دلیل اصلی ابتلا به فشار خون در بچه ها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، بچه ها هم دچار افزایش فشار خون می شوند که اصلی ترین دلیل آن به عفونت های دوران شیرخوارگی آن ها برمی گردد.

دلیل اصلی ابتلا به فشار خون در بچه ها

بیشتر ما فکر می کنیم که افزایش فشار خون در بزرگ سالان دیده می شود اما جالب است بدانید که بچه ها هم دچار افزایش فشار خون می شوند و به گفته دکتر رضا عباس زاده، فوق تخصص قلب اطفال 90 درصد علت فشار خون در بچه ها علل کلیوی است که می تواند ناشی از عفونت های دوره کودکی و شیرخوارگی باشد.ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید :

علت زمینه ای فشار خون

فشار خون در بچه ها برخلاف بزرگ سالان علت زمینه ای دارد. فشار خون در بچه ها می تواند ناشی از عفونت کلیوی باشد که ممکن است در دراز مدت بر کلیه بچه ها تاثیر بگذارد یا عواملی التهابی که ساختار و عملکرد کلیه را دچار تغییر کند.

کیست و تومور کلیه

کلیه هایی که به صورت مادرزادی کیست یا تومور دارند، می توانند موجب فشار خون بالا در بچه ها شوند.

تنگی آئورت

علت های قلبی و عروقی که شایع ترین آن ها تنگی آئورت است موجب می شود فشار خون اندام فوقانی بیشتر از فشار خون اندام تحتانی باشد. از دیگر علت های ایجاد فشار خون بالا در بچه ها اختلال در عملکرد غددی همچون تیروئید و فوق کلیوی است.

فشار خون بچه ها بالای سه سال باید در درمانگاه اندازه گیری شود و اگر فشار خون اندام تحتانی و فوقانی متفاوت باشد مشکل قلبی و عروقی است. با آزمایش ادرار هم می توان به تشخیص رسید. اگر گلبول های سفید در ادرار بیشتر باشد نشانه عفونی دارد و اگر گلبول های قرمز بیشتر باشد نشانه التهاب و سنگ و تومور است و اگر هیچ کدام از این ها نباشد اختلال در عملکرد غدد می تواند باعث افزایش فشار خون در بچه ها شود.

فشار خون مناسب بچه ها و نوجوانان

در سنین بین 14 تا 19 سالگی فشار خون طبیعی 117 روی 77 است.

راهکارهای درمان

برای درمان فشار خون در بچه ها به سرعت سراغ دارو نمی رویم بلکه ترجیح ما تغییر سبک زندگی است. به نام مثال اگر کودک چاق باشد باید کاهش وزن دهد و بچه ها نباید مدام در یک جا ساکن باشند و باید فعالیت داشته باشند. مصرف کم چربی و نمک از دیگر راهکارهای درمان فشار خون است. مصرف غلات میوه ها و سبزی ها هم مهم است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1672

به "دلیل اصلی ابتلا به فشار خون در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اصلی ابتلا به فشار خون در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید