بهترین فیلم های علمی تخیلی سال را بشناسید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، این روزها سینما بیشتر از آن که یک هنر تحسین شده باشد، به صنعتی گسترده تبدیل شده است. بسیاری از فیلم هایی که هر سال توسط منتقدان تحسین می شوند، در جمع تماشاگران عامه سینما تقریبا هیچ جایگاهی ندارند. اما ژانری وجود دارد که می تواند منتقدان و تماشاگران معمولی را متحد کند. فیلم ها علمی تخیلی دقیقا نقطه تصادف جذابیت های باورنکردنی سینما برای همه مردم هستند. تفاوتی ندارد از طرفداران سخت گیر سینما باشید یا فیلم دیدن را تنها به عنوان یک تفریح دنبال می کنید؛ فیلم های علمی تخیلی قطعا شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال را بشناسید

در ادامه می توانید با بهترین فیلم های علمی تخیلی سالی که گذشت، آشنا شوید. فیلم هایی که نه تنها برای مدتی طولانی شما را سرگرم می نمایند بلکه این توانایی را دارند تا شما را وارد جهانی تازه ای نمایند.

(من مادر هستم) I am Mother

نمره منتقدان: 90 از 100

فیلم های بسیاری درباره حضور پررنگ ربات ها در زندگی انسان ها تماشا نموده ایم. عناوینی که کوشش می نمایند از اهمیت این موجودات هوشمند در آینده دور و نزدیک تمدن بشری را روایت نمایند. اما کم تر فیلمی ممکن است به اندازه من مادر هستم به توصیف یک داستان بسیار متفاوت مشغول گردد. تنها کافی است به داستان این فیلم نگاهی داشته باشید تا متوجه شوید دقیقا به چه دلیلی با یکی از جذاب ترین فیلم های علمی تخیلی روبرو هستیم.

پس از آن که نسل انسان ها در آستانه نابودی قرار می گیرد، رباتی این وظیفه را می پذیرد تا یک نوزاد را پرورش دهد. این نوزاد که هیچ شناختی از انسان های دیگر ندارد، در ابتدا تصور می نماید ربات، مادر واقعی او است. اما گذر زمان و ورود یک فرد غریبه به رابطه این مادر ربات و فرزندش همه چیز را تغییر می کرد.

(آلیتا: فرشته جنگ) Alita: Battle Angel

نمره منتقدان: 61 از 100

این فیلم براساس یک مانگا (داستان مصور ژاپنی) به همین نام ساخته شده است. پیش از این، دو انیمه (انیمیشن ژاپنی) درباره آلیتا: فرشته جنگ ساخته شده بود اما فیلم این مجموعه، جذاب ترین اقتباسی است که می توانید تماشا کنید. این عنوان علمی تخیلی که رگه هایی از مضامین فیلم های اکشن را هم درون خود قرار داده، درباره جامعه ای است که فناوری را در سطح بسیار بالایی مدیریت می نماید. اما یک جنگ ویران نماینده، تمدن انسانی را در آستانه نابودی قرار می دهد.

پروفسوری در میان ویرانه های شهری که در جنگ نابود شده است، رباتی انسان نما را پیدا می نماید که ظاهر خود را از دست داده اما هنوز سخت افزارش را در اختیار دارد. پروفسور تصمیم می گیرد این ربات انسان نما را بازسازی کند. نام این ربات را آلیتا می گذارد و در ادامه برای قدرتمندی بیشتر او کوشش می نماید. اما آلیتا در شرایطی باید با جهانی خونین پیرامونش بجنگد که تقریبا هیچ شناختی از زندگی واقعی اش ندارد.

(ایالت اشغالی) Captive State

نمره منتقدان: 44 از 100

پیش از آن که اطلاعات بیشتری از ایالت اشغالی به دست آورید، باید بدانید که این فیلم در گروه آن عناوین علمی تخیلی هیجان انگیز قرار نمی گیرد و بیشتر حال و هوایی فلسفی دارد. بنابراین اگر از مفاهیم پیچیده سیاسی و اجتماعی در فیلم های علمی تخیلی استقبال نمی کنید، بهتر است عجله ای برای تماشای این فیلم نداشته باشید. با این حال ایالت اشغالی یکی از سیاه ترین فیلم های علمی تخیلی سال لقب می گیرد. هرچند که در روایت داستانش، مسائل عظیمی دارد.

پس از آن که بیگانگان زمین را به سلطه خود درآورده اند، افرادی در کوشش هستند تا این حاکمیت ظالمانه را ویران نمایند. البته که آن ها باید با هم نوعان خود بجنگند. چراکه این موجودات فضایی، سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی خود را با همکاری انسان ها مدیریت می نمایند.

(زندگی والا) High Life

نمره منتقدان: 82 از 100

یکی دیگر از فیلم های علمی تخیلی متفاوت سال جاری زندگی والا بود. فیلمی که تفاوت فاحشی با سایر آثار مرتبط با سفر انسان به فضا دارد و البته که در روایت کردن آن هم عجله ای نشان نمی دهد. بنابراین اگر به تماشای یکی از آن فیلم های فلسفی فضایی که سوژه شان را به سختی های انسان در سفینه های فضایی محدود نمی نمایند هم علاقه دارید، مطمئنا زندگی والا یک انتخاب درست است.

مجرمی که باید کشته گردد، با حکم بسیار عجیبی روبرو شده است. او باید راهی فضا گردد تا مانند یک نمونه آزمایشگاهی زندگی کند. در این سفر بی بازگشت، او تجربه زندگی در جهانیی فراتر از کره زمین را به دست می آورد و البته که صاحب یک فرزند می گردد. فرزندی که در فضای بی انتها به جهان آمده و نگاه متفاوتی به جهانی پیرامونش دارد.

(آنیارا) Aniara

نمره منتقدان: 70 از 100

آنیارا احتمالا پیچیده ترین و فلسفی ترین فیلم علمی تخیلی سال جاری است که می توانید از تماشای آن بیش از حد گیج شوید. این فیلم بیشتر از این که قرار باشد یک سفر فضایی را روایت کند، کوشش می نماید بحران های روحی، معنوی و فلسفی انسان در سال های آینده را به تصویر بکشد. سوژه ای که پیش از این، هرگز در ابعادی به گستردگی آنیارا واکاوی نشده بود. اما از قلم نیاندازید که باوجود همه جذابیت هایی که در آنیارا وجود دارد، شاید عنوانی نباشد که همه طرفداران فیلم های علمی تخیلی آن را دوست داشته باشند.

در آنیارا همراه گروهی از مسافران فضایی می شویم که در حال حرکت به سوی مریخ هستند. اما در میانه این راه، فضاپیمای آن ها از راستا اصلی خارج می گردد. اتفاقی که سفر جذاب آن ها به مریخ را به یک دوره انتظار طولانی و خسته نماینده تبدیل می نماید.

(اد آستارا) Ad Astra

نمره منتقدان: 84 از 100

اگرچه فیلم های علمی تخیلی معمولا نقطه تفاهم طرفداران سینما و منتقدان واقعی آن هستند اما آد استارا یکی از عظیم ترین استثناهای این ژانر سینمایی است؛ طرفداران سینما احساس می نمایند این فیلم تقریبا هیچ داستان مشخصی ندارد و هدردادن بودجه کلانی بوده که توانایی هزینه شدن در فیلم های جذاب تری را داشته است. اما منتقدان باور دارند اد آستارا یکی از متفاوت ترین فیلم های علمی تخیلی سال های اخیر سینما بوده که شاید مورد بی لطفی جشنواره های سینمایی هم قرار گرفته باشد.

هویت اصلی داستان فیلم، اندکی گیج نماینده است. فضانوردی به نام روی مک براید، در منظومه شمسی سفر می نماید تا پدر گمشده اش را پیدا کند. او امیدوار است جواب سوال هایش را بفهمد و البته که زندگی نابودشده اش را مرتب کند. آن چه ذهن او را درگیر نموده، مسائل کوچک و عظیمی است که هم نسلان او بر روی کره زمین با آن روبرو هستند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1246

به "بهترین فیلم های علمی تخیلی سال را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های علمی تخیلی سال را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید