حقیقت این رازهای عجیب در جهان هیچ وقت برملا نمی گردد!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رازهای عجیب جهان

در جهان رازهای بسیاری وجود دارد که شاید انسان ها در همان نگاه اول تا هزارم به حقیقت آن ها نرسیده اند اما در نگاهی بین نگاه 11هزارم تا 130 هزارم توانسته اند که راه پر ثمری را برای یافتن حقیقت پشت این رازها بپیماند. زمانی که حرف از راز به میان می آید، اولین چیزی که هرکس به ان فکر می نماید این است که حتما مسئله ای پیچیده وجود دارد و البته در پاری از اوقات همین گونه است اما باور کنید که بعضی از راز ها آن قدر از نظر اهمیت موضوعی ساده و پیش پا افتاده هستند که شما حتی فکرش را نمی کنید که انسان ها را از هر قشری که فکرش را بکنید در پاسخ دادن به آن درمانده اند! امروز می خواهیم در این مطلب چندین مورد از رازهای عجیب جهان که در عین حال که بسیار ساده هستند، ولی جوابی برای آن پیدا نشده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا رازهای عجیب و بی پاسخ جهان را با هم بشناسیم.

حقیقت این رازهای عجیب در جهان هیچ وقت برملا نمی گردد!

باران ژلاتین!

در آگوست سال 1994 میلادی بود که اتفاقی نادر در شهر اوکویل در استان واشنگتن رخ داد. دقیقا در یک روز بارانی به جای باران از آسمان ماده ای ژلاتینی آغاز به باریدن کرد و اتفاق عجیب تر از آن این است که روز بعد تعدادی از مردم به بیماری دچار شدند، همه علائمی شبیه سرماخوردگی داشتند.

محققان میکروب شناس سریعا این ماده را مورد آزمایش قرار داندن و یافتند که در این ماده ژلاتینی، 2 نوع باکتری وجود دارد که یکی از آن ها به طور طبیعی در سیستم گوارشی انسان نیز موجود است. البته دانشمندان از آن موقع تا به حال هیچ وقت نتوانستند که رابطه بین باکتری ها و سرماخوردگی و البته دلیل بارش این باران ژلاتینی را درک نمایند.

انقراض جانوران بزرگ!

مگافاونا (megafauna) یا جانوران با هیکی بزرگ و یا حتی جانوران بزرگ الجثه، در 10 میلیون سال پیش منقرض شدند و به کلی از روی زمین محو شدند و دلیل آن باورتان بگردد یا نه هیچ وقت برای دانشمندان و گونه انسانی تعیین نشده است.

البته، برخی معتقدند که تغییرات شدید آب و هوایی باعث از بین رفتن این جانوران شده و برخی دیگر نیز بر این هستند که گرسنگی و کمبود غذا نسل این جانوران را منقرض نموده است.

خرخر گربه ها!

تا به حال به این فکر نموده اید که چرا گربه ها چرا و چگونه خرخر می نمایند، گربه ها وقتی شاد باشند خرخر می نمایند اما هیچ وقت کسی نتوانسته است، بگوید که چطور این کار را انجام می دهند. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که وقتی که گربه ها خرخر می نمایند شما نمی توانید صدای تپش قلبشان را بشنوید. دانشمندان می گویند که گربه ها با استفاده از تارهای صوتی خود این صدا را فراوری می نمایند.

ماده تاریک!

27بر اساس گفته دانشمندان، 27 درصد از دنیا هستی را ماده ای تاریک تشکیل داده است که نه از آن اشعه الکترومغناطیسی ساطع می گردد و نه با آن وارد واکنش می گردد و کاملا خنثی و پهناور است و امکان سر درآوردن از آن وجود ندارد.

افراد راست دست یا چپ دست؟!

معمولا درصد بسیاری از انسان ها راست دست هستند و بقیه چپ دست به شمار می آیند و در این مابین، تعداد بسیار کمی نیز توانایی استفاده از هر 2 دست خود در همه کارها را دارند. با این که ژن های افراد در این موضوع تاثیر گذار است اما تا به کنون ژن چپ دستی کشف نشده است. محیط در چپ دست شدن یا راست دست شدن افراد موثر به شمار می آید. در طی یک آزمایش، وقتی که بچه ها چپ دست مجبور می شوند با دست راست خود بنویسند پس از مدتی به راست دست تبدیل می شوند.

چرا خواب می بینیم؟

می گویند که رویاها تصاویر تصادفی و امواج مغزی هستند. دانشمندان دیگر آن ها را امیال ناآگاهانه، مسائل حل نشده و تجربیات روح و فرد می دانند. دانشمندان عموما بر این باور هستند که رویاها نشان از چیزی پنهان در عمق روح انسان دارد اما کسی نمی داند در عمق روح انسان دقیقاً چه می گذرد.

تعداد دقیق سیاره های منظومه شمسی

باور عمومی بر این است که 8 سیاره در منظومه شمسی به جز پلوتو وجود دارد. کمربند کویپر که دورتر از پلوتو است از اشیاء یخی تشکیل شده است. در این مابین دانشمندان هزاران وسیله و شی را در این منطقه کشف نموده اند که حتی از پلوتو نیز بزرگتر هستند.

گروه خونی های متفاوت انسان ها از یکدیگر!

همه ما انسان ها حتی خانواده های ما و کسانی که با آن وراثت ه و اشتر اکات ژنتیکی داریم، در عین ناباوری دارای گروه های خونی متفاوتی هستیم. انواع گروه های خونی آنتی ژن های متفاوتی در درون سلول های خونی خود دارند.

آن ها سیگنال های آنتی بادی هایی هستند که سلول های غریبه را در بدن از بین می برند. این جالب است که دانشمندان تا به کنون پاسخی برای دلیل متفاوت بودن این گروه های خونی پیدا ننموده اند.

غرش فضا!

در سال 2006 بود که دانشمندان ستاره شاس در حال مطالعه در خصوص ستاره های جوان بودند که ناگهان متوجه یک صدای غرش ناشناخته شدند. اگرچه صدا با آن چه که ما فکر می کنیم فرق دارد و آنگونه نمی تواند در فضا منتشر گردد اما امواج رادیویی این قابلیت را دارند. دانشمندان فقط می دانند که این صداها متعلق به ستاره ها یا یک پدیده کیهانی نیست.

برخی از حیوانات از کجا آمده آمده اند؟

گونه های جانوری بسیار زیادی هستند که هیچ اجدادی ندارند. کسی نمی داند که دوزیستان چگونه از ماهی ها به وجود آمده اند و دلیل آن این است که اولین جانوران خشکی زی بال ها و سر تکامل یافته ای داشته اند.

با استفاده از گوگل ارث دانشمندان به مطالعه هزاران گاو در حال چرا پرداختند و به یک نتیجه شگفت انگیز رسیدند. 70 درصد از این گاوها هنگام چریدن یا نوشیدن آب سر خود را به سمت شمال یا جنوب می چرخاندند. این موضوع در تمامی قاره ها بدون توجه به نوع زمین، آب و هوا و دیگر فاکتورها یکسان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1944

به "حقیقت این رازهای عجیب در جهان هیچ وقت برملا نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقیقت این رازهای عجیب در جهان هیچ وقت برملا نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید