مصطفی هاشمی: ایران بهترین تیم آسیا در جام جهانی است، از پورتوریکو و تونس بهتریم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: از نظر من ایران بهترین تیم بسکتبال آسیا در رقابت های جام جهانی 2019 چین است و شانس صعود به دور دوم را داریم.

مصطفی هاشمی: ایران بهترین تیم آسیا در جام جهانی است، از پورتوریکو و تونس بهتریم

مصطفی هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط ملی تیم بسکتبال ایران برای حضور در رقابت های جام جهانی 2019 چین، شرح داد: فکر می کنم شرایط تیم ملی ایران نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر است و شاید اگر تنها در دو دوره تیم ملی خوبی داشته ایم، یکی از آن تیم ها همین تیم سال جاری است. فدراسیون نیز تدارکات بسیار خوبی را برای این تیم فراهم کرد و با حضور در چهار تورنمنت اروپایی و آسیایی روند آماده سازی بسیار خوبی داشته است. این اردوهای تدارکاتی در تاریخ بسکتبال ما کم سابقه بود و من فکر می کنم بازیکنان با این روندی که پیش رفته اند از نظر تاکتیکی، تکنیکی، جسمی و حتی روحی رشد بسیار خوبی داشته و به این باور رسیده اند که تیم خوبی داریم.

او ادامه داد: همواره گفته ام که بهترین های آسیا در تیم ملی بسکتبال ایران هستند و کمتر تیمی در آسیا وجود دارد که نفراتی مثل حدادی، صمد نیکخواه، یخچالی، جمشیدی و... را در ترکیب خود داشته باشند. این بازیکنان تدارکات خوبی را داشته اند که در آماده سازی آنها بسیار مفید بوده است. درست است که گروه چین مقداری از گروه ایران آسان تر است، اما ما نیز قرعه خوبی داریم و به این شرایط امیدوارم.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: تیم های تونس و پورتوریکو را زیر نظر داشته ام و با آنها آشنایی دارم. همچنان نظر من این است که می توانیم به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کنیم، چرا که احتمال برد ما برابر این دو تیم بیشتر است. فکر می کنم اگر صعود کنیم با تیم هایی مثل ایتالیا و صربستان روبرو می شویم که برابر ایتالیا اگر شانس بیشتری نداشته باشیم، شانس بردمان کمتر هم نیست. برای چین نیز شانس بسیار زیادی قائل نیستم. از نظر من ایران در میان تیم های آسیایی شانس اول برای صعود به المپیک است.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران تاکید نمود: شاید بعضی فکر نمایند چون بنده در راس کار نیستم چنین صحبت هایی را مطرح می کنم، اما مطمئن باشید اگر هم در تیم بودم همین اعتقاد را داشتم. بازیکنان ما از بهترین ها هستند و تنها موضوعی که می تواند آنها را از هدف دور کند آسیب دیدگی است. امیدوارم در جریان مسابقات و تمرینات، تیم ملی با آسیب دیدگی بازیکنانش روبرو نگردد تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. در شرایط عادی به این تیم امیدوارم.

کارشناس بسکتبال ایران با تاکید بر سطح خوب بازی های تدارکاتی تیم ملی بسکتبال، توضیح داد: از نظر من موضوعی که سال جاری به تیم یاری زیادی کرد روند بازی های تدارکاتی بود. ما از تیم های سطح ضعیف آغاز کردیم، سپس با تیم های سطح متوسط بازی کردیم و در خاتمه با تیم های قدرتمندی چون یونان دیدار داشتیم. شاید قبل از این مسابقات بازیکنان ما از نظر روحی خود را باور نداشتند، اما الان می دانم که خود ملی پوشان هم به این باور رسیده اند که در بین بهترین ها هستند. فکر می کنم اگر ارتباطات بین المللی بهتری داشتیم چند تن از این ملی پوشان می توانستند در ایتالیا و یورو لیگ بازی نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که بازی با تونس سخت تر است یا پورتوریکو، اظهار کرد: تونس را قبلا برده ایم و تنها یک بازیکن آن ها (صلاح مجیری) سطح بالایی دارد که ما حدادی را در ترکیب داریم که بهتر از اوست. برابر پورتوریکو نیز به دلیل قدرت بیشترمان زیر سبد و در اختیار داشتن بازیکنان خوب در پست های متعدد که هم در دفاع و هم در حمله خوب عمل می نمایند، شانس بیشتری برای برد داریم. به طور کلی از هر دو تیم یک سطح بالاتر هستیم و من فکر می کنم با کمی کوشش مقابل تیم پورتوریکو به راحتی می توانیم در صندلی دوم گروه C قرار گرفته و بعد از اسپانیا به دور دوم صعود کنیم.

هاشمی در خصوص تاثیر آمادگی نفراتی چون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در روند تیم ملی گفت: این بازیکنان از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر دقت کنید در بازی برابر مونته نگرو 48 امتیاز از 76 امتیاز ایران را حامد و صمد به دست آوردند. مطمئن باشید این بازیکنان اگر با بالاترین سطح خود مقابل حریفان حاضر شوند کار حریف را سخت می نمایند. به نظر من شاید الان در رویایی ترین سطح نباشند اما به قدری خوب کار می نمایند که برای بسکتبال ایران یک نعمت هستند. البته بازیکنانی مثل محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، آرون گرامی پور، محمد حسن زاده و... نیز الان بهترین شرایط خود را پشت سر می گذارند. باید به این تیم امیدوار بود و آرزوی موفقیت کرد تا با قدرت مقابل حریفان حاضر گردد.

وی در خاتمه و در پاسخ به این سوال که آیا با تیم مهرام برای فصل جدید لیگ برتر قرارداد امضاء نموده است، گفت: حقیقت این است که صحبت هایی میان بنده و مسئولان مهرام اجرا شده و تا حدودی هم کارها پیش رفته اند، اما فعلا قرارداد رسمی نداریم. اگر قراردادی امضاء گردد اطلاع رسانی می کنیم، اما جا دارد این موضوع را مطرح کنم که تیم هایی مثل مهرام، شیمیدر، پتروشیمی و شهرداری گرگان پایه های بسکتبال ایران هستند که در توسعه این ورزش تاثیر بسزایی داشته اند، باید قدر این باشگاه ها را بدانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 283

به "مصطفی هاشمی: ایران بهترین تیم آسیا در جام جهانی است، از پورتوریکو و تونس بهتریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی هاشمی: ایران بهترین تیم آسیا در جام جهانی است، از پورتوریکو و تونس بهتریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید