در ترکیه برای غواصی به کجا برویم؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، غواصی در ترکیه

اگر نام یکی از هیجان انگیز ترین ورزش های آبی را از ماجراجویان و عاشقان تفریحات آبی بپرسید مطمئنا غواصی یکی از گزینه هاست. جایی که از جهانی همیشگی فاصله می گیرید و چند دقیقه ای را در جهانی زیر آب می گذرانید، در کنار ماهی های رنگارنگ شنا می کنید و آبزیان و گیاهان دریایی زیر آب را دیدن می کنید. مطمئنا در برخی از نقاط جهان جهانی زیر آب زیباتر، مجذوب کننده تر و متنوع تر است و این جور منطقه ها از پرطرفدارترین مکان های جهان برای غواصی به شمار می فرایند. این بار به کشور ترکیه می رویم و برترین منطقه ها این کشور برای غواصی را به شما معرفی می کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

در ترکیه برای غواصی به کجا برویم؟

غواصی در ترکیه

برای برخی از آدم ها زندگی بدون هیجان، تکراری و خسته کننده کننده است آن ها کوله بار سفر می بندند تا راهی جهانی هیجان و ماجراجویی شوند و با فوران آدرنالین روحی تازه در کالبد زندگی خود بدمند. یکی از برترین نقاط جهان برای ماجراجویی ترکیه و یکی از هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها غواصی است. گردشگران زیادی خودشان را به شهرها و منطقه ها ساحلی ترکیه می رسانند تا ماجراجویی مهیجی را از سر بگذرانند: غواصی. اما چه چیزی جهانی آبی ترکیه را مهیج می نماید؟ ماهی های متنوع، کشتی شکسته های تاریخی و البته صخره های مرجانی، ترکیه را به مقصدی ایده آل برای غواصی تبدیل نموده است.

آنتالیا | Antalya

آنتالیا از مقاصد ساحلی محبوب تابستانی با آغاز فصل گرما مملوء از گردشگرانی می گردد که برای گذراندن تابستانی به یاد ماندنی خودشان را به این شهر رسانده اند. دریای مدیترانه نه فقط با چشم میزانای ساحلی مجذوب کنندهش گردشگران را شیفته می نماید بلکه جهانی زیر آب آن هم چشم نواز و تماشایی ست. سایت های غواصی آنتالیا آنقدر مجذوب کنندهند که همانند آکواریومی تماشایی به نظر می آیند برای همین هم هست که در این شهر مدرسه های غواصی زیادی برپا شده تا گردشگران را به آرزوی شنا در دریا و تماشای موجودات آبزی دریا برسانند.

آنتالیا و سایت های غواصی

مرسین | Mersin

باز هم دریای مدیترانه و باز هم جهانیی رویایی! آب های تمیز و شفاف یکی از عوامل محبوبیت این ناحیه است اما چیزی که مرسین را تا این حد در قلب ماجراجویان جا نموده یک کشتی باری غرق شده در گوشه ای از جزیره دانا است. تعداد زیادی از سایت های غواصی مرسین در پیرامون خط ساحلی تاشوجو جای گرفته اند پس پیشنهاد می کنیم این منطقه را هم از دست ندهید.

کاس | Kas

اگر بخواهیم نام یکی از برترین منطقه ها را برای غواصی در ترکیه بیاوریم بدون شک یکی از گرینه ها کاس است؛ ویژگی هایی که این میزان محبوبیت را برای سایت های غواصی این ناحیه به ارمغان آورده کیفیت منحصربفرد این منطقه است. برای کشف گونه های متنوع دریایی به اطراف شهر کالکان بروید و برای تماشای اسفنج های دریایی و مرجان ها راهی ساحل پاتارا شوید چون مطمئنا شیفته منظره ها شگفت انگیزش می شوید.

کمر | Kemer

یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه کمر است جایی با منظره ها طبیعی شگفت انگیز که گردشگران زیادی دارد کافیست یک بار به این ناحیه بروید تا ببینید مقاصد گردشگری ترکیه فقط در شهرهایی مثل آنتالیا، تاستانبول و کوش آداسی خلاصه نشده است. دوست دارید غواصی را تجربه کنید؟ پس حتما تماشا جانوران زیبایی مثل سفره ماهی خالدار هم یکی از آرزوهایتان است، اگر این طور است منطقه تکیروا (Tekirova) و جزایر پیرامونش شما را به این آرزو می رساند. یکی از مهیج ترین بخش های غواصی، رفتن به درون غارهای زیرآبی ست که البته این امکان در هر جایی مهیا نیست اما کمر از این امکان خاص هم برخوردار است.

موغله | Mugla

نه فقط دریای مدیترانه بلکه دریای اژه هم جهانیی رنگارنگ و متنوع دارد پس بی جهت نیست که نام ترکیه به عنوان مقصدی ایده آل برای غواصی بر سر زبان ها افتاده است. استان موغله که در کنار دریای اژه قرار گرفته است با دلفین ها و کوسه ها فضایی مهیج و متفاوت را برای غواصی در ترکیه به وجود آورده است در پیرامون ناحیه مارماریس 52 سایت برگزیده و مجذوب کننده برای لذت بردن از بناهای قدیمی و به زیر آب رفته وجود دارد.

چاناق قلعه | Canakkale

اما سایت های غواصی در ترکیه فقط محدود به دریای مدیترانه یا دریا اژه نیست؛ ترکیه دریای هیجان انگیز دیگری هم برای غواصی دارد: دریای مرمر. اگر می خواهید بدون اینکه از استانبول فاصله زیادی بگیرید غواصی را تجربه کنید به چاناق قلعه بروید، جایی که فاصله کمش تا استانبول محبوبیت زیادی را برای آن به ارمغان آورده است. یکی از ویژگی های منحصربفرد سایت های غواصی این نقطه ویرانه های تاریخی ست که در زیر آب جا خوش نموده اند. در جزیار گوکچه آدا و بوزچا آدا نه فقط امکانات خوب بلکه گونه های گیاهی و جانوری متنوع و همینطور بقایای تاریخی زیادی وجود دارند.

بدروم | Bodrum

غواصی در ترکیه یکی از هیجان انگیز ترین گزینه ها برای ماجراجویان است جایی که با داشتن چندین دریا چشم میزانای متنوعی از جهانی زیر آب را به شما هدیه می دهد. اگر شناختی ازغواصی در ترکیه داشته باشید حتما می دانید که در میان ماجراجویان سایت های غواصی بدروم به حفره های زیر آبی، اسفنج های رنگارنگ و همینطور ژرفای زیادش معروف است. با رفتن به جزیره اوراک بندرگاهی برای غواصی نظرتان را جلب می نماید که در بخش های کم عمقش ساختارهای سنگی مجذوب کنندهی هست. بدون شک یکی از مجذوب کننده ترین بخش های غواصی بویوک بانگو است که بیشترین میزان عمق آن 4 متر می باشد. یکی دیگر از نقاط این ناحیه برای غواصی جزیره Kocek است که با جزایر کوچک صخره ای، جهانیی هیجان انگیز را برای غواصان به ارمغان آورده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1923

به "در ترکیه برای غواصی به کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ترکیه برای غواصی به کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید