خبرنگاران 92 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سمنان- خبرنگاران- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: 92 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل است و دولت تدبیر و امید در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

خبرنگاران 92 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل است

به گزارش خبرنگاران، محمد امید عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خاتمه سفر خود به سمنان بیان نمود: پیش از دولت تدبیر و امید، 15 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند.

وی با اشاره به اینکه نصب سلول های خورشیدی به منظور استفاده از انرژی های نو در مناطق محروم یکی از سیاست های خوب دولت تدبیر و امید است گفت: دولت در برخی مواقع صفحه های خورشیدی را به صورت تضمینی خریداری می کند و در اختیار خانوار روستایی قرار می دهد که این بزرگترین حمایت دولت از گسترش استفاده از انرژی های نو است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: اوایل آغاز این طرح، متقاضیان تسهیلات مناسبی از تبصره های مختلف قانون بودجه دریافت کردند اما اکنون بودجه اشتغال روستایی در زمینه سلول های خورشیدی صرف نمی شود زیرا سطح ایجاد اشتغال سلول های خورشیدی پایین است.

امید، با بیان اینکه گسترش استفاده از سلول های خورشیدی به دلیل تولید انرژی پاک جزو سیاست های کشور است گفت: بسیاری از استان ها در این زمینه فعالیت های مطلوبی داشتند و سمنان جزو استان هایی است که هم در مقیاس پنج کیلووات و هم در مقیاس های بزرگ تر در سطح مگاوات، فعالیت می کند.

وی بیان نمود: وزارت نیرو نیز در این زمینه فعالیت های زیادی به ویژه در روستاها انجام داده است و مهمترین حمایتی که با وجود مسائل تامین پول پرداختی برق، در این زمینه انجام می شود، خریداری برق از صاحبان سلول های خورشیدی و پرداخت به موقع تسهیلات مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگاران، 37 هزار روستا در ایران وجود دارد.

یکهزار و 816 خانوار روستایی با جمعیت 141 هزار و 858 نفر در 549 روستا و آبادی استان سمنان زندگی می کنند و 90 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و 88 درصد تحت پوشش دهیاری ها قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1319

به "خبرنگاران 92 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 92 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید