جاهای دیدنی پارسیان هرمزگان ، سوژه ناب عکاسی!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهر پارسیان، یکی از شهرهای استان هرمزگان، مجموعه ای بی بدیل از زیبایی های طبیعت است و سفر به آن، خاطراتی منحصربه فرد را برای تان رقم خواهد زد. جاهای دیدنی پارسیان هرمزگان شگفت آور هستند و نزدیکی این شهر به خلیج فارس، فرصتی عالی را برای تفریحات آبی، ماهی گیری و قایق رانی به وجود آورده است. علاوه بر جاذبه های طبیعی، پارسیان بافت فرهنگی غنی از میراث بومی و تاریخی نیز دارد. به علت وجود آثار باستانی، سفال ها و کوزه های یافت شده در این شهر، قدمت آن را بیش از 1400 سال تخمین می زنند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، همراه ما باشید تا با هم گشتی در پارسیان هرمزگان بزنیم و با جاذبه های آن بیشتر آشنا شویم.

جاهای دیدنی پارسیان هرمزگان ، سوژه ناب عکاسی!

آشنایی با پارسیان هرمزگان | سرزمین سواحل حیرت انگیز!

فاصله کم کوه های بلند با دریا، سواحل صخره ای و ماسه ای رویایی، پوشش سرسبز گیاهی و بنادر سرگرمیی و تماشایی، شما را به بازدید از شهر رویایی پارسیان و تجربه سرگرمی در آن دعوت می نمایند. پارسیان به علت قرارگیری در ساحل، از آب وهوایی مرطوب و گرم تابستانی برخوردار است؛ اما در زمستان ها، هوایی بسیار مطلوب و دل پذیر دارد. این منطقه، سرزمین چشمه های جوشان جنوب است و نخل های تماشایی، سرتاسر این کرانه از خلیج فارس را پوشانده اند. در مجموع، سفر به این شهر و بازدید از جاهای تماشای پارسیان هرمزگان، می تواند تعطیلات هر مسافری را به یک ماجراجویی هیجان انگیز و مجذوب کننده تبدیل کند.

موقعیت مکانی پارسیان روی نقشه

مسیرهای دسترسی به پارسیان هرمزگان | چطور به پارسیان برویم؟

با سفر زمینی، به وسیله 3 مسیر و نقطه جغرافیایی، متفاوت می توانید خود را به شهر تماشای پارسیان برسانید. بعضی از این مسیرها بسیار مجذوب کننده هستند و در هر کیلومتر از جاده، نقاطی جالب و تماشایی را خواهید دید. در ادامه، مسیرهای مختلف دسترسی به پارسیان هرمزگان را معرفی نموده ایم.

مسیر اول | بوشهر-عسلویه-پارسیان

این مسیر کوتاه ترین مسیر رسیدن به پارسیان است. اگر از طرف استان بوشهر به طرف هرمزگان بروید، عسلویه در جنوب بوشهر، همسایه شمالی این شهرستان است و نزدیک به 60 کیلومتر با پارسیان فاصله دارد.

مسیر دوم | بندرعباس-بندر خمیر-بندرلنگه-پارسیان

مسیر دوم مناسب کسانی است که برای بازدید از جاهای تماشای هرمزگان، از شمال یا شرق وارد استان می شوند. در این مسیر از بندرعباس به سمت غرب حرکت کنید و با گذشتن از بندر خمیر و بندر لنگه و طی کردن 400 کیلومتر از شرق شهرستان به آن وارد خواهید شد. خوشبختانه جاذبه های فراوانی اطراف بندر خمیر و بندر لنگه وجود دارند و در طول مسیر، خسته نخواهید شد.

مسیر سوم | شیراز-پارسیان

مسیر شیراز به پارسیان، طولانی ترین مسیر از سمت استان فارس است. در این مسیر، می توانید از شهر شیراز به طرف جنوب حرکت کنید و پس از گذشتن از شهرهای جنوبی استان فارس و طی کردن حدود 400 کیلومتر به پارسیان خواهید رسید.

برترین زمان بازدید از جاهای تماشای پارسیان هرمزگان

برترین زمان برای سفر و بازدید از تماشای های پارسیان، نیمه دوم سال است. هرچند هوای پارسیان بسیار مطلوب تر از سایر نقاط هرمزگان است، اما به علت آب و هوای گرم و شرجی آن، در فصل های گرم سال برای افراد غیر بومی، غیر قابل تحمل خواهد بود! پیشنهاد می کنیم برای سفر به این شهر بی نظیر، فصل زمستان یا اوایل بهار را انتخاب کنید.

معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی پارسیان هرمزگان

شهر پارسیان، دریا، صخره، دشت و کوه را در کنار هم دارد. این منطقه بهشتی سرشار از چشمه های پرآب و جوشان، مزارع سرسبز، روستاهای آباد و نخلستان های زیبا است. سواحل شنی از برترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان هستند که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند. سواحل صخره ای نیز که از تلاقی کوهستان و دریا در طی سال های متمادی شکل گرفته اند، بی نظیر هستند و هر چشمی را به خود خیره می نمایند. این سواحل در مسافت بیش از 90 کیلومتر در کرانه خلیج فارس گسترده شده و قدم به قدم این شهر رویایی را تماشای نموده اند. در ادامه، به معرفی بعضی از مطرح ترین جاذبه های پارسیان هرمزگان می پردازیم.

جاده ساحلی بستانو | مرز کوهستان و دریا

اگر در پی یک جاده رویایی می گشت تا بتوانید از رانندگی در آن، لذت ببرید، به جاده ساحلی بستانو سری بزنید. این ساحل با تلاقی کوهستان و دریا، منظره ای باورنکردنی را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد! راه رفتن در ساحل شنی و تماشای غروب آفتاب در این ساحل نیز فراموش نشدنی خواهد بود. جاده ساحلی بستانو از زیباترین سواحل هرمز و از جاهای تماشای پارسیان هرمزگان است که باید یکی از مقصدهای گردشگری هر مسافری باشد.

  • آدرس: حد فاصل شهرهای بندر مقام تا بندر بستانو به طول 50 کیلومتر.

تنگه شو تاریکو و چشمه اودبه | شگفتی در دل کوه های هرمزگان

اگر به صخره نوردی و دره نوردی علاقه دارید، به احتمال زیاد علاقه مند به تنگه شو تاریکو و چشمه اودبه خواهید شد. در راه رسیدن به این تنگه، مسیر پرپیچ و خمی را طی خواهید کرد؛ اما هر چه جلوتر می روید، هوای داخل آن هم خنک تر می گردد. در مسیر این تنگه، به یک دوراهی خواهید رسید؛ سمت چپ که هموارتر است، به چشمه اودبه می رسد. به سمت چشمه اودبه، آثار کنده کاری شده روی دیواره کوه را خواهید دید که به گفته مردم محلی، قدمت زیادی دارند. در انتها مسیر چشمه، رنگ فیروزه ای آب و رنگ سبز دیواره ها، بسیار تماشای خواهد بود و می توانید از منظره کوه همراه با صدای جریان آب و طبیعت لذت ببرید.

اگر سمت راست مسیر که سنگ های بزرگی در ابتدای آن ریزش نموده اند را انتخاب کنید، به تنگه شو تاریکو می رسید که البته مسیر طولانی تری دارد . در قسمت های انتهای تنگه، نور آفتاب کمتر دیده خواهد شد و علت نام گذاری این تنگه نیز همین است. در انتهای مسیر، حوضچه های فیروزه ای و سبز با چشمه های جوشان، در میان بوته های انبوه و خزه ها، منظره ای رویایی می سازند. وجود ماهی های کوچک درون آب این تنگه نیز توجه شما را جلب خواهد نمود. از طرفی، صدای پرندگان پیچیده در دالان های تنگه، شما را غرق در لذت و آرامش می نماید. تنگه شو تاریکو از برجسته ترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان است.

  • آدرس: 30 کیلومتری شرق شهر پارسیان.

تنگه و آبشار بوچیر | آبشاری در قلب کویر

تنگه و آبشار بوچیر از دیگر تماشای های پارسیان است که در قلب منطقه ای کویری و گرم واقع شده و در فهرست برترین مقاصد دره نوردی ایران به شمار میرود. مسیر رسیدن به این دره، سراسر هیجان و ماجراجویی است و احتیاج است که هم از صخره بالا بروید و هم در آب شنا کنید. البته برای بازدید از این تنگه که از عمیق ترین تنگه های ایران است، باید شناگر خوبی باشید یا حتما از جلیقه و تیوپ های مناسب بهره ببرید. مسیر رسیدن به آبشار بسیار هیجان انگیز خواهد بود و روی دیواره های تنگه، قندیل ها و سنگ هایی جالب با اشکال عجیب وغریب خواهید دید که راه را برای شما مجذوب کننده تر خواهند کرد.

  • آدرس: در 343 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و 63 کیلومتری شهر پارسیان.

ساحل مکسر | بکرترین ساحل صخره ای ایران

ساحل مکسر منطقه ای منحصربه فرد با محیطی بکر است. صخره های صیقل خورده بزرگ و کوچک این ساحل، در قاب عکاسان زیادی جای گرفته و آن را به یکی از مجذوب کننده ترین تماشای های پارسیان تبدیل نموده اند. این صخره های بی مانند به تندیس های طبیعی شباهت دارند و در کنار نواری از شن های نرم، ظاهری مجذوب کننده و متفاوت به ساحل داده اند. اگر خوش شانس باشید، می توانید ماهی های ریز، سفره ماهی و عروس های دریایی را در بخش های کم عمق ساحل تماشا کنید. بعلاوه گوش ماهی و صدف نیز در میان شن های ساحل یافت می شوند. عکاسی، پیاده روی در ساحل، شنا و غواصی از سرگرمیاتی هستند که در ساحل مکسر می توانید انجام دهید.

  • آدرس: استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، بخش شیبکوه، 10 کیلومتری غرب بندر مقام.

گردنه عشاق | مقصد عاشقان ایران زمین

برای توصیف گردنه عشاق، می توانیم از صخره های خارق العاده با اشکال عجیب، سواحلی با شن های طلایی و منظره دریای بی کران آبی آن بگوییم. تماشا طلوع و غروب خورشید از لابه لای صخره های زیبای گردنه عشاق، بدون شک تجربه ای فراموش نشدنی برای تان خواهد بود. محبوبیت و زیبایی این گردنه به قدری است که بسیاری از جوانان، برای گرفتن فیلم و عکس های عاشقانه خود در مهم ترین روز زندگی شان، به آن سفر می نمایند. در گردنه عشاق که از برترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان است، در کنار فعالیت و سرگرمیات دریایی، می توانید برای صخره نوردی در بافت فسیلی مرجانی که عمر چند میلیون ساله دارند نیز اقدام کنید و تجربه ای به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

  • آدرس: شهر پارسیان، غرب بندر مقام و ساحل مکسر.

دشت گود کناردان | بهشتی انتها ناپذیر

طبیعت سرسبز گود کناردان منظرهی زیبا و وسیع ایجاد می نماید و هر چه جلوتر می روید، تنها پوشش گیاهی گسترده همراه با درختان نخل را خواهید دید. برای لذت بردن بیشتر از منطقه گود کناردان که از زیباترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان به شمار میرود، می توانید در اقامتگاه های بوم گردی این ناحیه ساکن شوید و از هیاهو و شلوغی زندگی روزمره مدتی دور باشید. بازدید از این منطقه می تواند آرامش خاصی را به مسافرانش هدیه دهد و خاطره ای ماندگار را ثبت کند.

  • آدرس: دهستان مهرگان بخش مرکزی شهرستان پارسیان.

غار گیری کنار | غاری ساخته دست انسان ها

این غار شگفت انگیز یا به تعبیری بهتر، این تونل، ساخته شده به وسیله روستاییان ساکن روستای بهده، یکی از روستاهای داخل شهر پارسیان در حدود 10 قرن پیش است که به منظور انتقال آب، ساخته و مورد استفاده قرار گرفته شده است. امروزه این غار به عنوان یک اثر تاریخی و گردشگری در فهرست جاهای تماشای پارسیان هرمزگان واقع شده است. زیبایی و عظمت غارگیری کنار حیرت آور است و سخت کوشی مردمان قدیم این دیار، شما را متعجب خواهد نمود. دمای هوای داخل غار نیز به شدت مطبوع و خنک است و به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. سقف غار دارای حفره هایی است که باعث تابیدن نور آفتاب به درون غار شده و صحنه های بکری را برای عکاسی به وجود می آورند.

  • آدرس: شهر پارسیان، 40 کیلومتری روستای بهده.

روستای بهده | روستایی به قدمت تاریخ

روستای بهده که قدمتی 3000 ساله دارد، علاوه بر منظرههای طبیعی بسیار زیبا، بسیاری از آثار باستانی گوناگون و تماشای را در خود جای داده است. در این روستا، جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصربه فردی وجود دارند. یکی از این جاذبه ها، غاری به نام غار گیری است که در شمال روستا واقع شده است. غار گیری حدود 10 هزار سال پیش به دست ساکنان باستانی این منطقه ساخته شده است و در نزدیکی آن، آب انباری قدیمی وجود دارد.

در غرب روستای بهده نیز قلعه ای خشتی و قدیمی واقع شده است که در آن، کتیبه ها و دست نوشته های متعلق به دوران صفویه کشف شده و تماشا آن ها نیز خالی از لطف نیست. پیشینه این قلعه به حداقل 400 سال پیش می رسد. در اطراف قلعه نیز چشمه هایی با نام های شمس و فاریاب وجود دارند. چشمه او سیاه هم از تماشای ترین جاذبه های بهده و مکانی عالی برای عکاسی و ثبت لحظه های خاص است.

  • آدرس: دهستان مهرگان، بخش مرکزی شهرستان پارسیان.

شهر کوشکنار | گنجینه ای از شگفتی ها

شهر کوشکنار به علت سواحل آفتابی با منظرههایی دل فریب، هوای عالی، جزیره های فراوان، تپه های شنی و ترکیب پدیده های طبیعی دریا، کوه و دشت، باعث شده تا این منطقه به عنوان یکی از جاهای تماشای پارسیان هرمزگان و ناحیه اکوتوریسم کشور در تمام فصول سال شناخته گردد. مجموعه سرگرمیی-گردشگری تبن، از دیگر جاذبه های این شهر است که در آن می توانید از تماشای کوه های سنگی با اشکال عجیب و جالب، تماشای دریای بی کران از بالای تپه های بلند، انواع سرگرمیات آبی و دوچرخه سواری یا پیاده روی در ساحل لذت ببرید. قسمتی از این مجموعه بین ساحل و کوهستان واقع شده است که این ناحیه، خود نیز زیبایی و مجذوب کنندهیت های خاص خودش را دارد.

  • آدرس: جنوب غربی ترین نقطه استان هرمزگان، در بخش کوشکنار شهرستان پارسیان.

بندر تبن | از زیباترین ساحل های هرمزگان

بندر یا ساحل تبن، یکی از گوهرهای درخشان سواحل استان هرمزگان و از تماشای های پارسیان است. وجود کوه های مریخی در کرانه این ساحل تماشایی و تلاقی این کوه ها با خلیج فارس، سواحل صخره ای و ماسه ای زیبایی ساخته و این منطقه را تبدیل به یکی گزینه های طلایی برای بازدید نموده است. ساحل تبن با آب های کریستالی، شن های سفید، حوضچه های شفاف و صخره های مرجانی، گردشگران زیادی را به خودش جذب نموده و بی شک به یکی از به یادماندنی ترین بخش های سفرتان تبدیل خواهد شد.

  • آدرس: 8 کیلومتری کوشکنار.

ساحل الپی | با آب زلال و شن های طلایی

ساحل رویایی الپی از بکرترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان به شمار میرود و در منطقه کوشکنار واقع شده است. جالب است بگوییم ساحل الپی مکانی امن برای لاک پشت ها است و هر ساله تعداد زیادی از لاکپشت ها در این ساحل تخم ریزی می نمایند. آب زلال و شفاف ساحل الپی، هر کسی را برای شنا و تن به آب زدن وسوسه می نماید. ساحل شنی این منطقه، مکانی عالی برای قدم زدن و دوری از شلوغی های روزمره است و آرامش خاصی را برای شما ایجاد می نماید. خوب است بدانید فاصله ساحل الپی از بندر تبن، تنها 2 کیلومتر است. به علت نبودن مسیر و آسفالت منتهی به ساحل الپی، بعد از بازدید از بندر تبن، می توانید با ماشین یا موتورهای مخصوص و مجهز به این ساحل بروید.

  • آدرس: کوشکنار، جاده بندر تبن.

پنجره خلیج فارس | قاب ابدی به سمت خلیج همواره فارس

پنجره خلیج فارس در قلب صخره های بالادست بندر تبن واقع شده است؛ قابی صخره ای در دل کوه که آرامش عجیبی بر آن حکم فرماست. تماشا غروب یا طلوع خورشید روبه روی دریای خلیج فارس به قدری زیباست که همه ساله، گردشگران زیادی برای تماشا این صحنه و عکاسی روانه آنجا می شوند. قاب این پنجره که از مهم ترین تماشای های پارسیان به شمار میرود، نمایی تماشایی تر از سواحل شنی و دریای نیلگون را به نمایش می گذارد.

  • آدرس: 60 کیلومتری شرق عسلویه و 430 کیلومتری غرب بندرعباس، شهر پارسیان، کوشکنار، پارک ساحلی تبن، اسکله تبن.

پارک ملی نایبند | زیستگاه گونه های ارزشمند

پارک ملی نایبند که به عنوان اولین پارک ملی دریایی کشور نیز شناخته می گردد، نقطه اتصال کوه های عسلویه به خلیج فارس است و از برترین تماشای های پارسیان به شمار می آید. این مکان زیستگاه گونه های جانوری متنوعی نظیر روباه، خرگوش، گرگ، قوچ، میش، خرچنگ و انواع نهنگ ها و دلفین ها است. شنای دسته جمعی کوسه ماهی ها و شیرجه دلفین ها از صحنه های بسیار زیبای طبیعی آب این پارک هستند. جنگل های حرا نیز از بخش های تماشای پارک ملی نایبند محسوب می گردد که از درختان ریشه نموده داخل آب تشکیل شده است. این درختان هنگام جزرومد، کامل درون آب فرو می روند و پس از اتمام آن، همچنان پایدار و زیبا پابرجا هستند. قایق رانی در بین شاخ وبرگ های این درختان، بی شک تجربه ای متفاوت خواهد بود.

  • آدرس: در دو استان بوشهر (بخش عسلویه شهرستان کنگان) و هرمزگان (شهرستان پارسیان بخش کوشکنار).
  • شهر پارسیان | پنجره ای به دل طبیعت ایران

شهر پارسیان؛ سرزمین نخل و دریا!

در نهایت، پارسیان هرمزگان با داشتن جاذبه های بی شمار طبیعی و تاریخی، خود را به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در ایران معرفی نموده است. از جزایر حیرت انگیز با صخره ها و سواحل رنگارنگ و بازارهای محلی شلوغ گرفته تا تنگه ها و کوه های زیبای منطقه، برای جست و جو و تماشای این شهر زیبا همگی دعوت نامه ای هستند. می توانید بلیط هواپیما به یک شهر نزدیک پارسیان رزرو کنید و راهی این شهر شوید یا با خودروی شخصی سفر کنید. برای اقامت نیز می توانید از هتل های داخلی انتخاب کنید.

اگر شما هم علاقه مند به سفر کردن و کسب تجربه های منحصربه فرد هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما بازدیدی از جاهای تماشای پارسیان هرمزگان داشته باشید. شما برای سفر به پارسیان هرمزگان، کدام جاذبه را برای بازدید در اولویت خود قرار داده اید؟ جای کدام جاذبه ها در این فهرست خالی ست؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

سوالات متداول جاهای تماشای پارسیان هرمزگان

مهم ترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان کدامند؟

تمام بندرها و ساحل های پارسیان، تماشای هستند؛ اما می توان گفت تنگه شو تاریکه و گردنه عشاق از مهم ترین جاهای تماشای پارسیان هرمزگان به حساب می آیند.

جاذبه های طبیعی پارسیان هرمزگان کدامند؟

پارسیان هرمزگان جاذبه های طبیعی بی شماری مانند ساحل الپی، بندر تبن، ساحل مکسر و … دارد.

جاهای تماشای پارسیان هرمزگان در بهار کدامند؟

پارک ملی نایبند و جاده ساحلی بستانو از جاهای تماشای این شهر در فصل بهار محسوب می شوند.

برترین زمان بازدید از جاهای تماشای پارسیان هرمزگان چه زمانی است؟

فصل زمستان یا اوایل بهار، برترین زمان بازدید از پارسیان هرمزگان است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2199

به "جاهای دیدنی پارسیان هرمزگان ، سوژه ناب عکاسی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی پارسیان هرمزگان ، سوژه ناب عکاسی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید