تاکید لاریجانی بر همکاری های توریستی، فرهنگی، علمی و مالی میان ایران و صربستان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر صربستان بر اهمیت افزایش همکاری های میان ایران و صربستان به ویژه در موضوعات مالی تاکید نمود.

تاکید لاریجانی بر همکاری های توریستی، فرهنگی، علمی و مالی میان ایران و صربستان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 23 مهر) در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان دیدار و گفت وگو کرد؛ بنابراین گزارش لاریجانی در این دیدار نکاتی همچون اهمیت افزایش روابط مالی دو کشور، همکاری های توریستی، همکاری های علمی و فرهنگی و ایجاد کمیسیون مشترک مالی تاکید نمود.

وی همچنین با انتقاد از عدم کارایی اروپا در برجام، توضیحاتی در رابطه با مسئله هسته ای ایران و برجام ارائه کرد و اضافه کرد: آمریکا در مسائل مختلف زورگویی می نماید و ایران واکنش نشان می دهد، این در حالی است که اتحادیه اروپا گامی اساسی در رابطه با مسئله توافق هسته ای برنداشته است.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن توافقات هیات ایران و صربستان شد.

تاکید بر علاقه به همکاری با ایران

در ادامه این نشست نخست وزیر صربستان با تاکید بر علاقه به همکاری با ایران در تمامی زمینه ها، جمهوری اسلامی را که در برابر تحریم خودش را قوی می نماید، تحسین کرد. این در حالی است که صربستان نیز تحریم و مسائل حاصل از آن را تجربه نموده است، لذا هر کمکی که بتوانیم به ایران خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 409

به "تاکید لاریجانی بر همکاری های توریستی، فرهنگی، علمی و مالی میان ایران و صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید لاریجانی بر همکاری های توریستی، فرهنگی، علمی و مالی میان ایران و صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید