کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی اروپا تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا از کاهش چشمگیر تجارت خارجی منطقه یورو در دوران کرونا و هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب لغو محدودیت های کرونایی در انگلیس حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی اروپا تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب سیاسی، مالی و اجتماعی آن و سیاست های کشورهای اروپایی برای مقابله با آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است.

اولین پرواز جهانگرد های آلمانی به اسپانیا

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که برای اولین بار از اعمال محدودیت های کرونایی در اسپانیا جهانگرد های آلمانی با یک پرواز به مایورکای اسپانیا سفر کردند. اولین هواپیما از دوسلدورف با 165 سرنشین امروز (دوشنبه) در مایورکای اسپانیا فرود آمد.

خاتمه کنترل های مرزی بین آلمان و فرانسه

پلیس آلمان هم به کنترل های مرزی برای مقابله با شیوع کرونا در مرزهای فرانسه خاتمه داد. پلیس آلمان گفت که از امروز (دوشنبه) فرانسوی ها و آلمانی ها می توانند بدون کنترل از مرزها عبور نمایند. البته کنترل درجه حرارت بدن همچنان انجام می گردد.

جهانگرد ها از آلمان همچنین اجازه دارند از امروز (دوشنبه) به کشور دانمارک سفر نمایند.

هشدار نمایندگان مجلس آلمان و فرانسه درباره کنترل های مجدد مرزی

بعضی نمایندگان مجلس آلمان و فرانسه همزمان با لغو کنترل های مرزی انتقاد شدیدی به این گونه کنترل ها وارد نموده و با اشاره به عواقب آن گفتند که در صورت وقوع موج دوم کرونا نباید این گونه کنترل ها شکل گیرد.

افزایش شمار مبتلایان در ترکیه

بعد از کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی شمار مبتلایان جدید در ترکیه نیز افزایش پیدا نموده است. بر اساس آمارهای جدید در 24 ساعت گذشته حدود 1562 مورد جدید ابتلا به کرونا در ترکیه گزارش شده که تعداد آن ها از موارد بهبود یافته در این دوره زمانی که 1330 نفر بوده اند فراتر رفته است.

در مجموع در ترکیه تا به حال بیش از 178 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و حدود 4800 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

استقبال اتاق صنایع و بازرگانی آلمان از گشایش مرزها

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان هم بازگشایی مرزها در اتحادیه اروپا را تمجید نموده و از بهبود چشمگیر اوضاع اقتصاد جهانی پیامد چنین تحولی خبر داده است.

رئیس این نهاد آلمانی گفت که گشایش مرزهای اتحادیه اروپا می تواند برای اقتصاد آلمان مانند یک بسته مالی دوم بدون اینکه دولت برای آن پولی هزینه کند عمل کند.

پاین ترین آمار مرگ کرونایی در 24 ساعت در انگلیس از ماه مارس

انگلیس هم پایین ترین آمار مرگ کرونایی در 24 ساعت از ماه مارس را ثبت نموده است. به گفته وزیر بهداشت انگلیس در روز شنبه تنها 36 مورد مرگ کرونایی در انگلیس ثبت شده که پایین ترین میزان مرگ کرونایی از 21 ماه مارس بوده است.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده که ما در نبرد با این بیماری وحشتناک پیروز می شویم.

خاتمه کنترل های مرزی آلمان با کشورهای همسایه

وزیر کشور آلمان هم از خاتمه کنترل های مرزی برای مقابله با شیوع کرونا در مرزها با کشورهای همسایه خبر داده است. به این ترتیب جهانگرد ها از کشورهای همسایه آلمان می توانند بدون ارائه دلیلی به این کشور سفر نمایند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره لغو محدودیت ها در انگلیس

هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی هم درباره کاهش بیشتر محدودیت های ضد کرونایی در انگلیس هشدار داده است.

وی در مصاحبه ای با گاردین گفته است که ابتدا باید سیستمی برای ردیابی زنجیره سرایت این ویروس که قوی و مؤثر عمل کند ایجاد گردد. وی تأکید کرد که انگلیس در یک مرحله بسیار فعال از بیکاری کرونا واقع شده است. وی بخصوص درباره بازگشایی سریع درهای اقتصاد این کشور در این اوضاع هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه هم با اعلام اولین پیروزی در مقابله با کرونا از لغو بسیاری محدودیت های کرونایی در کشورش از روز دوشنبه خبر داده است.

وی همچنین گفت که کل سرزمین اصلی فرانسه در حال حاضر در شرایط سبز واقع شده است و این بدان معنا خواهد بود که از روز دوشنبه 15 ژوئن تمام کافه ها و رستوران ها در این کشور می توانند بازگشایی شوند.

ماکرون همچنین اضافه نمود که از روز دوشنبه مرزهای فرانسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بازگشایی می گردد و مرزها با کشورهایی خارج از حوزه شنگن از ابتدای ماه آینده میلادی (ژوئیه) در صورتی که شرایط ویروس کرونا در آن کشور کنترل شده باشد، باز خواهد شد.

او در مورد بازگشایی مدارس هم تأکید کرد که هر کودک پیش دبستانی باید از تاریخ 22 ژوئن به مدرسه بازگردد و سر کلاس حاضر گردد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به بازگشایی مرزها در اروپا و در پیش رو بودن فصل سفرها آلمانی ها را به رعایت احتیاط فراخوانده و گفت: در اصل به دلیل تداوم خطر کرونا هر کسی باید این مسئله را مد نظر قرار دهد که آیا سفر طولانی با هواپیما و یا قطار برای او ضرورت دارد.

وی همچنین از شهروندان خواست در هر صورت قواعد کرونایی از جمله حفظ فاصله و استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

کاهش تدریجی محدودیت ها در بلغارستان

بلغارستان هم با وجود موارد بالای ابتلا به کرونا کاهش تدریجی محدودیت ها را در دستور کار قرار داده است. از روز دوشنبه استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی در این کشور لغو می گردد. همچنین بسیاری اماکن تفریحی و تجاری می توانند به تدریج فعالیت های خود را شروع نمایند.

اسپانیا هم یک بسته حمایتی بالغ بر 3.7 میلیارد یورو را برای بخش خودروسازی در نظر می گیرد.

تشدید اختلالات خواب در بین شهروندان آلمانی

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که بحران کرونا به تشدید اختلالات خواب در بسیاری شهروندان آلمانی منجر شده است. بر اساس نظرسنجی مؤسسه (TK) از هر 10 نفر یک نفر در دوران کرونا دچار اختلال خواب شده است. همچنین بحران کرونا از هر 4 شهروند یک نفر را دچار استرس نموده است.

بازگشایی فرودگاه های عظیم یونان

یونان هم دو تا از عظیمترین فرودگاه های خود را برای جهانگرد ها از کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس باز می نماید.

هایکو ماس: بحران کرونا هنوز تمام نشده است

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم هم زمان با بازگشایی مرزهای اروپایی اعلام نموده که افراد باید به مسئولیت خود به سفر بروند و هیچ گونه عملیات بازگشت دومی برای بازگرداندن جهانگرد های آلمانی به کشور وجود نخواهد داشت.

هایکو ماس با اشاره به اینکه بسیاری کشورهای اروپایی مرزهای خود را باز نموده اند در عین حال گفت: هنوز بر این بیماری غلبه نشده است و این بحران هنوز تمام نشده است. شما نباید انتظار سفرهای عادی را در این شرایط داشته باشید.

دولت آلمان هم حدود 300 میلیون یورو را در شرکت داروسازی CureVac که برای فراوری واکسن کرونا کوشش می نماید سرمایه گذاری نموده است. این خبر را وزارت اقتصاد آلمان روز دوشنبه گفت.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در انگلیس حدود 295889 نفر به کرونا مبتلا شده و 41698 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 291008 نفر به کرونا مبتلا شده و 27136 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تأثیر این بیماری قرار داشته و تا به حال 236989 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34345 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 187671 نفر به کرونا مبتلا شده و 8870 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 157220 نفر به کرونا مبتلا شده و 29407 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

کاهش چشمگیر تجارت خارجی اروپا

تجارت خارجی اروپا در بحران کرونا به شدت کاهش پیدا نموده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار اروپا (یورو استات) مازاد تجارت فصلی با جهان در منطقه یورو به شدت کاهش داشته و به پاین ترین شرایط خود از اکتبر سال 2011 رسیده است. بر این اساس صادرات این منطقه 24.5 درصد و واردات هم 13 درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 954

به "کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی اروپا تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی اروپا تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید