تله کابین معدن سنگ آهک فورسبی، کوپینگ

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، این راه کابلی در سال 1939 به منظور حمل سنگ آهک های خردشده استخراج شده از معدن فورسبی به کارخانه سیمان اسکانسکا واقع در شهر صنعتی کوپینگ ساخته شد. در زمان ساخت و راه اندازی، این طولانی ترین راه کابلی اروپا بود. هر چند که ساخت راه های کابلی طولانی تر باعث شد عنوان طولانی ترین بیش از دو سال دوام نیاورد، اما در نهایت و با از کار افتادن یا کوتاه تر شدن راه های کابلی دیگر، این راه تبدیل به طولانی ترین راه کابلی در حال کار شد.

تله کابین معدن سنگ آهک فورسبی، کوپینگ

این راه کابلی از روز افتتاح تا 1977، با جابه جایی 750 عدد واگن سطل شکل 1200 کیلوگرمی با مجموع ظرفیت 90 تن در ساعت تحت بهره برداری دائمی بود. در 1974 و در پی کمبود سود آوری کارخانه، ظرفیت آن به نصف کاهش یافت. وقتی شرایط بهبود نیافت، سر انجام کارخانه بسته شد و در 1977 راه کابلی هم از حرکت بازایستاد. در 1980 فراوری آهک دوباره آغاز شد و راه کابلی بار دیگر به کار گرفته شد. جابه جایی آهک تا 1997 ادامه پیدا کرد اما تقاضای آهک تا جایی کاهش یافت که حمل و نقل با کامیون به صرفه تر شد.

وقتی راه کابلی فورسبی-کوپینگ از سرویس دهی خارج شد، طی 53 سالی که کار می کرد 2.5 میلیون تن سنگ آهک را جابه جا نموده بود.

از آن موقع به بعد، این راه تقریباً بدون تغییر به جای مانده است. کوشش هایی برای حفظ راه کابلی به عنوان میراث صنعتی انجام شد، اما با افزایش مخارج نگهداری آن، مالک فعلی آن، نوردکالک، اعلام نمود که این راه دیگر نمی تواند خرج نگهداری خودش را بدهد. وقتی نگه دار مناسبی برایش پیدا نشد، نوردکالک از سال 2013 آغاز به تکه تکه کردن راه کابلی کرد. حدود سه چهارم آن تا امروز از بین رفته است و دوست داران کالکلین بانانز در کوشش برای حفظ به جامانده آن هستند.

منبع: www.amusingplanet.com

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 12 آبان 1403 بروزرسانی: 12 آبان 1403 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2242

به "تله کابین معدن سنگ آهک فورسبی، کوپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین معدن سنگ آهک فورسبی، کوپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید