جان لوئیجی بوفون؛ از گل و لای تا ثروت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کمیته ساماندهی جام جهانی 2018 روسیه گزارش کوتاه و جالبی از دروازه بان تیم بازمانده ایتالیا از این رقابت ها منتشر نموده است.

جان لوئیجی بوفون؛ از گل و لای تا ثروت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت رسمی کمیته ساماندهی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی فوتبال ایتالیا برای اولین بار پس از سال 1958 میلادی از شرکت در جام جهانی بازماند تا یکی از حساس ترین اتفاق های این رقابت ها در روسیه رقم بخورد.

در ادامه این گزارش آمده است: بوفون، دروازه بان اسطوره ای و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا می توانست اولین بازیکنی باشد که 6 دوره حضور در جام جهانی را به یدک کشد اما شکست برابر سوئد و تساوی خانگی در بازی برگشت باعث شد تا او همچنان در کنار لوتار ماتئوس (آلمان) و آنتونیو کارباچالا (مکزیک) با 5 دوره حضور در جام جهانی برابر باشد.

بوفون می توانست دوران فوتبالش با تیم ملی فوتبال ایتالیا را در روسیه به خط خاتمه رساند. جایی که یک بار دیگر هم در پیراهن همین تیم در مسکو برابر روس ها نقش یک قهرمان را بازی کرد. این اتفاق در روز پاییزی 29 اکتبر سال 1997 میلادی در استادیوم دینامو مسکو رخ داد. ایتالیا در چارچوب انتخابی جام جهانی 1998 رو در روی روسیه نهاده شد. بازی در شرایط بسیار سخت جوی برگزار گشت اما بوفون جوان قهرمان بازی نام گرفت. او در چند صحنه دروازه ایتالیا را از فروپاشی نجات داد و بازی با نتیجه تساوی یک - یک خاتمه یافت. شاید بازی در باتلاق استادیوم دینامو مسکو و برف سنگینش سال هاست که بوفون ایتالیایی را به دروازه بانی سختکوش تبدیل نموده است.

خبر دیگر از روسیه و جام جهانی 2018 روسیه مربوط به ستایش استادیوم سن پترزبورگ توسط مربی تیم ملی فوتبال اسپانیا است. خولن لوپتگی پس از خاتمه بازی محبت آمیز روسیه با اسپانیا که با تساوی پرگل 3 بر 3 در استادیوم سن پترزبورگ خاتمه یافت به خبرنگاران گفت: سن پترزبورگ همانند یک اثر هنری ورزشی است. این استادیوم فوق العاده به نظر می رسد و بسیار زیبا است. برای ما بسیار مهم بود که در این استادیوم شکست نخوردیم.

جام جهانی 2018 روسیه با شرکت 32 تیم از جمله ایران در 12 استادیوم 11 شهر در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه سال 1397 برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 727

به "جان لوئیجی بوفون؛ از گل و لای تا ثروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان لوئیجی بوفون؛ از گل و لای تا ثروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید