معرفی شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آشنایی با شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز | Hainan Airlines

شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز (Hainan Airlines) یک شرکت هواپیمایی چینی است، که در حال حاضر به عنوان چهارمین شرکت هواپیمایی در کشور چین، بر اساس اندازه و تعداد ناوگان هواپیماییش شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه و کلیه اطلاعات مربوط به این شرکت هواپیمایی را مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز

تاریخچه شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز

شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز در سال 1989 در چین تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هاینان قرار گرفته است. این شرکت هواپیمایی به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل هوایی غیرنظامی در چین است که به فعالیت های خدمات هواپیمایی می پردازد. علاوه بر این شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، بر اساس اندازه ناو هواییش به عنوان چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ چینی به فعالیت می پردازد.

البته شرکت هواپیمایی هاینان به عنوان یکی از شرکت های مسافرتی پیشرو در قاره آسیا نیز به همگان معرفی شده است. این شرکت سرویس های خدماتی خود را در بخش پروازهای داخلی و بین المللی دنبال می نماید و از این طریق بیش از 500 پرواز داخلی و خارجی از مقصد چین و دیگر شهرهای دنیا انجام می دهد.

با این که مرکز اصلی پروازی این شرکت هواپیمایی فرودگاه بین الملی هیکو مالان است اما این شرکت چندین فرودگاه دیگر در خاک چین و خارج از آن در دیگر کشورهای دنیا را به عنوان هاب پروازی خود، دارد. شرکت هواپیمایی در ناو هواپیمایی خود در حال حاضر و بر اساس آخرین آماری که که از این شرکت منتشر شده است، دارای 129 فروند هواپیمای مسافربری و حمل بار است.

سهام این شرکت هواپیمایی در بزرگ ترین بازارهای بورس دنیا از جمله بازار بورس شانگهای مبادله می گردد. شرکت هواپیمایی هاینان دارای چندین شرکت تابعه و زیر مجموعه های پروازی می باشد. از این شرکت ها، 12 شرکت هواپیمای، 47 هتل، 13 شرکت مختص خدمات اقتصادی، 5 شرکت کشتیرانی، 11 فرودگاه خصصوی و 2 شرکت و فروشگاه خرده فروشی تشکیل می دهند.

باز می گردیم بر سر بحث اصلی خودمان، در حال حاضر شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز روزانه به 90 مقصد محختلف و برنامه ریزی شده در قاره آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا پروازهای مستقیم برگزار می نماید. درابتدا خطوط هوایی هاینان به عنوان اولین شرکت هواپیمایی سهامی عام در خاک چین بود که تاسیس شد.

این شرکت پس از انجام بازسازی در زمینه هرم اصلی شرکت و عوامل دستور دهنده خود که در ژانویه سال 1993 شروع شد، در تاریخ 2 ماه مه سال 1993 شروع به برنامه ریزی درباره ارائه برگه های سهامش و همچنین گسترش فضای کاری خود نمود. این شرکت ابتدا با سهام 250 میلیون یوآن که برابر با 31.25 میلیون دلاربود شروع به انجام اصلاحات در شرکت خود نمود.

از این مقدار پول، نزدیک به 6 درصد سهم دولت و 20 درصد از طرف سهامداران نهادی شرکت تامین شد. در پی همین اصلاخات بود که در سال 1996، شرکت هواپیمایی استان هاینان به نام شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز تغییر نام پیدا کرد.

در حالتی که شرکت هواپیمایی هاینان در حال اجرا اصلاحات و افزایش زمینه کارهای خود بود، یکی از اقداماتش عملیات اجرایی پرواز با جت 55 Bombardier در آوریل 1995 بود. در 25 مارس 2015، شرکت هواپیمایی هاینان اعلام کر که میخواهد 30 فروند هواپیمای بوئینگ 787 را برای شرکت خود خریداری نماید.

این هواپیماها به صورت کامل تا سال 2021 به این شرکت تحویل داده می شوند البته، در این میان در بهار سال 2016، 2 فروند از این هواپیماهای بوئینگ به این شرکت تحویل داده شد. در ژانویه سال 2017 بود که شرکت هواپیمایی هاینان تصمیبم خود را مبنی بر تاسیس 7 پایگاه جدید پروازی در سراسر چین اظهار داشت.

این 7 پایگاه عبارتند از: پکن، پایتخت، گوانجو، هیکو، هانگزو، سانا، شنزن و شیان. این شبکه گسترده پروازی که شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز به وجود آورده است، از سراسر چین به آسیا، اروپا، آمریکای شاقتصادی و اقیانوسیه پروازهای این شرکت را برگزار و اداره می نماید. شرکت هواپیمایی هانان ایرلاینز اقدام به برگزاری پروازهای چارتر به 41 مقصد مختلف در 21 کشور مختلف در تمامی دنیا نیز اقدام می نماید. بعضی از این پروازها عبارتند از: پروازهای پکن به آلماتی، تورنتو، برلین، بروکسل، سنت پترزبورگ، مسکو، پکن، شیان، دالیان، گوانجو، هیکو به تایپه؛ پکن، هیکو، نانینگ به بانکوک، سنگاپور،… و بسیاری از مقاصد دیگر، می باشد.

در 23 اکتبر سال 2015 بود که شرکت هواپیمایی هاینان اظهار داشت که پروازهای خود را به منچستر در انگلستان را در تابستان سال 2016 شروع خواهد نمود. همچنین این شرکت اظهار داشت که در فکر این است که مسیرهای مستقیم بین پکن و کالگری، کانادا، تا 30 ژوئن 2016 افتتاح خواهند شد.

در نیمه دوم سال 2017، خطوط هوایی هینان پروازهای را از شانگهای به بروکسل شروع کرد. شرکت هواپیمایی هاینان یکی از چندین شرکت هواپیمایی در دنیا است که از طرف اسکای ترکس به عنوان شرکت هواپیمایی 5 ستاره انتخاب شده است.

اطلاعات شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز

نام شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز: Hainan Airlines

کد یاتا: HU

کد ایکائو: CHH

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز: www.hainanairlines.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز

این شرکت هواپیمایی در دو کلاس بیزینس کلاس و اکونومی کلاس اقدام به جا به جایی مسافران می نماید. از جمله خدمات این شرکت هواپیمایی در کلاس بیزینسی این است که جایگاه های مسافران با تخت خوابان فرقی نخواهد داشت. در واقع این شرکت هواپیمایی می گوید که بسیار راحت و آرام در پروازهای کلاس بیزینسی ما استراحت نمایید. این جایگاه ها قابلیت انعطاف 180 درجه را دارند. همچنین امکان اتصال به پورت های ورودی و خروجی و اشرژ انواع وسایل برقی و الکترونیک همراه، فضای شخصی، مانیتور شخصی، منوی غذایی و سرگرمی بسیار متنوع و مناسب تنها گوشه ای از امکانات بیزینس کلاس ین شرکت است. به پروازهای اکونومی کلاس این شرکت می رسیم. پروازهای اکونومی کلاس شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز از جمله اکونومی هایی است که امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. این پرواز در هواپیماهای مختلف برگزار می گردد. منوی سرگرمی و غذایی از امکانات این پرواز است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 383

به "معرفی شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی هاینان ایرلاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید