تور فرانسه: تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، تظاهرات معترضان مردمی موسوم به جلیقه زردها در شهر پاریس مرکز فرانسه در اعتراض به ناکامی های دولت پاریس هم اکنون در حال برگزاری است.

تور فرانسه: تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس اعلام این خبرگزاری، صدها معترض در پاریس مرکز فرانسه در حال تظاهرات هستند و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در اطراف تظاهرات نمایندگان مستقر شده اند.

تظاهرات نمایندگان امروز اعلام کردند که علیه اقدامات دولت در مورد همه گیری کرونا از جمله الزام به تزریق واکسن، واکسیناسیون بچه ها و نیز قانون پیشنهادی گذرنامه واکسیناسیون از سوی دولت فرانسه معترض هستند.

مطابق با این قانون، همراه داشتن گذرنامه واکسیناسیون برای حضور در مکان های عمومی مثل رستوران ها الزامی است؛ لذا فقط افراد واکسینه شده می توانند از کافه ها، قطارهای درون شهری یا هواپیما استفاده نمایند و بر خلاف روال گذشته، ارائه تست منفی کرونا دیگر راهگشا نیست.

معترضان بر این باورند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با این کار نوعی دیکتاتوری سلامت راه انداخته و مردم را مجبور می نماید بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

به گزارش خبرنگاران، جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان شروع شد؛ ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه چندی پیش لایحه ضد خرابکاری دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواستار استعفای او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور فرانسه: تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید