید بر دلیل می گردد که تا می توانید در طول سفر شکم چرانی کنید و به خودتان خوش بگذرانید. البته شاید بعد از بازگشت از تفلیس مجبور شوید مدتی رژیم بگیرید، اما ارزشش را دارد!

7- بازدید از موزه ها

اگر به کشورهای اروپایی سفر نموده باشید حتما با قیمت بالای بلیط ورودی موزه ها آشنا هستید. موزه ها یکی از برترین مکان ها برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و رسم و رسوم یک کشور نو است و در بسیاری از کشورها هزینه تقریبا بالایی دارند. اما خوشبختانه در تفلیس موزه های بسیار غنی و خوبی وجود دارند که هزینه ورودی نسبتا منصفانه ای هم دارند. بنابراین با صرف هزینه ای ارزان می توانید از چندین موزه در طول سفرتان بازدید کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1888

به "تور ارزان گرجستان: 7 علت برای سفر به تفلیس، مرکز زیبای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: 7 علت برای سفر به تفلیس، مرکز زیبای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید