اکنون می توانید در ویندوز برای مک و iOS اپ بسازید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، گزارش های منتشر شده نشان می دهند که در این هفته اپل میخواهد زبان برنامه نویسی Swift را برای سیستم عامل ویندوز عرضه کند. هم اکنون هم توسعه دهندگان می توانند که ابزارهای این زبان برنامه نویسی با استفاده از پروژه های متن باز (Open Source) دانلود نمایند.

اکنون می توانید در ویندوز برای مک و iOS اپ بسازید

این اطلاعات که در سایت Swift منتشر شده است خبر از این موضوع می دهد که کاربران می توانند با استفاده از نسخه ویندوز زبان برنامه نویسی Swift در سیستم عامل ویندوز کدهای خود را بنویسند، اجرا نمایند و اشکال های آن ها را رفع نمایند.

ابزارهای منتشر شده برای این زبان برنامه نویسی شامل کتابخانه های اصلی، کتابخانه های استاندارد، کامپایلر (Compiler) و تمام ابزار هایی هستند که توسعه دهندگان برای ساختن اپ ها به آن ها نیاز دارند.

سلیم عبدالرسول (Saleem Abdulrasool)، یکی از اعضای تیم توسعه دهنده زبان برنامه نویسی Swift و مهندس نرم افزار در گوگل Brain، در رابطه یا این موضوع می گوید: شما می توانید با استفاده از کتابخانه های اصلی و همچنین قابلیت های این زبان برنامه نویسی جهت استفاده آن همراه با زبان برنامه نویسی C، اپلیکیشن های لازم خود را در سیستم عامل ویندوز توسعه دهید.

او در ادامه می گوید که توسعه دهندگان در زمان توسعه اپ های خود می توانند که از مزیت کتابخانه هایی که در این سیستم عامل وجود دارند، بهره مند شوند.

یک اپ ماشین حساب با استفاده از زبان برنامه نویسی Swift و Visual Studio 2019 توسعه داده شده است تا قابلیت ها این زبان برنامه نویسی را در توسعه اپ ها نشان دهد. این اپ با استفاده از CMake ساخته شده است و بعد از آن شاهد منتشر شدن حرف های عبدالرسول در رابطه با منتشر شدن نسخه ویندوز این زبان برنامه نویسی بودیم.

هم اکنون هم بعضی از توسعه دهندگان از زبان برنامه نویسی Swift بر روی ویندوز استفاده می نمایند. یکی از این توسعه دهندگان به نام Readdle که سابقه ای طولانی در توسعه اپ های مختلف برای سیستم عامل های iOS و مک دارد، از سال 2019 مشغول توسعه نسخه ای چندسکویی (Cross-platform) از اپلیکیشن ایمیل Spark خود بوده و نتایج خوبی به دست آورده است.

توسعه دهندگانی که علاقه مند به استفاده از این زبان برنامه نویسی در سیستم عامل ویندوز هستند می توانند که برای دانلود آن و همچنین گزارش اشکال های خود به سایت Swift Bug Tracker مراجعه نمایند.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1124

به "اکنون می توانید در ویندوز برای مک و iOS اپ بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون می توانید در ویندوز برای مک و iOS اپ بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید