جدال جذاب ملی پوشان وزنه برداری برای رسیدن به بازی های آسیایی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی در هفته لیگ برتر با یکدیگر رقابت دارند تا بتوانند در ترکیب تیم ملی برای بازی های آسیایی قرار گیرند.

جدال جذاب ملی پوشان وزنه برداری برای رسیدن به بازی های آسیایی

به گزارش خبرنگاران، پس از انتها هفته اول لیگ برتر وزنه برداری نفرات اعزامی به بازی های آسیایی معین می شوند از این رو برای 12 نفر حاضر در اردوی تیم ملی این مسابقه اهمیت فراوانی دارد. هفت وزنه بردار پس از انتها هفته اول لیگ که حکم رکورد گیری برای ملی پوشان را دارد، مسافر جاکارتا می شوند و بقیه نفراتی که از بازی های آسیایی جا می مانند باید شانس خود را برای رفتن به مسابقات دنیای امتحان نمایند. با توجه به اینکه تنها هفت نفر می توانند در بازی های آسیایی شرکت نمایند از این رو از چهارم تا ششم تیر رقابت جذابی را بین نفراتی که داعیه پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند، شاهد خواهیم بود.

دسته 69 کیلوگرم:

-مجید عسگری سال 2014 حضور در بازی های آسیایی را تجربه کرد و در دسته 56 کیلوگرم ششم شد. عسگری با وجود اینکه تغییر وزن داده و به دسته 69 کیلوگرم امده باز هم رقبای خوبی از شرق آسیا دارد و برای اینکه بتواند مسافر بازی های آسیایی گردد باید در لیگ برتر رکوردهایی بزند که شانس کسب مدال در بازی ها داشته باشد. بنابراین باید دید عسگری می تواند نظر کادرفنی جلب کند و برای دومین مرتبه حضور در بازی های آسیای تجربه کند یا نه.

عسگری در لیگ برتر برای ملی حفاری وزنه می زند.

دسته 85 کیلوگرم:

-کیانوش رستمی در کوشش است دوباره به شرایط خوب خود در المپیک ریو برسد و اکنون تمرینات خوبی را هم پشت سر می گذارد. رستمی در لیگ برتر با تیمی قرارداد ندارد و قرار است به صورت آزاد وزنه بزند. این وزنه بردار در بازی های آسیایی 2010 و 2014 حضور داشت اما آن نتیجه ای که می خواست را نتوانست بگیرد و در گوانجو ششم شد و در اینچئون هم مدال نقره گرفت. بنابراین جاکارتا برای اینکه رستمی بتواند مدال طلا را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند، می تواند مهم باشد.

-علی مکوندی دیگر وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی رقیبی چون کیانوش رستمی دارد و از طرفی چون یک سهمیه نسبت به دوره قبل بازی ها کم شده و در اوزان 94، 105 و 105+ هم وزنه برداران خوبی داریم بنابراین باید رکوردهایی را در لیگ ثبت کند که در بازی های آسیایی روی مدال باشد تا شانس حضور در ترکیب تیم ملی را داشته باشد.

او در لیگ برای تیم مناطق نفت خیز جنوب وزنه می زند.

دسته 94 کیلوگرم:

-سهراب مرادی یک از آماده ترین نفرات حاضر در اردوی تیم ملی است که از مدت ها قبل حتی بارها به رکوردهای دنیا حمله نموده است. البته مرادی در لیگ برای اینکه وزن کم نکند در دسته 105 کیلوگرم وزنه می زند اما در تیم ملی در وزن خودش وزنه خواهد زد. مرادی تاکنون حضور در بازی های آسیایی را تجربه ننموده است و قطعا به دنبال این است که مدال طلای بازی های آسیایی را هم به دست آورد. او برای تیم بیمه رازی وزنه می زند.

-انتظارات از ایوب موسوی پس از کسب مدال دنیای بیشتر شده است و او هم برای رسیدن به یکی از سهمیه های وزنه برداری در بازی های آسیایی باید نمایش خوبی از خود نشان دهد. موسوی هم تاکنون بازی های آسیایی را تجربه ننموده است و از این رو او قطعا در فکر این است بتواند جزو مسافران اعزامی به بازی های آسیایی باشد. موسوی در تیم مناطق نفت خیز جنوب وزنه می زند.

دسته 105 کیلوگرم:

یکی از جذاب ترین رقابت ها در هفته اول لیگ برتر، جدال وزنه برداران دسته 105 کیلوگرم است. محمدرضا براری، علی هاشمی، علیرضا سلیمانی و پیمان جان نفراتی هستند که داعیه پوشیدن دوبنده تیم ملی و حضور در بازی های آسیایی دارند و قطعا نمایشی که در لیگ برتر دارند می تواند بسیار مشخص نماینده باشد. تک تک حرکات برای این چهار وزنه بردار بسیار مهم است و باید کدام یک می توانند بهترین رکوردها را به ثبت برسانند. براری برای بیمه رازی، سلیمانی برای ملی حفاری و جان برای مناطق نفت خیز جنوب وزنه می زنند. هاشمی همانند رستمی با تیمی قرارداد نبست و به صورت آزاد وزنه می زند.

دسته 105+کیلوگرم:

بهداد سلیمی، سعیدعلی حسینی و محسن بهرام زاده نفرات حاضر در اردوی تیم ملی در این وزن هستند.

بهداد سلیمی دو مدال طلای بازی های آسیایی را در کارنامه دارد و او رکورد دار وزن خود دربازی های آسیایی است. سلیمی انگیزه زیادی برای کسب سومین مدال طلای خود دارد.

سعید علی حسینی هم انگیزه زیادی دارد تا اولین بازی های آسیایی خود را تجربه گند و قطعا او هم به دنبال رسیدن به مدال طلا است. با وجود اینکه هر دو این وزنه برداران برای تیم بیمه رازی وزنه می زنند اما قطعا رقابت جذابی با هم خواهند داشت.

بهرام زاده دیگر وزنه بردار فوق سنگین ایران دو رقیب بسیار با انگیزه دارد از این رو کار سختی در لیگ پیش رو خواهد داشت. او برای تیم مناطق نفت خیز جنوب وزنه می زند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 287

به "جدال جذاب ملی پوشان وزنه برداری برای رسیدن به بازی های آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال جذاب ملی پوشان وزنه برداری برای رسیدن به بازی های آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید