تور ارزان دبی: تشدید جنگ قدرت عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در بحبوحه شکست های پی در پی ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه های مختلف جنگ یمن ،گزارش ها حاکی از جنگ قدرت میان امارات و عربستان در جنوب یمن و تشدید اختلافات میان آنهاست.

تور ارزان دبی: تشدید جنگ قدرت عربستان و امارات در جنوب یمن

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با پیشروی نیروهای جنبش انصارالله یمن در منطقه ها راهبردی این کشور به ویژه در جبهه مأرب، استانهای جنوبی یمن شاهد جنگ قدرت بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. اکنون نیروهای وابسته به عربستان و امارات در منطقه ها جنوبی یمن به ویژه حضرموت به نقطه اوج درگیری و اختلافات رسیده است؛ جایی که درگیری مسلحانه میان حزب اصلاح (مورد حمایت عربستان) و شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) در این منطقه طی روزهای گذشته به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نموده است.

البته این اختلافات و درگیری میان مزدوران سعودی و اماراتی تازگی ندارد و اولین بار نیست که به مرز درگیری مسلحانه می رسد؛ اما نکته قابل توجه تشدید این اختلافات و درگیری ها همزمان با از دست رفتن مواضع استراتژیک دو طرف به شکل مستمر است.

منابع مطلع از امارات گزارش دادند که این کشور اکنون از یکی از شیوخ منطقه شبوه به نام عوض العولقی حمایت می نماید. بعلاوه هرج و مرج در منطقه ها تحت سیطره حزب اصلاح افزایش پیدا نموده است.

در این شرایط عناصر مسلح وابسته به عوض العولقی با سوء استفاده از خشم قبایل شبوه ضد عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن اقدام به محاصره اردوگاه های وابسته به دولت مستعفی در داخل این استان نموده اند.

قبایل وابسته به امارات در این منطقه نیز یکی از اردوگاه های وابسته به حزب اصلاح را در صحرای حضرموت محاصره کردند و نیروهای تیپ یازدهم وابسته به این حزب را تهدید کردند که در صورت عدم عقب نشینی از این منطقه به آنها حمله خواهند کرد.

ناظران معتقدند که این اقدام امارات ناشی از تصمیم این کشور برای شعله ور کردن اوضاع در منطقه ها جنوبی جهت توسعه نفوذ خود در استان های جنوبی یمن و سیطره یک جانبه بر حضرموت و شبوه است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به پیشروی خود در جبهه های حساس ادامه می دهند و اخیراً منطقه های را در شمال شرق این کشور تحت سیطره خود در آورده اند. نیروهای انصارالله بعد از آزاد سازی مواضع راهبردی بخش شرقی رشته کوه البلق در مأرب همزمان با فروپاشی نیروهای دفاعی مزدوران سعودی در منطقه العکد، به سمت منطقه ها جدیدی در موضع استراتژیک عبیده حرکت کردند.

از روز گذشته درگیریهای خشونت آمیز میان نیروهای صنعا و نیروهای منصور هادی در منطقه ها بالا و پایین عبیده شدت گرفته است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند بر 3 منطقه در شرق مأرب مسلط شوند. البُتر، النقعا و العکد منطقه ها واقع در شرق یمن هستند که نیروهای یمنی توانستند بر آنها سیطره یابند.

منابع مطلع اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تنگه و گذرگاه الفلج را محاصره نموده اند و این منطقه بعد از سیطره این نیروها بر منطقه ها مشرف بر این گذرگاه، به خط درگیری میان نیروهای صنعا و ائتلاف متجاوز تبدیل شده است. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن درگیری ها در رشته کوه البلق شرقی را پشت سرگذاشته و به منطقه ها جدیدی واقع در وادی عبیده رسیده اند.

نیروهای ارتش یمن در دولت صنعا طی هفته های اخیر موافق شدند در یک عملیات غافل گیر نماینده ، رشته کوه البلق شرقی را دور بزنند و وارد شهرستان الوادی شوند.

در استان الجوف که از شمال با عربستان سعودی و از جنوب با استان مأرب همسایه است، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن چند منطقه را به تصرف خود درآورده اند.

نیروهای صنعا در شمال استان، منطقه الیتمه، قرن شامان، قرن الحجره، و اطراف جبل حشیفا (مجاورت شهر الیتمه) را پیروز شده اند از سیطره نیروهای دولت مستعفی و ائتلاف سعودی آزاد نمایند. منطقه کوهستانی حبش نیز جزو منطقه های است که به صورت کامل آزاد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور ارزان دبی: تشدید جنگ قدرت عربستان و امارات در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: تشدید جنگ قدرت عربستان و امارات در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید