تویوتای ژاپنی بلاخره سومین برند محبوب چین شد
به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سال مالی 2019 برای تویوتا به رویایی ترین شکل ممکن سپری شد. این برند به رغم افت دسته جمعی خودروسازان رقیب در بازارهای چین، اروپا و آمریکای شمالی در مجموع عملکردی مثبت را طی سال 2019 از خود به جای گذاشت. با اینکه هنوز آمار دقیق فروش جهانی تویوتا در سال 2019 منتشر نشده اما این برند ژاپنی توانسته بعد از یک دوره ناکامی رتبه سوم بازار خودرو چین را از آن خود کند. تویوتا که سال را با رشدی 7.2 درصدی به پایان برده، طبق آمار سایت فوکوس تو موو، طی 12 ماه چیزی نزدیک به 1.365 میلیون دستگاه خودرو به مشتریان خود در چین تحویل دهد.

با تور چین نوروز 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.
با اینکه هوندا رشد بالاتری را در سال 2019 تجربه کرده و فولکس هم کماکان رتبه اول را به دست آورده اما تویوتا به واسطه افزایش توامان فروش و رشد جایگاه بهترین عملکرد را در این سال در چین به ثبت رسانده است. بازار چین که طی 11 ماهه 2019 مجموعا فروشی معادل 22.732 میلیون دستگاه را در دو بخش خودروهای سواری و تجاری تجربه کرده، امسال افتی 9.1 درصدی را تجربه کرده که عمدتا این کاهش به خودروسازان خارجیکوچک مقیاس و برندهای بومی چین تحمیل شده است.
نگاهی به آمارهای ماه دوازدهم از سال 2019 نشان می دهد در مجموع سال فولکس واگن آلمان کماکان رتبه اول را داشته و با افت 2.8 درصدی روی هم 2.819 میلیون دستگاه خودرو در چین فروخته است. هوندا هم که دوباره رتبه سال پیش را حفظ کرده، با رشد 8.4 درصدی توانسته 1.414 میلیون دستگاه خودرو در چین بفروشد و بالاتر از تویوتا مدال نقره بزرگ ترین بازار خودرو جهان را از آن خود کند.
اما جیلی بزرگ ترین خودروساز چین با نزول 10.1 درصدی به رتبه چهارم سقوط کرده و ضمن واگذاری جایگاه خود به تویوتا، مجموعا 1.116 میلیون دستگاه خودرو در بازار داخلی فروخته است. اما بازار چین در رتبه های پنجم تا هشتم، شاهد حضور برندهایی نام آشناست. نیسان، چانگان، وولینگ و بیوک خودروسازانی هستند که به ترتیب فروشی معادل 1.111 میلیون، 943 هزار، 920 هزار و 778 هزار دستگاه را به ثبت رسانده و مقام پنجم تا هشتم را کسب کرده اند. به جز نیسان که یک درصد رشد کرده، همه این برندها در سال 2019 کاهش فروش داشته اند. اما رتبه نهم و دهم بازار چین با فاصله ای طولانی نسبت به صدر جدول به دو خودروساز چینی یعنی هاوال و دانگ فنگ رسیده است. هاوال که در این سال ها با هدایت گریت وال فروشی قابل قبول را تجربه کرده، سال 2019 را با رشد 4.9 درصدی تحویل خودرو به خریداران چینی و رسیدن به عدد 691 هزار دستگاه به پایان رسانده است. این در حالی است که دانگ فنگ هم در این مدت 670 هزار دستگاه فروش کرده است.
خودروی بیوک اکسل GTبهترین های بازار چین در 2019
مثل سال قبل دو خودرو فولکس واگن لاویدا و نیسان سیلفی بهترین عملکرد فروش را در بازار چین به ثبت رسانده اند.هاوال اچ6، تویوتا کورولا، وولینگ هونگ گوانگ، فولکس بورا و بیوک اکسل GT هم از دیگر خودروهای موفق این بازار طی سال 2019 هستند.
منبع: دیوار