روابط علمی و فناوری ایران و ایتالیا راهبردی می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سورنا ستاری در دیدار والریا فدلی وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا که در رأس هیاتی 150 نفره به ایران سفر کرد، با اشاره به وجود زمینه های گوناگون همکاری های مشترک علمی و فناوری میان دو کشور اظهار کرد: ایران و ایتالیا با داشتن توانمندی های فناورانه و ظرفیت های علمی و پژوهشی می توانند تعاملات علمی و فناوری خود را در این حوزه گسترش دهند و آمادگی لازم برای حمایت از راهبردی شدن روابط علمی و فناوری میان دو کشور وجود دارد.

روابط علمی و فناوری ایران و ایتالیا راهبردی می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی گسترش روابط علمی و فناوری دو کشور را بر تعریف و حمایت از پروژه های مشترک پایدار دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها ایران در حوزه فناوری، دانشگاه و پژوهشی اکنون زمینه های همکاری های دوجانبه و چندجانبه بیش از پیش فراهم شده است و در این راستا معاونت علمی و فناوری و همچنین بنیاد علم ایران آمادگی دارند تا اعتبارهای مورد احتیاج این پروژه ها را با همکاری طرف مقابل تامین نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اقتصاد دانش بنیان را مبنای حرکت کشور به سوی پیشرفت بیان کرد و اضافه کرد: ایران به عنوان نخستین ذخایر هیدروکربنی و سومین دارنده منابع گازی دنیا شناخته می گردد، اما در کنار این ظرفیت عظیم، ایران ذخایر ارزشمندی از نیروی انسانی جوان، خلاق و توانمند را در اختیار دارد که می توانند پایه اقتصاد دانش بنیان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت تدبیر و امید از شروع راه خود اقتصاد دانش بنیان را به عنوان راهبردی اساسی در توسعه کشور دنبال نموده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: بیش از 40 پارک علم و فناوری در کنار بیش از هزار دانشگاه و مرکز علمی در ایران مستقر هستند که جهت را برای اشتغال جوانان تحصیل نموده در کسب و کارهای فناورانه خودشان هموار می نمایند.

ستاری، سهم بیش از 50درصدی اینترنت منطقه متعلق به کاربران ایرانی و استفاده بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی را بستری مساعد برای رشد کسب و کارهای فناورانه مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست.

وی همچنین با اشاره به شکل گیری شرکت های ایرانی توانمند و فعال در دیگر حوزه های فناوری های همچون نانوفناوری، سلول های بنیادی و زیست فناوری گفت: توانمندی شرکت های دانش بنیان داخلی در حوزه های گوناگون فناوری رشدی چشمگیر داشته است به طوری که اکنون بیش از 98درصد داروهای مورد احتیاج ایران توسط شرکت های داخلی تامین می گردد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری سابقه تاریخی تعامل میان ایران و ایتالیا، زمینه بسیار خوبی است تا دو کشور بتوانند در حوزه های گوناگون به خصوص علم و فناوری تعامل نمایند.

ستاری صندوق های مشترک پژوهشی را یکی از راه کارهای توسعه پروژه های علمی، فناوری مشترک میان ایران و ایتالیا بیان کرد و اضافه کرد: دانشجویان، اساتید دانشگاه ها ، پژوهشگران یا شرکت های دو طرف می توانند پروژه های مشترک تعریف نمایند و صندوق های سرمایه گذاری مشترک می توانند به تامین اقتصادی و حمایت از پروژه های یادشده اثرگذار باشند که بر همین اساس تجربه پیروز ایران در ایجاد این صندوق ها با دو کشور چین و روسیه می تواند الگو قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 443

به "روابط علمی و فناوری ایران و ایتالیا راهبردی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط علمی و فناوری ایران و ایتالیا راهبردی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید