راه اندازی کمپین حمایت از صنایع دستی ایران در فضای مجازی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن بازارچه ها و نمایشگاه های فروش صنایع دستی که همه ساله در آستانه عید نوروز برگزار می شد، جشنواره مجازی عیدانه صنایع دستی با هدف فروش و عرضه محصولات صنایع دستی راه اندازی شد.

راه اندازی کمپین حمایت از صنایع دستی ایران در فضای مجازی

نیما ذاکری سعید یکی از گردانندگان کمپین حمایت از صنایع دستی ایران گفت: این کمپین با همکاری معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به معرفی هنرمندان صنایع دستی ایران اقدام نموده تا ضمن معرفی هنرمندان، تولیدات آنها برای فروش به مردم در فضای مجازی به صورت رایگان معرفی گردد.

این هنرمند رشته سراجی سنتی اضافه نمود: هشتگی با نام #عیدانه-مجازی-صنایع-دستی در فضای مجازی در نظر گرفته شده است. همه تولیدنمایندگان می توانند با این هشتگ تولیداتشان را برای فروش و ارسال راحت در معرض نمایش گذارند.

ذاکری سعید با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در شب عید که بهترین موقع فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی است، باعث شده مردم کمتر به مکان های عمومی، فروشگاه ها و مغازه ها برای خرید کردن بروند، ادامه داد: با کاهش خرید و فروش در مکان های عمومی، خیلی از هنرمندان صنایع دستی که به امید فروش شب عید بودند با لغو شدن بسیاری از نمایشگاه های صنایع دستی روبه رو شده و با این اوصاف، ضررهای زیادی را این صنف متحمل می گردد.

این هنرمند توضیح داد: در شرایط فعلی جامعه، اعضا و گردانندگان کمپین حمایت از صنایع دستی ایران، در حال حاضر بهترین راه فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی را در فضای مجازی می دانند و ارسال آثار به وسیله پست یا تیپاکس انجام می گردد تا مشتری و تولیدنماینده بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند.

او اضافه نمود: کمپین حمایت از صنایع دستی ایران که کانال هایی که در فضای مجازی در اختیار دارد، آغاز به تبلیغ محصولات و تولیدات هنرمندان نموده است. مشخصات هنرمند، نام تولیدنماینده، نام رشته، استان و سابقه فعالیت، آدرس کارگاه، شماره تماس وآدرس صفحه تولیدات هنرمند، به صورت رایگان برای فروش معرفی شده است.

عضو کمپین حمایت از صنایع دستی ایران در خاتمه اعلام نمود: از همه مردم برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی تقاضای همراهی داریم. همین طور همه می توانند تولیداتشان را با مشخصات کامل برای این کمپین ارسال نمایند تا تولیدات آنها در پیج های کمپین به نمایش گذاشته گردد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 6 هزار و 566 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 194 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به 2 هزار و 134 نفر رسیده است.

جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 743 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 6566 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 49 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 194 مورد رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه در کشور تا به امروز 2134 بیمار مبتلا به کووید 19 بهبود یافته اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تعداد کل بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان ها گفت: تهران 1805 نفر، قم 685 نفر، گیلان 496 نفر، اصفهان 564 نفر، البرز 307 نفر، مازندران 620 نفر، مرکزی 335 نفر، قزوین 207 نفر، سمنان 175 نفر، گلستان 175 نفر، خراسان رضوی 154 نفر، فارس 104 نفر، لرستان 144 نفر، آذربایجان شرقی 107 نفر، خوزستان 69 نفر، یزد 87 نفر، زنجان 53 نفر، کردستان 63 نفر، اردبیل 50 نفر، کرمانشاه 33 نفر، کرمان 41 نفر، همدان 60 نفر، سیستان و بلوچستان 34 نفر، هرمزگان 35 نفر، خراسان جنوبی 44 نفر، خراسان شمالی 24 نفر، چهارمحال و بختیاری 21 نفر، ایلام 15 نفر، آذربایجان غربی 40 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 9 نفر و بوشهر 10 نفر از ابتدا تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 763

به "راه اندازی کمپین حمایت از صنایع دستی ایران در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کمپین حمایت از صنایع دستی ایران در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید