چرا به چین سفر کنیم؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دلایل سفر به چین آن قدر زیاد هستند که شاید نتوان تمامی آن ها را در یک مطلب شرح داد. چین یکی از شگفت انگیزترین کشورهای دنیا است و بی شک تنها مقصدی عادی برای شما نیست تا یک آخر هفته معمولی داشته باشید. شما در سفر خود به چین، شانس این را خواهید داشت که از بسیاری از شگفتی های دنیا تماشا نموده و چیزهای زیادی درباره فرهنگ و آداب رسوم های مختلف یاد بگیرید. چه به جاذبه های طبیعی علاقه داشته باشید چه به بناهای باستانی، چین یک مقصد مناسب برای شماست و می تواند یک سفر بی نظیر و فراموش نشدنی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از دلایل سفر به چین را با هم آنالیز کنیم.

چرا به چین سفر کنیم؟

فرهنگ غنی، یکی از دلایل سفر به چین است

چین یکی از کشورهای باستانی با بیشتر از 5.000 سال قدمت فرهنگی است. در این کشور بیشتر از هر جایی در دنیا می توانید تنوع فرهنگی مشاهده کنید. در این کشور می توانید تنوع زیادی از زبان، غذا، نوشیدنی، مراسم و حتی ادیان مختلف را از نزدیک بشناسید. این کشور زادگاه بسیاری از ورزش های رزمی مانند تکواندو، کاراته و سایر ورزش های رزمی است. در این کشور می توانید برترین های این ورزش ها را از نزدیک دیدار نموده و بیشتر با فرهنگ خوابیده پشت این ورزش ها آشنا شوید.

اما تنوع فرهنگی چین به همین جا محدود نمی گردد. در بسیاری زمینه های دیگر مانند شعر، داستان، خطاطی، نمایش و فستیوال های مختلف هم می توان فرهنگ های مختلف چین را مشاهده کرد. ضمناً لازم به ذکر است که مردم چین تمام کوشش خود را نموده اند تا این فرهنگ ها را حفظ نمایند. به همین علت آشنایی با فرهنگ های مختلف چین می تواند یکی از دلایل سفر به چین باشد.

بازدید از بناهای باستانی، از برترین دلایل سفر به چین

شاید بتوان گفت که چین بیشترین بناهای باستانی را در خود جای داده است. افرادی که به معماری های دوران باستان و بناهای تاریخی علاقه زیادی دارند، می توانند بیشترین لذت را از سفر خود به چین ببرند. در این کشور می توان انواع مختلفی از بناهای تاریخی، از بناهای جنگی گرفته تا کاخ های مخصوص استراحت پادشاهان را مشاهده کرد. بعضی از این بناها مانند بناهای تاریخی معمولی در دنیا نبوده و واقعا می توانند شما را حیرت زده نمایند.

از جمله برترین بناهای باستانی و تاریخی چین که می توانند بزرگترین دلایل سفر به چین برای شما باشند، می توان به دیوار بزرگ چین، کاخ تابستانی پکن، باغ های سوژو و بسیاری دیگر اشاره نمود. بعلاوه باید بدانید که بعضی از این بناها به قدری زیبا و شگفت انگیز هستند که در فهرست میراث ملی یونسکو به ثبت رسیده اند. به همین علت با وجود این که نمی توان در یک سفر کوتاه از تمامی بناهای تاریخی چین تماشا کرد، پیشنهاد ما به شما این است که شانس بازدید از بعضی از آن ها را از دست ندهید.

بیشترین جاذبه های گردشگری طبیعی دنیا در چین واقع شده است

جاذبه های طبیعی چین می توانند از جمله برترین دلایل سفر به چین برای دوست داران طبیعت باشند. شاید باورش سخت باشد اما بی شک برترین و زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا را می توان در چین پیدا کرد. در این کشور از جنگل های زیبا و حیرت انگیز گرفته تا رودخانه ها و دریاچه های زیبای بسیار زیادی وجود دارد. یکی از زیباترین رودخانه های چین، رودخانه لی در گویلین است. منظره این رودخانه به قدری زیبا و نفس گیر است که بسیاری از شاعران دنیا در گذشته به این رودخانه می آمدند تا برای اشعار عاشقانه خود الهام بگیرند.

بعلاوه بلندترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه بلند دنیا، یعنی رودخانه یانگ تسه در این کشور قرار گرفته. قایق سواری در این رودخانه می تواند یکی از برترین دلایل سفر به چین برای دوست داران تفریحات آبی باشد. بعلاوه باید گفت که تنوع طبیعت چین هم بسیار زیاد است. علاوه بر رودخانه و منطقه ها سرسبز، در این کشور منطقه ها بیابانی زیادی هم مانند زمین های جاده ابریشم می توان پیدا کرد. چین حتی یک جزیره به زیبایی بهشت در خود جای داده که به هاوایی آسیا معروف شده است. به همین علت طبیعت زیبای این کشور می تواند از جمله مهم ترین دلایل سفر به چین برای شما باشد.

از جمله دلایل سفر به چین غذاهای متنوع این کشور است

در چین تنوع غذایی بسیار بالایی وجود داشته و غذاهای این کشور می تواند از جمله مهم ترین دلایل سفر به چین برای افرادی که به شکم گردی علاقه دارند باشد. اگر به غذا علاقه داشته باشید، بی شک می توانید در چین تجربه سفر بسیار خوبی داشته باشید. در هر منطقه و شهری از چین که قدم بگذارید، می توانید انواع مختلفی از غذا و نوشیدنی پیدا کنید. البته بیشتر غذاهای چینی مانند سایر کشورهای آسیای شرقی بر پایه رشته و برنج است. اما با این وجود خورش ها و سوپ هایی که در این کشور تهیه می گردد تفاوت خیلی زیادی با سایر کشورها مانند کره و ژاپن دارند.

در چین نوشیدنی های بسیاری هم می توان پیدا کرد. بیشتر این نوشیدنی ها، نوشیدنی های گیاهی هستند و شاید برای همه افراد طعم دلپذیری نداشته باشند. اما خواص درمانی این نوشیدنی ها بسیار زیاد بوده و می توانند انرژی زیادی به شما بدهند. اگر در پی انواع قهوه با طعم های مختلف هستید، شاید چین خیلی مقصد مناسبی برای شما نباشد. اما در صورتی که می خواهید با نوشیدنی های گیاهی و درمانی چین به بدن خود قدرت بیشتری ببخشید، نوشیدنی های گیاهی چین می توانند یکی از مهم ترین دلایل سفر به چین برای شما باشند. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از کشورها آسیای شرقی برای طب سنتی از دمنوش های چینی استفاده می نمایند.

بیشترین تنوع فرهنگی در کشور چین مشاهده می گردد

بی شک کشوری به قدمت و وسعت چین، بیشترین تفاوت فرهنگ و نژاد را در خود دارد. مردمانی که از دوران باستان تا به امروز در چین زندگی می کردند، از فرهنگ ها و ادیان مختلفی سرچشمه می گیرند. بیشتر از 55 قومیت و دین مختلف در چین مشاهده می گردد. مهم نیست که مقصد شما کدام شهر چین باشد، در هر صورت قرار است با مراسم های مذهبی، جشن های فرهنگی و لباس های سنتی مختلفی رو به رو شوید.

در این کشور هنوز مردمانی زندگی می نمایند که خانه های خود را با چوب می سازند. این مردم که ژوانگ نام دارند، در قسمت مشخصی از چین زندگی نموده و فرهنگ بسیار جالبی دارند. در بسیاری از منطقه ها روستایی چین می توانید با قبیله هایی که از دوران باستان فرهنگ خود را حفظ نموده اند آشنا شده و درباره آداب و رسوم آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. سفر به چین می تواند دریچه ای برای ورود به دوران باستان باشد. سفر در زمان خود می تواند یکی از مهم ترین دلایل سفر به چین باشد.

بازدید از پانداها از جمله برترین دلایل سفر به چین

یکی از اولین حیواناتی که با شنیدن نام چین به گوش افراد می رسد، پانداست. پانداها یکی از محبوب ترین گونه های حیوانات در بین مردم هستند. اما برای تماشا پانداها تنها باید به چین سفر کرد. پانداها که لقب گنجینه ملی چین را به خود گرفته اند، یک گونه در حال انقراض هستند. کشور چین در چند دهه اخیر یک مرکز حفاظت از پانداها راه اندازی نموده است تا از انقراض این گونه جلوگیری کند. این مراکز نه تنها باعث شده تا از پانداها به خوبی محافظت گردد، بلکه خود این مراکز هم تبدیل به یکی از برترین دلایل سفر به چین برای گردشگران شده اند.

یکی از تورهای سفر به چین، تور بازدید از پانداهای چین نام دارد. افراد می توانند به پکن سفر نموده و با این تورها به تماشا پانداهای دوست داشتنی چینی بروند. در این تور می توان از روتین زندگی پانداها تماشا کرد و حتی در غذا دادن به آن ها نیز شرکت کرد. بازدید از پانداها می تواند یکی از دلایل سفر به چین برای خانواده هایی که با بچه ها خود سفر می نمایند باشد. چرا که این حیوانات دوست داشتنی می توانند خاطرات بسیار خوبی را برای بچه ها شما رقم بزنند.

آشنایی با بخش مدرن چین یکی از دلایل سفر به چین

تا این جا با بسیاری از فرهنگ ها، سنت ها و بناهای تاریخی و باستانی چین آشنا شدیم. اما اگر به تاریخ و بناهای باستانی این کشور علاقه ای ندارید یا هنوز فکر می کنید این ها برترین دلایل سفر به چین نیستند، باید بگوییم که چین در حین باستانی بودن، کشوری بسیار مدرن است. در چند دهه اخیر چین توانسته بسیاری از بخش های خود را مدرن کند. در این کشور علاوه بر تفریحات باستانی و طبیعی، تفریحات مدرن و امروزی بسیاری هم وجود دارد.

بعضی از بخش های مدرنیزه شده چین شامل سیستم حمل و نقل مانند قطارهای سریع السیر، دستگاه های پرداخت با بارکد از گوشی های هوشمند و بسیاری موارد دیگر می شوند. امروزه در چین می توان تنها با داشتن یک گوشی هوشمند، بسیاری از کارها مانند اجاره دوچرخه، خرید بلیت قطار و… را انجام داد. پس اگر بخش باستانی چین توجه شما را جلب ننموده است، باید بگوییم که بخش مدرن و تفریحات امروزی چین حتما این کار را خواهد نمود. در این کشور می توانید تفریحات شبانه زیادی هم پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که این تفریحات بیشتر در شهرهای بزرگی مانند پکن قرار دارند.

کلام آخر درباره دلایل سفر به چین

دلایل سفر به چین بسیار زیاد هستند، چرا که این کشور یک کشور باستانی با فرهنگی بسیار غنی است. در این کشور آسیای شرقی تمامی افراد خانواده می توانند تفریحاتی برای لذت بردن از سفر خود پیدا نمایند. در این کشور علاوه بر مکان های تماشای فراوان، تفریحاتی مانند شهربازی های مجهز وجود دارد. هتل های بسیار زیبای این کشور هم می تواند تجربه سفری رویایی را به شما ببخشند. از اقامتگاه های لوکس پکن گرفته تا اقامتگاه های سنتی در روستاهای چین، همگی می توانند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزنند. اگر شما هم تجربه سفر به چین و بازدید از این کشور شگفت انگیز را داشته اید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برترین جاذبه های گردشگری چین کدام اند؟

از جمله برترین جاذبه های گردشگری چین می توان به دیوار چین، رودخانه لی در گویلین و باغ های شهر سوژو اشاره نمود.

برترین زمان سفر به چین چه زمانی است؟

بیشتر مکان های تماشای و جاذبه های چین در فصل های بهار و پاییز آب و هوای خوبی دارند. به همین علت پیشنهاد می کنیم که در این دو فصل به چین سفر کنید.

چرا باید به چین سفر کرد؟

دلایل زیادی برای سفر به چین وجود دارد که بعضی از آن ها شامل جاذبه های طبیعی چین، بناهای باستانی چین، آشنایی با آداب و رسوم مردم چین و بسیاری دلایل دیگر که در این مقاله شرح داده شده است می شوند.

منابع : chinahighlights / harrisburgregionalchamber

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2105

به "چرا به چین سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به چین سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید