تضمین ایمنی تایرها به وسیله دستگاهی ایران ساخت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، درام تایرسازی دستگاهی است که شکل اولیه لاستیک و تایر را در مجموعه های تولیدی ایجاد و محصول را آماده شکل دهی می نماید.

تضمین ایمنی تایرها به وسیله دستگاهی ایران ساخت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرسعید صنعتکار مدیرعامل شرکت نوین فن آوران ندا با اشاره به این که درام تایرسازی ابزاری بنیادین در خطوط فراوری تایر است، شرح داد: بالانس بودن تایر یکی از جمله موارد مهمی است که باید در رویه ساخت تایر مورد توجه قرار گیرد تا طول عمر بیشتر و ایمنی خوبی در حین استفاده در خودروها داشته باشد.

ارتقای سرعت فراوری بواسط درام تایرسازی

وقتی پای فراوری تایر برای خودروهای مدرن آن هم با تکنولوژی روز به میان می آید کار سخت و پیچیده می گردد. زیرا باید کالایی فراوری کرد که مصرف کننده مجبور به ترجیح نمونه های خارجی نگردد و خریداران آن به مشتری های واقعی تبدیل شوند.

لاستیک برای محافظت از چرخ و عملکرد بهتر خودرو در زمانی که چرخ ها با زمین در تماس هستند فراوری شده اند. در همین زمینه بر روی هر تایر آج هایی وجود دارند که این امکان را می دهند که کشش بیشتری در سطح تایر به وجود بیاید و بعلاوه از ساییدگی و خرابی زود هنگام تایر جلوگیری گردد که پس از فرآیند فرم دهی صورت می گیرد.

بالانس و ایمنی تایر طبق همین فرآیند در درام تایرسازی ممکن می گردد. دستگاهی که در شرکت نوین فن آوران ندا ساخته شده و نسبت به نمونه های دیگر از سرعت فرم دهی بالاتری برخوردار است.

مقدار گیری، لایه برداری و کلیه فرآیندها پیش از فراوری نهایی به وسیله سیستم انجام می گردد و دیگر اپراتور در این زمینه نقشی ندارد و این امر سبب می گردد تا فراوری با دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد.

نمونه اروپایی درام تایرسازی حدود 750 هزار یورو و نمونه چینی حدود 380 هزار دلار قیمت دارد اما درام تایرسازی ساخت ایران صرفا 180 هزار دلار قیمت دارد و از نظر مالی نیز کاملا به صرفه است.

صرفه جویی ارزی حاصل فراوری درام تایرسازی

استفاده از هر دستگاه درام تایرسازی می تواند صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشد و این رقم برای هر دستگاه می تواند تا 200 هزار دلار باشد. اتفاقی که با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی محصول شاید بیشتر به چشم آید.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که منظره شرکت نوین فن آوران ندا صادرات به سایر کشورهاست، گفت: صادرات مشخصا می تواند گره گشای مسائل شرکت های دانش بنیان باشد و اگر در این خصوص تسهیلاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد می تواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند.

با این وجود 10 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده و در 8 کارگاه دیگر نیز فرصت های شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1946

به "تضمین ایمنی تایرها به وسیله دستگاهی ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین ایمنی تایرها به وسیله دستگاهی ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید