با کفش مولانا در سرزمین چکمه به خاطرات تئاتری سیروس شاملو بروید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران؛ تازه ترین اثر سیروس شاملو به نام با کفش مولانا در سرزمین چکمه، با نام فرعی سفرهای گروه تیارت بشکه به همت نشر خزه به کتاب فروشی ها راه یافت.

با کفش مولانا در سرزمین چکمه به خاطرات تئاتری سیروس شاملو بروید

در توضیحی بر این کتاب آمده که با کفش مولانا در سرزمین چکمه، شامل خاطرات و تأملات سیروس شاملو از دورانی می شود که در ایتالیا به نام بنیانگزار و بازیگر در گروه تئاتر سیار بشکه فعالیت داشته است. نثر بازیگوش و طنازانه او به همراه نگاه تیزبین و خلاقش، باعث شده است که این روایات به رغم تلخی برخی هایشان، شیرین باشند! خاطرات شاملو از سفرهای گروه تئاتر بشکه، اغلب داخل واگن نمایش و پیش از خواب، به ­صورت یادداشت ­های پراکنده­ یک بازیگر نوشته شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: کلاودیو بورگی که حرف ه­اش خوردن شمشیر یک متری و خوابیدن روی تختی از خنجر و میخ و بالا رفتن از پله ­هایی از تیغِ به­ ظاهر آخته بود، پیش ­از نمایش همیشه میوه ­های بریده شده را با شمشیرش تکه­ تکه می­ کرد تا آه از نهاد تماشاگران درآورد. البته میوه­ ها را از بخش تیز شمشیر می­ برید، نه بخشی که روی آن راه می­رفت! این فقره آلزایمر همیشه 10 دقیقه مانده به اجرا یاد بادمجان و کدو می­ افتاد و گروه نمایش بشکه را مثل دیوانه­ ها به نزدیک­ ترین میوه فروشی حمله ­ور می ­کرد! برای نشان دادن تیزی خنجرش از خیارچنبر هم استفاده می­ کرد، اما این گونه ابزار نمایشی فقط در نمایش های یونان و ترکیه به آن ­طرف که کان سبزیجات بود مورد استفاده قرار می گرفت. در اروپا اگر می فهمیدند رمانتیک هفت­ خطی است چنبر را در آستین­ او می ­کردند و در ادامه قصه می­ فهمیم همین کار را هم کردند.

کتاب با کفش مولانا در سرزمین چکمه نوشته سیروس شاملو، در 152 صفحه، به قیمت 45 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز از سوی نشر خزه منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1732

به "با کفش مولانا در سرزمین چکمه به خاطرات تئاتری سیروس شاملو بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کفش مولانا در سرزمین چکمه به خاطرات تئاتری سیروس شاملو بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید